آخرین عناوین

چهارشنبه 20 بهمن 1400-8:30 کد خبر:89514

با صدور حکمی از سوی استاندار مازندران صورت گرفت:

انتصاب مشاور استاندار و مدیرکل حراست استانداری مازندران

استاندار مازندران با صدور حکمی ، مشاور استاندار و مدیر کل جدید حراست استانداری مازندران را منصوب کرد .


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، سیدمحمود حسینی پور ، استاندار مازندران با صدور حکمی ، سید مرتضی حسینی، به‌عنوان مشاور استاندار و مدیرکل جدید حراست استانداری مازندران منصوب کرد .

براساس این گزارش، سیدمحمود حسینی پور در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل حراست استانداری ضمن تبریک ایام‌ا... دهه فجر و تقارن آن با ماه مبارک رجب، گفت: انقلاب ما را جوانان غیوری به پیروزی رساندند و برماست تا در این دوره، مسئولیت حراست از ارزش‌ها آرمان های انقلاب را برعهده بگیریم،حراست، در نظام مقدس جمهوری اسلامی یعنی حراست از ارزش‌های انقلاب و اگر می‌گوییم حراست ما باید ضد فساد باشد، یعنی ارزش‌های ما باید ضد فساد باشد.

استاندار، افزود: امام راحل از اسلام در برابر ظلم، حراست کرد و امروز رسالت کسانی که در مجموعه حراست‌ها مسئولیتی برعهده دارند همان رسالت حضرت امام است؛ یعنی حراست از ارزش‌های والای انقلاب؛ بنابراین کسانی که در حراست مسئولیت برعهده می‌گیرند باید نماد ارزش‌های انقلابی باشند و سنجه‌ی شناخت افراد مناسب برای این مسئولیت نیز بررسی همین ارزش‌هاست.

حسینی‌پور، خاطرنشان کرد: حراست‌ها دیده‌بانان خط مقدم مبارزه با فساد هستند، نقش دیده‌بان در جنگ سرد، مهم‌ترین و تعیین‌کننده‌ترین نقش است، اگر خطایی از سوی دیده‌بان پیش بیاید می‌تواند مشکلاتی را برای نیروهای خودی ایجاد کند.

استاندار مازندران با اشاره به مسئولیت خطیری که بر عهده نیروهای حراست است، گفت: امروز که ۴۳ سال از سالگرد انقلاب اسلامی را پشت سر می‌گذاریم، مسئولیت‌های بزرگی بر دوش داریم، دولت سیزدهم، اهدافی را ترسیم کرده و مردم براساس آن به این دولت اعتماد کرده‌اند، بایستی نگاه و عمل ما در مسیر اهدافی باشد که مردم انتخاب کرده‌اند، ادارات ما باید به نفع انقلاب و مردم حرکت کنند، نباید شرایطی را ایجاد کنیم که مردم برای انجام کاری در ادارات به‌زحمت بیفتند و مسئولیت اصلی این کار برعهده حراست هاست.

نماینده عالی دولت در مازندران به ماهیت ارزش‌های انقلاب نیز اشاره کرد و افزود: ارزش‌ها آن‌چیزی است که مقام‌معظم رهبری در بیانیه‌ی گام دوم انقلاب بیان کرده‌اند، میزان تمام اهداف و برنامه‌ها و سند آمایش حراستی ما باید بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب باشد، دراین‌صورت به قطع یقین می‌گویم ادارات ما در سطح و تراز ارزش‌های انقلاب اسلامی قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به این که باید تحولات بزرگی را رقم بزنیم و حراست‌ها مسئولیت بسیار مهمی در صیانت از همه دستگاه‌های اجرایی کشور بعهده دارند، گفت: بنابراین جایگاه حراست بمعنای معنوی آن باید ارتقاء پیدا کند، جایگاه حراست‌ها باید متناسب با شأن و شخصیت کسانی که به‌عنوان مسئولین حراست‌ها در دستگاه‌ها انتخاب می‌شوند ارتقا پیدا کند، یعنی باید برترین‌ها در حراست‌ها بکار گرفته شوند، نگاه هوشمندانه، اقدام مقتدرانه، اثرگذاری حکیمانه باید خروجی کار حراست‌ها باشد.

استاندار مازندران، افزود: بدون تعامل و همکاری، امکان سالم‌سازی دستگاه‌های اجرایی وجود ندارد، همه دستگاه‌ها باید دراین‌راستا وارد عمل شوند، سیاست‌های اصلی دولت در استان با همین گرد هم آمدن‌ها مشخص می‌شود، در سایه تعامل و همکاری است که حراست‌ها می‌توانند آن حلقه صیانتی را در استان ایجاد کنند، بایستی دست مفسدان اقتصادی را قطع کنیم، حراست‌ها به‌همین‌منظور باید با نگاه تیزبینانه و ذره‌بینی که در اختیار دارند نظارت خود را حداکثر کنند، اگر این اتفاق بیفتد؛ آن جریان سالم اقتصادی با اعتمادی که به دستگاه شما می‌شود محقق خواهد شد و امنیت سرمایه‌گذاری تحقق پیدا می‌کند.

استاندار مازندران برای حمایت از فعالیت نیروهای حراست در دستگاه‌های اجرایی نیز اعلام آمادگی کرد و گفت: این آمادگی را داریم که از طریق استانداری و با اطلاع رؤسای حراست دستگاه‌های اجرایی پای کار بیاییم و با مفاسد برخورد کنیم، اگر این اتفاق بیفتد می‌توانیم ادعا کنیم که مسیر حراست و صیانت از ارزش‌های انقلاب را درست ادامه داده‌ایم.

وی به انتخاب حسینی به عنوان مدیرکل حراست استانداری اشاره کرد و با بیان این که تغییر مدیریتی ضرورت تحول در امور است، عنوان کرد: سید مرتضی حسینی دارای سوابق بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف نظارتی است.

وی انسان بسیار سالم و پاک‌دستی است که امیدواریم در سمت جدید بتواند با توجه به تعاملات بسیار جدی که با مجموعه ستادی خود دارد موفق عمل کند، در همین راستا به‌منظور ارتقاء جایگاه نظارتی حراست در مجموعه استانداری مازندران نیز برنامه‌های بسیار خوبی دارد که امیدواریم همگی محقق شوند.

در پایان این مراسم سید مرتضی حسینی، به‌عنوان مشاور استاندار و مدیرکل جدید حراست استانداری مازندران معرفی و از خدمات عباس شکیبافر، در دوره مسئولیت اش در اداره کل حراست با اهداء لوح سپاس، قدردانی شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :