آخرین عناوین

سه شنبه 19 بهمن 1400-8:35 کد خبر:89495

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد:

ضرورت تشدید محدودیت‌ها در صورت اوج گیری کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از لزوم تشدید محدودیت‌ها در صورت اوج گیری کرونا خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، غلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: اگر وضعیت اوج گیری کرونا همچنان در مازندران ادامه یابد چاره‌ای جز شدید شدن محدودیت‌ها نیست.

بر اساس شیوه نامه‌ها در شرایط قرمز کرونا منع رفت و آمد، رعایت دقیق شیوه نامه‌های بهداشتی، فاصله گذاری‌ها و استفاده از ماسک و محدودیت شدید اعمال می‌شود.

به گزارش خزرتیترخبر، غلامی اظهار داشت: به دلیل وجود شرایط خاص کمی رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از طرف عموم کم است و مردم بایستی در شرایط قرمز کرونایی رفت و آمد‌ها را کاهش دهند که متاسفانه رعایت نمی‌شود.

افرادی که علائم بیماری کرونا و یا سوش امیکرون را دارند از شروع بروز این علائم تا ۵ روز قرنطینه شوند و چون تشخیص این بیماری بر اساس علائم بالینی است نیاز به مراجعه بیمار به مراکز درمانی نیست.

به گفته غلامی افراد در این ۵ روز قرنطینه باید استراحت کرده، مایعات مصرف کنند و با استفاده از مسکن ها علائم را به صورت موردی بهبود دهند.

کارمندان برای دریافت گواهی بیماری کرونا حتما بایستی به پزشک خانواده و با پزشک دیگر مراجعه و به طور قانونی تایید پزشک را اخذ کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: اگر اداره ای نظر تست پی سی آر را تقاضا کند بیمار باید تست را انجام و به اداره مورد نظر ارائه دهد.

۱۴ شهر مازندران هم اکنون در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :