آخرین عناوین

چهارشنبه 13 بهمن 1400-18:34 کد خبر:89432

عجیب ترین انتصاب در دانشگاه ازاد ساری ؟؟؟!!!

ورود هیات بازرسی از دفتر مرکزی دانشگاه آزاد به ساری/ورود نهادهای امنیتی به اتفاقات دانشگاه آزاد ساری

هیات بازرسی از دفتر مرکزی دانشگاه آزاد کشور جهت بررسی علت استعفای دسته جمعی برخی از مسئولین دانشگاه آزاد ساری،به ساری عزیمت می نمایند.


به گزارش خزرتیترخبر،با روی کار آمدن حسین کرمانیان به سمت رییس دانشگاه آزاد ساری، انتقادها و گلایه هایی در بین برخی اساتید ، معاونان و هیات های علمی این دانشگاه در پی تغییرات و جا به جایی هایی به نظر سیاسی توسط رییس دانشگاه و هم تیمی هایش بوجود آمد که امری تقریبا طبیعی بود چرا که هر مدیری معمولا تیم خاص و مد نظر خود را بر کرسی منصب ها می نشاند.

بر اساس این گزارش طی روزهای اخیر ،رییس دانشگاه آزاد ساری طی انتصابی معنی دار و غیرقانونی ،باعث استعفای برخی از مسئولین این دانشگاه و همچنین اعتراض و گلایه های مسئولین استانی شده است که همین موضوع به واحد مرکزی دانشگاه آزاد کشور کشیده شده و شنیده ها حکایت از این دارد که از هیات مرکزی دانشگاه آزاد کشور تیمی جهت رسیدگی و بررسی به  این انتصاب به زودی وارد ساری می شوند.(همچنین شنیده ها از ورود سازمان بازرسی و یکی از نهادهای امنیتی نیز به این موضوع حکایت دارد)

به گزارش خزرتیترخبر،موضوع انتصاب به این شرح می باشد که حسین کرمانیان طی حکمی رامین مفرح را بدون طی مراحل اداری و قانونی به عنوان سرپرست دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری منصوب کرده است که این انتصاب غیرقانونی باعث اعتراض ها و استعفاهایی شده است.(نامه ای نیز از سازمان تامین اجتماعی مازندران در مخالفت با این انتقال و انتصاب به دانشگاه آزاد ساری ارسال شد)

بر اساس این گزارش،شنیده های حاکی از آن می باشد که برخی از افراد در حوزه مدیریت دانشگاه آزاد در حال جابجایی برخی از نورچشمی های خود می باشند تا بعد از تغییر کرمانیان،خود مسئولیت دانشگاه آزاد ساری را بر عهده بگیرند به طوری که طی کمتر از یکسال و با انتصاب یکی از نیروی خاص در حوزه مدیریت،چندین جابجایی با نظر این شخص صورت گرفته است که تعجب همگان را به دنبال داشته است.

به گزارش خزرتیترخبر،یکی از شائبه های انتصاب مفرح به سمت سرپرست دانشکده پزشکی این می باشد که این شخص از اعضای هیات علمی نمی باشد و نیروی موظفی تامین اجتماعی بوده و از طرفی بسیاری از افراد سیاسی به دنبال حذف دکتر قهرمان محمودی به علت عملکرد بسیار خوب و مقاومت در برابر زیاده خواهی های سیاسی برخی از افراد دانشگاه بوده است که این جابجایی دکتر محمودی با مخالفت مسئولین رده اول استانی نیز روبرو شده است.

از طرفی شنیده ها از منابع موثق حاکی از آن است که آنقدر فشار به دکتر کرمانیان بابت حذف دکتر قهرمان محمودی و انتصاب مفرح زیاد بوده،به طوری که خبر انتصاب مفرح ساعت 10 شب جمعه در کانال دانشگاه منتشر شد.

بر اساس گزارشات دریافتی،از آنجاییکه مفرح نیروی تامین اجتماعی می باشد و قانون نیز تاکید بر آن دارد که رییس دانشکده باید هیات علمی تمام وقت باشد و در صورتی که مفرح نیز از اعضای هیات علمی دانشگاه نبوده و کارمند تامین اجتماعی می باشد در نتیجه باعث استعفاهای فراوان در مخالفت با این انتصاب شده است.

به گزارش خزرتیترخبر،با انجام این انتصاب و بی توجهی کرمانیان به دلایل و انتقادهای به حق و قانونی معاونان و مشاورش،حسین رحیمی مشاور رییس دانشگاه و رییس دانشکده علوم انسانی طی نامه ای استعفای خود را به رییس دانشگاه آزاد اعلام نموده،بعد از استعفای حسین رحیمی نیز،چندین نفر دیگر از مسئولین این دانشگاه استعفاهای خود را در اعتراض به این انتصاب عجیب و غیرقانونی تقدیم رییس دانشگاه نموده اند که با این استعفاها و اعتراضات،حاشیه های زیادی در این دانشگاه بوجود آمده که احتمال زمین و شکست خوردن دانشکده پزشکی بسیار زیاد شده است و از آنجاییکه هیات ارزیاب بخش های مختلف دانشگاه ،ماه قبل در دانشگاه حضور داشته اند و در آینده نزدیک نیز جهت ارزیابی به دانشگاه آزاد ساری وارد می شوند مطمئنا باعث بروز مشکلاتی غیرقابل جبران خواهد شد .

همچنین شنیده های از منابع موثق به خزرتیترخبر حاکی از آن می باشد که در این دانشگاه که یک نهاد علمی می باشد متاسفانه چند دستگی سیاسی شدیدی بوجود آمده که در آینده نزدیک نتایج تاسف بار آن نمایان خواهد شد.

البته باید اعلام کرد که طی سه سال اخیر مسئولین دانشگاه آزاد ساری هیچ گونه پروژه ای خاصی اجرا نکرده و عملکرد خاصی به جز فعالیت های روتین و عادی نداشته اند.

همچنین باید این ضعف نمایندگان ساری را هم مزید بر علت این وقایع در یک محیط دانشگاهی اعلام کرد چرا که هیچگونه عکس العملی در حوزه سیاسی نکردن دانشگاه ها از خود نشان نداده اند.

در پایان اعلام می کنیم که سایت خزرتیترخبر آماده دریافت پاسخ و جوابیه مسئولین دانشگاه آزاد به این خبر می باشد اما از آنجاییکه مسئولین دانشگاه آزاد ساری سابقه شکایت از رسانه های منتقد را در پرونده های خود دارند و همیشه از پاسخگویی به انتقادها طفره رفته و یا سکوت اختیار کرده اند،باز هم منتظر شکایت مسئولین این دانشگاه خواهیم بود.

مدارک استعفاء و اعتراض برخی مسئولین دانشگاه:

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • عای
    پنجشنبه 14 بهمن 1400-12:15

    مشخص است که اینهابی که استعفا کردن جز باندی هستن که غم و غصه واسه دانشگاه و دانشجو و چهره علمی ندارن و دلشون واسه اینها نمی سوزه. فقط و فقط دنبال تخریب دیگران هستن
    ما شا الله از این جور آدمهای داغ تر از آش تو مازندران زیاد داریم