آخرین عناوین

جمعه 29 بهمن 1400-21:17 کد خبر:89687

ساعاتی پیش رخ داد:

تصادف زنجیره ای در محور سوادکوه/ بی احتیاطی راننده کامیون و صدمه 10 خودرو

رئیس اداره عملیات پلیس راهور مازندران گفت: بی احتیاطی راننده کامیون بنز باعث تصادف 10 خودرو شده است.


به گزارش خزرتیترخبر، سرهنگ فرزاد ملک محمدی در گفتگو با خزرتیترخبر با اعلام اینکه ساعت 17:50 روز جمعه 29 بهمن ماه در ابتدای ورودی شهر شیرگاه، بعد از پیچ کوبان یک دستگاه  کامیون بنز با محموله ماسه بعد از خروجی تونل به جاده شیب دار رسید ، افزود: این راننده به علت عدم کنترل سرعت و توجه به نکات ایمنی به ترافیکی که از جنوب به شمال در حرکت بوده ، ابتدا به یک دستگاه تیبا و سپس به چندین خودرو از جمله وانت نیسان، دو خودرو 206 و یک کامیون و ... جمعاً به حدود 10 دستگاه خودرو برخورد کرد و باعث مصدوم شدن چندین نفر از رانندگان و مسافران شده است، که این افراد توسط اورژانس به مراکز درمانی منتقل شده اند.

وی با اعلام اینکه راننده کامیون بنز اعلام نمود که به علت نقص فنی خودرو نتوانسته است کامیون خود را کنترل کند، اظهار داشت: با بررسی کارشناسان راهنمایی و رانندگی مشخص شد که کامیون نقص فنی نداشته و علت این تصادف عدم توانایی راننده کامیون در کنترل وسیله نقلیه وعدم توجه به تابلوهای راهنمایی و رانندگی و بی احتیاطی و سرعت غیرمجاز بوده است.

ملک محمدی اظهار داشت:به علت محدودیت در محور هراز ، ترافیک زیاد پایان هفته  ، بار ترافیکی به سمت محور سوادکوه انتقال داده شده و همچنین قبل از این تصادف، تصادف دیگری که منجر به آسیب دیدن یک عابر شده بود و آن تصادف هم علت دیگری بر زیاد شدن ترافیک این مسیر شده بود، به همین علت این تصادف به صورت زنجیره ای و همراه با خسارت زیادی شده است.

این مسئول در ادامه با اعلام اینکه بعد از تونل و در محدوده تصادفی که رخ داده، پیچ های تند و افتادگی راه نامناسبی وجود دارد، خاطر نشان کرد:از آنجایی که قسمتی از این مسیر در حوزه پلیس راه و قسمتی نیز در حریم شهر می باشد، نیاز به اصلاح این مسیر در حریم قانونی و اقدامات فنی دارد.

ملک محمدی با بیان اینکه نیاز به آن می باشد تا ادارات راهداری و راه و شهرسازی با احداث راه و جاده استاندارد، ترافیک را از هسته مرکزی شهرها دور نمایند افزود: در محدوده تصادف امروز اگر پیچ های تند و موارد دیگر برطرف نشود، باز هم شاهد چنین اتفاقاتی خواهیم بود.

رئیس اداره عملیات پلیس راهور مازندران با پیشنهاد احداث پل در این محدوده اظهار داشت: با احداث پل بر روی رودخانه مانند جاده چالوس به کرج و یا حوزه پردیس در آزاد راه تهران می توان از بار ترافیکی این مسیر بسیار کم نمود.

ملک محمدی در ادامه همچنین اعلام کرد: احداث پل به صورت ویژه و خاص باید دستور کار مسئولین استانی  قرار گیرد و از آنجائیکه در بیشتر مواقع بار ترافیکی از دیگر محورها به محور سوادکوه انتقال داده می شود، متاسفانه در شهرهایی مانند پل سفید به علت عریض نبودن جاده و عبورو مرور از داخل شهر باعث ترافیک زیاد در این مسیر و این محدوده می شود.

این مسئول با اعلام اینکه باید با نصب سیستم های پایش تصویری و کنترل سرعت و همچنین اصلاح هندسی برخی از محورها اقدام نمود تا از تصادفات در این محورها کاسته شود، اظهار داشت:رانندگان نیز باید با سرعت مطمئنه و توجه کافی به جلو مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

رئیس اداره عملیات پلیس راهور مازندران رفت و آمد هموطنان و احشام و رفت و آمد کشاورزان در بعضی از فصول سال را از دیگر معضلات که باعث ترافیک می شود ، اعلام نمود و از مسئولین استانی خواست تا توجه ویژه ای به این محور بنمایند.

به گزارش خزرتیترخبر، زکریا اشکپور سخنگوی اورژانس مازندارن نیز اظهار داشت: در ساعت 17:47 امروز جمعه 29 بهمن 1400،خبر حادثه تصادف زنجیره ای در محور سوادکوه به مرکز ارتباطات اورژانس مازندران اعلام شد که بلافاصله آمبولانس های پایگاه های اورژانس شیرگاه، زیراب، خیابان تهران، و هلال احمر جوارم به محل حادثه واقع در محور سوادکوه، شیرگاه پیچ کوبان روبروی رستوران نهالستان اعزام شده اند.

براساس این گزارش، وی افزود: در این حادثه که در اثر برخورد چندین خودروی سبک و سنگین اتفاق افتاد 8 نفر به بیمارستان های ولیعصر(عج) ورازی قائمشهر اعزام شدند که خوشبختانه در بین مصدومین، مصدومی با حال وخیم گزارش نشده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :