آخرین عناوین

سه شنبه 3 دی 1398-21:48 کد خبر:70905

معاون خدمات شهری شهرداری ساری خبر داد:

تمرکز خدمات شهری شهرداری ساری بر شهرسالم

معاون خدمات شهری شهرداری ساری گفت:ارتقاء سطح بهداشت محیط زندگی شهروندان از طریق ارائه راهکارهای مناسب همگام با توسعه شهر از اهداف مهم معاونت خدمات شهری شهرداری ساری است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ساری، مصطفی نیک نقش، معاون خدمات شهری شهرداری مرکز استان از راه‌اندازی "مرکز شهر سالم" در شهرداری ساری خبر داد و اظهار کرد: با حضور کارشناسان مجرب، پایش‌های میدانی و بازرسی‎های روزانه به منظور ارتقاء سطح بهداشت محیط زندگی شهروندان در سطح شهر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه کارشناسان شهرداری ساری، محیط زیست، بهداشت و دیگر ادارات مربوطه، با ورود به مباحث زیست محیطی، معایب و معضلات این حوزه را بررسی و گزارش می‌دهند، افزود: واحدهای مربوطه شهرداری و دستگاه‌های متولی امر بهداشت، پس از ارائه گزارش، موارد لازم را پیگیری و مشکلات مطروحه را مرتفع می‌کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری ساری با بیان اینکه بستر مناسب برای این کار مهیا شده و در سطح شهر عملیاتی می‌شود، گفت: اعتلای فرهنگ بهداشتی و ایمنی زیست محیطی همگام با رشد و توسعه شهر از اهداف مهم این طرح است.

وی ، توضیح داد: دبیر خانه این مرکز در شهرداری متمرکز بوده و نمایندگان این حوزه در سه منطقه شهری، اطلاعات را در اختیار دبیرخانه قرار می‌دهند؛ کارشناسان دبیر خانه نیز اطلاعات را بصورت تصویری پایش و بررسی و در نهایت در جهت رفع آن اقدام می‌کنند.

نیک نقش یادآورشد: برای تسریع امور با سامانه 137 شهرداری به صورت مستقیم مرتبط شدیم و این سامانه موضوعاتی که مربوط به حوزه بهداشتی و خدمات عمومی در شهر است را به ما انتقال می‌دهند؛ ستاد مرکزی نیز مشکلات را احصا و تدابیر لازم برای رفع آن را اتخاذ می‌کند.

وی در خصوص فرآیند مبارزه با حیوانات موذی در اماکن شهری، افزود: سم پاشی و آهک پاشی به طور مستمر در سطح شهر انجام می‌شود با فعالیت‌هایی که تاکنون انجام شده، تعداد این جوندگان کاهش یافته است.

نیک نقش با بیان اینکه شهرداری‌ها موظف به ایجاد رضایت در شهروندان و ایجاد شیوه‌های نوین در ارائه خدمات به مردم هستند، ادامه داد: نگهداری دام و طیور در منازل شهری از دیگر مشکلاتی است که علاوه بر آلودگی محیط زیست، باعث آسیب در روند سلامت و زندگی شهروندان نیز می شود؛ برای مقابله با این معضل نیاز به اطلاعات است که کارشناسان در پایش‌های روزانه خود این موضوع را نیز مدنظر قرار داده و پیگیر رفع مشکلات خواهیم بود.

وی افزود: تمرکز شهرداری صرفاً بر ارائه خدمات مختلف و انجام کارهای عمرانی نیست بلکه در این کنار این موارد موضوع سلامت شهروندان و ارتقاء سطح فرهنگ جامعه شهری نیز به شکل جدی مورد توجه قرار می‌گیرد.

ارائه خدمات شهری بهتر با درآمدهای پایدار امکان پذیر است

وی در بخش دیگر از سخنانش بر ضرورت ایجاد درآمد پایدار در شهرداری و سازمان‌های تابعه تاکید کرد و افزود: درآمدهای پایدار نقش موثری در مدیریت مطلوب شهر و سرعت بخشیدن به توسعه و خدمات شهری و در نهایت جلب رضایت شهروندان خواهد داشت.

نیک نقش تشکیل کمیته‌های درآمدی را برای ایجاد درآمد پایدار و افزایش بهره وری، لازم و ضروری دانست و ادامه داد: تلاش می‌کنیم فضا را به سمت درآمدهای پایدار سوق دهیم تا علاوه برایجاد بهره وری خدمات مطلوب تری به شهروندان ارائه دهیم.

معاون خدمات شهری شهرداری ساری گفت: ایجاد درآمد پایدار در اساسنامه سازمان‌های تابعه شهرداری وجود داشته و جزء رسالت‌های ما محسوب می‌شود که با تحقق این هدف ضمن کاهش هزینه‌های مردم در بخش‌هایی نیز به آنها کمک خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه کسب درآمد در شهرداری‌ها از اموری است که تاثیر عمده ای بر ارائه خدمات بهتر به شهروندان دارد، تصریح کرد: راهکارهای زیادی به منظور افزایش درآمدهای های پایدار و کاهش وابستگی به منابع درآمدی ناپایدار وجود دارد.

حذف برون سپاری

نیک نقش استفاده از ظرفیت‌های درون سازمانی برای فعالیت‌های شهرداری را از رویکردهای مهم این نهاد خدمات‌رسان اعلام کرد و گفت: سیاست کلی شهرداری حذف برون سپاری است مگر در مواردی که کاری تخصصی باشد و از عهده شهرداری خارج باشد.

وی افزود: تلاش می‌کنیم کارهای امانی را در حوزه خدمات شهری افزایش دهیم و از ظرفیت کارکنان شهرداری برای خدمت به شهروندان و توسعه شهر بهره گیری کنیم.

معاون خدمات شهری شهرداری ساری احیای ناوگان‌های خدماتی سازمان‌های تابعه شهرداری را از دیگر اهداف شهرداری ساری عنوان کرد وگفت: تلاشمان این است که سازمان‌های تابعه شهرداری پویاتر شده و بیش از پیش در مسیر توسعه قرار گیرند تا بخش هایی که در آنها منابع درآمدی دیده نشده است را احیا کنیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :