آخرین عناوین

شنبه 24 اسفند 1398-12:38 کد خبر:75704

سرپرست پلیس فتا استان مازندران خبر داد:

متلاشی شدن باند بزرگ فیشینگ در پوشش تمدید تبلیغات سایت های بزرگ نیازمندی

سرپرست پلیس فتا استان مازندران، از متلاشی شدن باند بزرگ فیشینگ در پوشش تمدید تبلیغات سایت های بزرگ نیازمندی توسط کارآگاهان عملیات ویژه مبارزه با جرایم سایبری پلیس فتا استان مازندران خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرپرست پلیس فتا استان مازندران، از متلاشی شدن باند بزرگ فیشینگ در پوشش تمدید تبلیغات سایت های بزرگ نیازمندی توسط کارآگاهان عملیات ویژه مبارزه با جرایم سایبری پلیس فتا استان مازندران خبر داد.

براساس این گزارش،سامع خورشاد سرپرست پلیس فتا استان مازندران در تشریح این خبر اعلام کرد: از متهم تعداد ۵۷ قطعه سیم کارت کشف شده و تاکنون  به برداشت مبلغ بالغ بر ۱۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال از حساب اشخاص مختلف اعتراف کرده است و با بررسی ربات تلگرامی متهم تعداد ۶۲۳ فقره شماره کارت به همراه اطلاعات حساب بانکی اشخاص کشف و شناسائی شد .

سامع خورشاد سرپرست پلیس فتا استان مازندران افزود: طی رصد به عمل آمده از شبکه‌های اجتماعی تلگرام مشخص شد یکی از مدیران کانال‌های تلگرامی اقدام به درج تصاویرسفارشات خود در یکی از فروشگاه‌های بزرگ اینترنتی کشور که از طریق مال نامشروع از فیشینگ حساب‌های شهروندان می‌ کرده درج کرده است.

این مقام انتظامی افزود: با بررسی به عمل آمده مشخص شد متهم با یک شماره تلفن همراه معلوم اقدام به تایید سفارشات خود در سایت مذکور را کرده و قرار است کالاهای سفارش شده را در یکی از شهرهای جنوبی کشور تحویل بگیرد، لذا با اخذ دستور قضائی مامورین این پلیس به شهر مذکور مراجعه کردند و با هماهنگی با مسولان فروشگاه اینترنتی با شماره تلفن مذکور تماس گرفتند اما بعد از چندساعت متهم از دریافت کالا انصراف داد.

این مقام مسئول ادامه داد : با بررسی سایر سفارشات مربوط به فرد موردنظر مشخص شد نامبرده در ۵ فقره سفارش قبلی نیزهمین شهر را به عنوان محل دریافت کالای خود معرفی کرده است ولی هیچ یک ازکالاها را دریافت نکرده  لذا با انجام اقدامات فنی برروی شماره تلفن همراه مذکور مشخص شد مجرم در روز قبل از سفارش به یکی از استانهای شرقی مراجعه کرده است .

خورشاد بیان داشت : با هماهنگی مرجع قضائی ماموران به این استان رفتند و با انجام اقدامات اطلاعاتی ضمن دستگیری فردی به هویت معلوم و در بازرسی از منزل وی تعداد دو عدد گوشی تلفن همراه و تعداد ۲۰ عدد سیم کارت و کارت بانکی شناسائی و کشف کردند .

وی گفت : در تحقیقات از متهم، وی ضمن اقرار به جرم خود اعتراف کرد از حدود دو سال قبل در گروه‌ها با شیوه و شگرد پولشوئی و برداشت از حساب بانکی اشخاص آشنا شده و در چند ماه اخیر با شیوه و شگرد ارسال پیامک و هدایت شهروندان به صفحات جعلی و فیشینگ با بهره‌گیری ازتعداد ۵۷ قطعه سی مکارت که بدین منظور تهیه کرده بود به صورت انبوه به اشخاصی که در سایت های درج آگهی اقدام به ثبت مطالب می‌کردند پیام ارسال کرده و سپس کاربران را به درگاه جعلی بانکی هدایت کرده و ضمن اخذ اطلاعات بانکی حساب های آنان ،به منظور نقد کردن وجوه برداشتی در برخی موارد اقدام به شارژ کیف پول خود در اپلیکیشن های کسب و کار اینترنتی می کرد و در اکثر مواقع از این فروشگاه بزرگ اینترنتی اقدام به خرید گوشی هوشمند تلفن همراه گرانقیمت می نمود.

سرپرست پلیس فتا مازندران خبر داد : تاکنون متهم به برداشت مبلغ بالغ بر ۱۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال از حساب اشخاص مختلف اعتراف کرده است و با بررسی ربات تلگرامی متهم تعداد ۶۲۳ فقره شماره کارت به همراه اطلاعات حساب بانکی اشخاص کشف و شناسائی شد .

این مقام مسئول اظهار داشت : در ادامه رسیدگی به پرونده مدیر اصلی کانال تلگرامی در یکی از شهرهای توابع استان جنوبی شناسائی شد؛ لذا ماموران این پلیس با اخذ نیابت قضائی به شهرستان مذکور رفته و با انجام اقدامات اطلاعاتی در نهایت متهم اصلی و سرکرده این باند، نوجوانی را شناسائی کردند و در منزل پدری خود  وی را دستگیر و در بازرسی از منزل او تعداد دو عدد گوشی تلفن همراه تعداد ۱۰ عدد سی مکارت شناسائی و کشف کردند .

وی ادامه داد:تا کنون متهم بالغ بر ۷۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال از این راه مال نامشروع کسب کرده است،همچنین با بررسی گوشی تلفن همراه وی تعداد ۵۲۱ فقره اطلاعات حساب بانکی اشخاص کشف و شناسائی شد و با بررسی اولیه مشخص گردید مجرمان تا کنون بالغ بر ۷۴ هزار پیامک بامضمون درج آگهی به اشخاص مختلف ارسال  کرده اند .

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :