آخرین عناوین

دوشنبه 2 اسفند 1400-15:53 کد خبر:90737

هشدار رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان مازندران به نمایندگان مجلس:

شورای نگهبان دخالت‌ نمایندگان مجلس در عزل و نصب‌ها را رصد می‌کند

رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان مازندران با هشدار به نمایندگان مجلس نسبت به دخالت در عزل و نصب‌ها گفت: دخالت نمایندگان مجلس در امور اجرایی استان در احراز صلاحیت انتخابات 1402 تاثیر گذار خواهد بود.


به گزارش خزرتیترخبر وبه نقل از فارس، حجت‌الاسلام علی‌اصغر زکوی، رئیس دفتر شورای نگهبان در مازندران در جلسه استانی با روسای دفاتر نظارت شهرستان‌های استان با اشاره به وصول گزارش‌هایی از دخالت‌های برخی نمایندگان مجلس در امور اجرایی استان و عزل و نصب‌ها در شهرستان‌ها و بخش‌ها در ماه‌های اخیر اظهار کرد: این موارد با جزئیات و به صورت مستند در پرونده صلاحیتی نمایندگان درج و بر حسب قانون و وظایف ذاتی دفاتر نظارتی شورای نگهبان، به ستاد شورای نگهبان نیز ارسال شده است.

براساس این گزارش، وی گفت: البته دفتر نظارت استان بین دخالت‌های ناروا و ارائه مشورت از سوی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی و پیشنهاد گزینه‌های متدین، متخصص، انقلابی و پاکدامن فرق می‌گذارد، اما برخی از این دست دخالت‌ها حتی اصرار بر گزینه‌های نامطلوب یا منصوب کردن عوامل ستاد‌های انتخاباتی خودشان بوده است که در رصد دستگاه نظارتی است.

رئیس دفتر شورای نگهبان در مازندران افزود: اخیرا گزارش‌هایی از این دست دخالت‌ها در سطح ریاست برخی دانشگاه‌ها که قطعا باید از دخالت‌های سیاسی در امان باشند و فرمانداری ‌برخی شهرستان‌ها، ادارات دولتی و بخش‌ها و مانند آن دریافت شده است که بنابراین از همین جا به این نمایندگان گوشزد می‌کنیم که عملکرد‌های این چنینی در پرونده صلاحیتی آنان در انتخابات ۱۴۰۲ تاثیر گذار خواهد بود، چرا که مصداق سو‌ء استفاده از موقعیت شغلی و مانند آن است.

زکوی خاطر نشان کرد: انتظار این است که نمایندگان به وظایف ذاتی خود بپردازند و باعث اخلال در تصمیم‌گیری‌ها و عملکرد مسئولان اجرایی استان نشوند و به منظور جلب آرا، قانون را زیر پا نگذارند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :