آخرین عناوین

دوشنبه 2 اسفند 1400-16:48 کد خبر:90744

بهترین و چشمگیر ترین کار شورای شهر ساری:

شهردار ساری برکنار شد/ معرفی سرپرست جدید

سرانجام پس از کش وقوس های فراوان جواد طالبی شهردار ساری با رای اعضای شورای شهر از سمت خود برکنار و سرپرست جدید شهرداری انتخاب شد.


به گزارش خزرتیترخبر، دقایقی پیش در بیست‌ و سومین جلسه شورای شهر ساری با رای‌گیری اعضای شورای شهر ساری، در جلسه علنی شورای شهر، جواد طالبی شهردار ساری با پنج رای اعضای شورا از سمت شهردار ساری برکنار شد.

براساس این گزارش، ماه‌ها بر سر ماندن و یا برکناری جواد طالبی شهردار ساری که از بیماری رنج می‌برد، بین اعضای شورای شهر ساری کشمکش وجود داشت و سرانجام در بیست و سومین جلسه شورای شهر ساری با پنج رأی موافق اعضای شورا، جواد طالبی برکنار و مصطفی احمدی فولادی به عنوان سرپرست جدید معرفی شد.

قرار بود بیست و سومین جلسه شورای شهر ساری با محوریت تصویب بودجه سال آینده برگزار شود، اما در نهایت اعضای شورا رأی به برکناری شهردار دادند.

به گزارش خزرتیترخبر، سبحان بخشی نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری در ابتدا با تاکید بر این موضوع که مردم ما در خرداد سال۱۴۰۰ حماسه‌آفرینی کردند و با تغییر انتخاب خود و رای دادن به شعار های میدانی آیت‌الله ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری و همچنین اعضای جدید شورای شهر نشان دادند از عملکرد  هشت سال گذشته دولتمردان راضی نبودند و به دنبال تغییرات و عملگرایی هستند،گفت: لازمه حرکت شورای شهر حضور شهردار است. اینکه ما امروز بنشینیم و بگوییم در گذشته بردند و ما بدهکاریم و نمی‌شود کاری کرد را نمی‌پذیریم.

وی در ادامه افزود: از شهردار توقع داریم نگاه را با نگاه دولت و نگاه خواسته مردم پیش ببرید، همه ما اعضای شورای شهر و همه اعضای شهرداری از وضعیت گذشته باخبر بودیم، علت تغییر انتخاب مردم و ما همین بود که ما وضعیت را سامان بخشیم ، اینکه امروز بنشینید و بگویید بدهکاریم و در گذشته این اتفاقات رخ داد کاری را پیش نمی‌برد!

بخشی تصریح‌کرد: خواهش من این است مثل سردار سلیمانی وارد شوید، پای کار بروید و قله‌های موفقیت را فتح کنید ننشینید و نگویید نمی‌شود!

براساس این گزارش، نائب رئیس شورای اسلامی با اشاره دوباره بر اینکه لازمه حرکت شورا باید شهردار باشد، بیان کرد: نحوه انتخاب و ملاحظات ما شاید ما را به نقطه‌ای نرساند که نه ما و نه شهردار بتواند برنامه‌ای برای شهرداری و شهر ارائه دهد! اینکه فقط بخواهید روزمرگی ایجاد کنید من اصلا اعتقادی ندارم! من به عنوان عضو شورا بر چه اساسی باید به شهردار تذکر بدهم، سوال کنم و نظری بدهم وقتی برنامه‌ای ارائه نشد؟

وی افزود: در نگاه شهرداری مخصوصا در بحث بودجه نگاه عمرانی وجود ندارد، ما نمی‌توانیم بنشینیم و بگوییم شهرداری کاری ندارد! شورا کار دارد!

بخشی با تاکید بر اینکه ما از شهردار ( جواد طالبی) دعوت کردیم تا در جلسه امروز حضور یابد اما وی  امروز در جلسه حضور نیافت، بیان کرد: ما بحثی داریم در رابطه با بودجه اما موضوع مهمتری که مطرح است  این است که ما دو ماهی می‌شود که درگیر بیماری شهردار هستیم.

نائب رئیس شورای شهر ساری ادامه داد: شهرداری لایحه‌ای را برای بودجه ۱۴۰۱ به شورا ارائه داد که کمیسیون در حد وسعش برای آن تغییراتی لحاظ کرد. از بودجه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی شهرداری که ۲۰۰ میلیارد تومان آن وام بود حدود هزار میلیارد تومان صرف حقوق می‌شود. این یعنی شهردار ما نگاه توسعه‌ای ندارد.

حسن احمدی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا نیز در این جلسه خطاب به بخشی نائب رئیس شورای شهر ساری گفت: آقای بخشی شما براساس دستور جلسه پیش نرفتید، شما طبق دستور جلسه مباحث را باید مطرح کنید و من از همکارانم تعجب می‌کنم که چطور رأی دادند وقتی می‌دانند این کار غیرقانونی است.

در ادامه اظهارات بخشی، با پنج رأی موافق اعضای شورا سرپرست شهرداری ساری معرفی شد و جواد طالبی از سمتش برکنار شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :