آخرین عناوین

شنبه 11 ارديبهشت 1400-14:0 کد خبر:88136

بیم مسئولان از شیوع مجدد کرونا:

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مازندران کاهش یافت!!

با گذشت حدود ۴ هفته از تعطیلات نوروزی، هنوز کرونا ویروس در مازندران جولان می‌دهد و از سویی رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم امری ضروری است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از تسنیم، کرونا ویروس یک بیماری چالش برانگیزی بوده که جهانی را همچنان درگیر تلفات جانی کرد،این ویروس به سهولت در مکان‌های عمومی قابل سرایت است و افرادی که مجبور به حضور در بیرون از محیط خانه هستند و در منزل حضور دارند نکات بهداشتی را رعایت کنند.

طبق بررسی‌ها بحث  پیشگیری و آموزش به افراد در قالب خودمراقبتی سرعت سرایت بیماری در انتقال ویروس را کاهش و حتی به صفر می‌رساند که البته  باید شهروندان را نسبت به این مسئله حساس کنیم که ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های رفت و آمد در اماکن عمومی به نفع خودشان است.

در محیط‌های بسته با بازکردن پنجره‌ها و درها هوای تازه را استشمام کنند که این نکات و آموزش‌های مداوم و تکرار از طریق رسانه ملی و فضای مجازی تاثیر بسزاریی بر سلامتی شهروندان دارد.

متاسفانه در محیط‌هایی نظیر سواحل مازندران، حضور مردم بسیار شده و تحت هیچ شرایطی در این مکان‌ها پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود. بیشتر افرادی که در سواحل و تفرجگاه‌های استان ساکن شده در روزهای دوم و سوم اقامتشان دچار بیماری کرونا شدند.

بر اساس آمارها بیش از 45 درصد بستری‌های بیمارستانی در بخش‌های کرونایی مربوط به غیربومی‌ها بوده و این افراد پس از رفع نقاهت نیز با عزیمت به شهرشان نیز کرونا را انتقال می‌دهند.

مسئولان علوم پزشکی مازندران اگرچه از روند کاهشی بستری‌ها و فوتی‌ها در مراکز درمانی خبر می‌دهند، ولی وضعیت رعایت موازین و پروتکل‌های بهداشتی در سطح بازارها و اماکن عمومی چندان مطلوب نیست.

اکنون بیش از دو سوم شهرهای استان در شرایط نارنجی، چند شهر در وضعیت زرد و تعداد 5 شهرمازندران در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند که فعالیت صنوف در این شهر به صورت یک سوم و دو سوم است.

216 بیمار مشکوک بستری شده در مراکز درمانی علوم پزشکی مازندران و 248 بیمار مشکوک شده در شهرستان بابل نیز 248 نفر بستری شدند که نشان می‌دهد آمار بیماران بستری در مراکز علوم پزشکی بابل نسبت به استان بیشتر است.

هر میزان به شهرهای غربی استان سفر می‌کنیم، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان کمتر می‌شود. بیم مردم استان از این است که دوباره مسافران بسیاری در ایام عید فطر به مازندران گسیل شوند که دوباره شرایط قرمز و سیاه را برای مازندران رقم بزنند.

 

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :