آخرین عناوین

پنجشنبه 11 مهر 1398-19:21 کد خبر:69353

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بابلسر خبر داد:

معاون خاطی مدرسه بابلسر در شرف برخورد قاطع / سیلی زدن به دانش آموز

معاون خاطی یکی از مدارس پسرانه شهرستان بابلسر که چند روز پیش یکی از دانش آموزان را مورد تنبیه بدنی قرارداد، اکنون در انتظار برخورد قاطع مسئولان آموزش وپرورش است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از مازنی خبر ، این روزها ویدئویی از یک مدرسه در شهرستان بابلسر در حال انتشار و دست به دست شدن است که در آن یکی از مسئولان مدرسه مشغول تنبیه چند دانش آموز بوده و یکی از دانش آموزان را با سیلی تنبیه می کند.

تهیه کنندگان این فیلم کوتاه مدعی شده اند که معاون مدرسه به دلیل نپوشیدن لباس فرم دانش آموز را مورد تنبیه بدنی قرار داده است.

در این این ویدئو حدود یک دقیقه ای که گویا از ساختمان مجاور مدرسه گرفته شده است ، نامی از مدرسه برده نمی شود و فقط عمل مسئول مدرسه را به تصویر می کشد،اگر چه دیدن فیلم این تردید را ایجاد می کند که آیا این مدرسه در شهرستان بابلسر است یا نه؟ اما انتشار تصاویری با مختصات مدرسه ، بار دیگر موضوع را زنده کرده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بابلسر روز چهارشنبه ضمن تایید خبر منتشر شده، اظهار داشت: حادثه مذکور در یکی از مدارس پسرانه مقطع متوسطه اول بابلسر اتفاق افتاده است.

احمدرضا مهاجری نژاد با تکذیب ادعای مطرح شده درباره علت تنبیه بدنی دانش آموز، توضیح داد: دلیل تنبیه نپوشیدن لباس فرم نبوده بلکه مشکل انضباطی بوده است.

وی با محکوم کردن این رفتار معاون مدرسه ، تاکید کرد: به هر دلیل و هر بهانه ای و حتی بدترین مشکل انضباطی دانش آموز نمی تواند دلیل و بهانه ای برای تنبیه بدنی او توسط مدیر ، معاون و یا حتی معلم باشد.

مدیر آموزش و پرورش بابلسر با غیر قابل پذیرش خواندن رفتار معاون مدرسه ، گفت: باید مسئولان مدرسه هرگونه بی انضباطی را از طریق قانونی و در جریان قرار دادن والدین پیگیری کنند و نه اینکه با تنبیه بدنی و یا برخورد فیزیکی یا روانی منجر به آسیب دانش آموز شوند.

مهاجری نژاد با اظهار این که معاون مذکور و والدین دانش آموز با یکدیگر رفت و آمد خانوادگی داشتند و هیچ شکایتی از سوی والدین انجام نشده است ، افزود: اما این رفتار خلاف مقررات و بینش وزارت آموزش و پرورش بوده و باید از تکرار آن به صورت جدی جلوگیری شود و به همین خاطر پرونده انضباطی برای معاون خاطی تشکیل شده و اکنون در حال بررسی نوع برخورد با وی هستیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بابلسر با اشاره به اینکه به صورت قاطع با این معاون خاطی برخورد خواهد شد، افزود: هرگونه تصمیم گیری در اولین فرصت به رسانه ها انعکاس داده می شود تا عاملی بازدارنده برای چنین رفتارهایی باشد.

موجب ماده ۷۷ آئین نامه اجرایی مدارس، تنبیه بدنی از سوی کادر اداری و آموزشی تخلف اداری محسوب می‌شود.

همچنین بر اساس فصل ششم آیین‌نامه اجرایی مدارس مصوب سال ۱۳۷۹ و ماده ۷۶ موارد تنبیهی که معلمان و مسئولان مدرسه مجاز هستند در صورت تخلف دانش‌آموزان آن هم به شرطی که راهنمایی‌ها و چاره‌جویی‌های تربیتی در آنها مفید و مؤثر واقع نشده است ، اعمال کنند شامل تذکر و اخطار شفاهی به طور خصوصی، تذکر و اخطار شفاهی در حضور دانش‌آموزان کلاس مربوطه، تغییر کلاس در صورت وجود کلاس‌های متعدد در پایه، با اطلاع اولیای دانش‌آموز، اخطار کتبی و اطلاع به ولی دانش‌آموز، اخراج موقت از مدرسه با اطلاع قبلی ولی دانش‌آموز حداکثر برای سه روز و انتقال به مدرسه دیگر است.

این آیین نامه قبل از این که به بیان و تشریح موارد تنبیهی بپردازد در ماده ۷۵ متذکر این نکته شده است که تنبیه باید دانش‌آموز را به اشتباه خود متوجه و زمینه مناسب را برای ایجاد رفتار مطلوب در وی فراهم کند، بنابراین اعمال تنبیه باید متکی بر یافته‌های علمی و استفاده از الگوی مناسب تغییر رفتار باشد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :