آخرین عناوین

شنبه 16 بهمن 1400-17:30 کد خبر:89450

دسته‌گل حسن آقای روحانی و دارو دسته‌اش در مازندران:

گزارش نگران‌کننده از وضعیت شیرابه کارخانه زباله‌سوز نوشهر

با وجود گذشت ۱۳ ماه از زمان بهره‌برداری پروژه کارخانه زباله سوز نوشهر، استاندار مازندران از وجود معضلات زیست محیطی در این منطقه خبر داده و نسبت به وجود شیرابه ابراز نگرانی کرده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، سید محمود حسینی‌پور در حاشیه بازدید از کارخانه زباله‌سوز  نوشهر، اظهار کرد: معاون عمرانی گزارش نگران کننده از وضعیت  شیرابه اطراف پروژه زباله سوز نوشهر به بنده ارائه کرده است.

وی تصریح کرد: بنده ترجیح دادم که خودم از نزدیک پروژه را مورد ارزیابی قرار دهم.

استاندار مازندران با اشاره به هزینه بسیار سنگینی که برای احداث این کارخانه در استان مازندران شده است، گفت: خروجی این کارخانه باید ساماندهی زباله باشد که در حال حاضر خواسته مدیریت شهرستانی را برآورده نکرده است.

وی خاطرنشان کرد: تهدید زیست محیطی که در این منطقه وجود دارد بسیار جدی و جاری شدن شیرابه‌های به جا مانده از گذشته و شیرابه‌های فعلی بسیار نگران کننده است.

حسینی‌پور ادامه داد: باید تصمیمات مناسبی اتخاذ شود که وضعیت موجود ساماندهی شود.

*وضعیت نامناسبت ۲ کارخانه زباله‌سوز مازندران

به گزارش خزرتیترخبر،پیش از این مدیرکل دیوان محاسبات نسبت به وضعیت نامناسب دو کارخانه زباله سوز در مازندران در جمع خبرنگاران مطالبی را بیان کرده است.

ذکر این نکته هم ضروری است که رئیس سازمان پسماند مازندران هم در زمان مسئولیت خویش که همزمان با مسئولیت استاندار سابق مازندران بود به برخی چالش‌های جدی درباره کارخانه‌های زباله سوز مازندران اشاره کرد اما با این وجود اصرار بر افتتاح این کارخانه وجود داشت.

*افتتاح کارخانه زباله‌سوز نوشهر توسط روحانی

کوره کارخانه زباله‌سوز نوشهر توسط احمد حسین‌زادگان استاندار سابق مازندران روشن شده و حسن روحانی رئیس جمهور سابق  به صورت ویدئوکنفرانسی افتخار بهره‌برداری از این کارخانه را به نام خود ثبت کرد.

در مراسم بهره‌برداری کارخانه زباله سوز  احمد حسین‌زادگان و مهدی جمالی‌نژاد معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزیر سابق کشور کشور، محسنی بندپی نماینده مردم نوشهر در مجلس شورای اسلامی و معاون سابق عمرانی استاندار مازندران حضور داشته‌اند.

نیروگاه زباله‌سوز نوشهر با ظرفیت روزانه ۲۰۰ تن ، برای ناحیه نوشهر، چالوس و کلاردشت احداث شده است.

اعتبار دولتی اختصاص یافته به این پروژه ۱۲۰ میلیارد تومان اعلام شده از محل سفر مقام معظم رهبری هم ۲۶ میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه عمرانی اعتبار اختصاص پیدا کرده است.

پروژه کارخانه زباله سوز نوشهر با وجود گذشت ۱۳ ماه از زمان بهره‌برداری نه تنها به ظرفیت اسمی واقعی خویش نرسیده بلکه استاندار مازندران از وجود معضلات زیست محیطی در این منطقه خبر داده است و پس از بازدید نسبت به وجود شیرابه ابراز نگرانی کرده است.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :