آخرین عناوین

پنجشنبه 9 ارديبهشت 1400-9:2 کد خبر:88124

شمال نیوز گزارش می دهد:

وای از آن روز که «فینسک» دهان بگشاید!

روزی که دلسوزان استان در خصوص احداث سد فینسک هشدار می‌دادند، امروز که هنوز سد فینسک در مراحل اولیه ساخت قرار دارد و دهان باز نکرد، اوضاع ذخایر سدهای استان اینگونه شد.


خزرتیترخبر: روزانه دهها خبر روی خروجی سایت قرار می گیرد که برخی از آن ها از اهمیت زیادی برخوردارند و نمی توان به راحتی از کنار آن گذشت .

وای از آن روز که «فینسک» دهان بگشاید!

چندی پیش مدیرعامل آب منطقه‌ای استان ضمن تأیید کاهش آب سدهای استان گفت: درحال حاضر آب ذخیره ‌شده پشت سد شهید رجایی ۱۶ درصد و سد البرز هم ۱۰ درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته است،سد شهید رجایی در ساری و سد البرز در سوادکوه ۲ سد مهم و بزرگ استان مازندران هستند.

وی میزان ذخیره آب پشت سد رجایی ساری را ۱۳۸میلیون متر مکعب برابر با ۸۵ درصد ظرفیت و  سد البرز را هم  ۱۲۵میلیون متر مکعب معادل ۸۸ درصد ظرفیت برآورد کرد.

یخکشی کاهش بارندگی به‌ویژه برف را سبب کاهش روان‌آب‌های استان در سال جاری دانست و گفت که همین وضعیت سبب شده است تا میزان ذخیره آب پشت سدها با کاهش مواجه شود.

یک نظر:

روزی که فعالان زیست‌محیطی و دلسوزان استان در خصوص احداث سد فینسک هشدار می‌دادند، جناب یخکشی، دو نماینده سابق مرکز استان و مدیران ارشد تلاش داشتند با ساده‌سازی موضوع و حتی تمسخر منتقدان، وانمود کنند که همه چیز امن و امان است و جای نگرانی نیست.

امروز که هنوز سد فینسک در مراحل اولیه ساخت قرار دارد و دهان باز نکرد، اوضاع ذخایر سدهای استان اینگونه شد تصور کنیم که امروز سد فینسک هم دهانش باز بود و مهم‌ترین منبع تأمین ذخایر سد شهید رجایی را می‌مکید، اراضی شرق و مرکز مازندران و جنوب ساری، برای شالیکاری و حتی کشاورزی چه اوضاعی داشت؟

مدیریت آینده‌نگر « Futuristic» به مدیریتی گفته می‌شود که ده سال آینده را امروز ببیند اما مدیران ما اگر گذشته‌گرا نباشند، قطعاً تنها از ساعت 7 صبح تا 2 بعدازظهر امروز را می‌بینند و همین دلیل سکوت مدیران ارشد استان، نمایندگان سابق و مدیران آب استان در خصوص احداث سد فینسک بود.

این جماعت توان دیدن فردا و فرداها را ندارند و ما توقع بیجا داریم که فکر می‌کنیم آنان باید بگویند امروز که «اسبه‌رو» باز است، اوضاع آب زراعی ما این است و هر از گاهی باید شاهد خشک شدن مزارع باشیم آه از روزی که فینسک دهان باز کند و «اسبه‌رو» را ببلعد،اشتباه از ماست که از مدیران دیروز، توقع داریم طرحی برای فردا بریزند.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :