آخرین عناوین

پنجشنبه 21 مرداد 1400-22:14 کد خبر:88707

خیز تند کرونا در مازندران:

مازندران را قرنطینه کنید

با توجه به شرایط فوق بحرانی مازندران باید جلوی وخامت اوضاع گرفته شود چرا که سرایت‌پذیری ویروس دلتا بالاست تا دیر نشده؛ مازندران را قرنطینه کنید.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، از اسفند ماه سال ۹۸ بود که پای ویروس کرونا به میان جامعه باز شد و طی این مدت تجربه پنج پیک در مازندران ثابت کرده سیر و سفر وضعیت بحرانی برای این استان رقم زده است.

اکنون که هم تعطیلات محرم در پیش است و از سویی دیگر شرایط استان پیچیده و بحرانی است از یک سو افزایش تعداد مبتلایان و بستری‌شدگان کرونایی و از یک سو ظرفیت محدود استان نگرانی‌های بسیاری به دنبال داشته است.

هر باری که مسئولان استان هشدار دادند جلوی ورود به مازندران گرفته شود و بحث قرنطینه استان اعمال شود متاسفانه کم‌توجهی به این هشدار وخامت اوضاع را بدتر کرده و اکنون که کرونا رخت سیاه برتن کرده و روزانه جان ۵۰ مازندرانی را می‌گیرد بهتر است تا دیر نشده بحث قرنطینه مازندران در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

*ضرورت ورود ستاد ملی کرونا به وضعیت افزایش بیماران کرونایی مازندران

علی کریمی‌فیروزجایی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی خواستار دخالت فوری ستاد ملی مقابله با کرونا برای رسیدگی به روند افزایش بیماران کرونایی در مازندران شد و گفت: افزایش بیماران کرونا در مازندران نگران کننده است و باید محدودیت‌های جدی در کشور لحاظ شود.

وی افزود: افزایش ورود بیماران کرونایی به مراکز درمانی مازندران در چند روز اخیر نگران کننده و رشد صعودی آمار مبتلایان به کرونا زنگ خطر را به صدا در آورده است.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کم‌کاری مسئولان استانی در اعمال محدودیت‌های چاره‌ساز اضافه کرد: بخش مهم نگرانی‌های منطقی مردم مازندران ناشی از حجم تردد بالای مسافران غیر بومی به این استان است.

کریمی فیروزجایی خاطرنشان کرد: برای مقابله جدی با شرایط کرونایی جدید در مازندران، مسئولان استانی نیازمند اختیارات گسترده‌تر هستند که ستاد ملی مقابله با کرونا باید آنها را عملیاتی کند.

*خیز تند ویروس دلتا در مازندران

احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران در این‌باره گفت: همزمان با خیز تند ویروس دلتا مصوبات جدید ابلاغ شد، همه دستگاه‌های اجرایی با توجه به این دستورالعمل‌ها از گردش این ویروس وحشتناک جلوگیری کنند‌. ‎

وی افزود: در روستاها پایگاه‌های مقاومت و دهیاران از ورود مسافرانی که در این ایام به‌عنوان تعطیلات آخر تابستانه وارد منطقه می‌شوند جلوگیری کنند یا حداقل زمینه ورودشان را فراهم نکنند.

استاندار مازندران با تشکر از رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط هیأت‌های مذهبی، یادآور شد: خواهش ما این است برای حفظ سلامت خودشان و جلوگیری از گردش ویروس دلتا نهایت اهتمام را برای رعایت پروتکل‌های ابلاغی به خرج دهند تا خدای ناکرده برایشان مشکل خاص و حادی پیش نیاید و همچنین عزاداری در محیط‌های بسته و دسته‌روی‌ها از سوی ستاد ملی کرونا ممنوع اعلام شده است.

این مسئول بیان کرد: همزمان با توجه به اینکه در تابستان قرار داریم مقرر شد که فرمانداران در شهرستان‌ها از ورود افراد به ساحل به شدت جلوگیری کنند.

*ستاد ملی کرونا برای تعطیلات محرم تدابیر شدیدی را اتخاذ کند

آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران نیز گفت: ستاد ملی کرونا برای تعطیلات محرم تدابیر شدیدی را اتخاذ کند.

وی با اشاره به اینکه تعطیلات تاسوعا و عاشورا را در پیش داریم، از ستاد ملی کرونا خواستار شد؛ تا تدابیر سخت‌گیرانه‌ای را برای مبارزه با کرونا اتخاذ کنند که شاهد هجوم مسافران به استان‌های شمالی و به‌ویژه مازندران نباشیم. 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه برای مبارزه با ویروس کرونا به همدلی و وحدت بیشتری نیاز داریم، اضافه کرد: مدیریت مراسم‌ها محرم طوری باشد که هم حیثیت مجالس امام حسین (ع) و هم جایگاه ستاد ملی کرونا حفظ شود.

براساس این گزارش، با توجه به شرایط فوق بحرانی مازندران باید جلوی وخامت اوضاع گرفته شود چرا که سرایت‌پذیری ویروس دلتا فوق‌العاده بالا بود و حتی اگر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حد 100 درصد بود باز هم اوضاع نگران‌کننده بود نه اینکه درحال حاضر حتی خیال‌مان هم از بابت رعایت پروتکل‌ها هم راحت نیست پس تا دیر نشده؛ مازندران را قرنطینه کنید.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :