آخرین عناوین

يکشنبه 24 شهريور 1398-21:1 کد خبر:69194

در جلسه پنجاه و چهارم شورای اسلامی شهر ساری صورت گرفت:

تصویب اعتبار 200 میلیارد ریالی و تأکید بر ضرورت تسریع در روند احداث نیروگاه زباله سوز ساری

رئیس شوراری شهر ساری گفت: مبلغ 200 میلیارد ریال از ردیف های اعتباری برخی پروژه ها کاسته می شود و برای ضرورت در تسریع روند احداث نیروگاه زباله سوز، به این نیروگاه اختصاص داده می شود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ساری، شورای اسلامی شهر ساری برای پنجاه و چهارمین بار در دوره پنجم فعالیت خود تشکیل جلسه داد.

براساس این گزارش، در این جلسه که ساعت 14 روز شنبه 23 شهریور 98 با حضور آقایان شمشیربند، زلیکانی، یوسفی، آقامیری، عشوری و قاسمی با دستور کار بررسی نامه ها و مصوبات کمیسیون ها برگزار شد، رسیدگی به مشکلات و موانع پیش روی احداث نیروگاه زباله سوز ساری و تصویب اعتبار 20 میلیارد تومانی جهت تخصیص به تکمیل ابنیه این نیروگاه از طریق اولین اصلاحیه بودجه سال 98 شهرداری ساری محور بحث و تبادل نظر اعضای شورا بود.

علیجان شمشیربند رئیس شورای اسلامی شهر ساری:

تمام توان و تلاش خود را مصروف افتتاح هرچه زودتر نیروگاه زباله سوز ساری خواهیم کرد

علیجان شمشیربند رئیس شورای اسلامی شهر ساری در ابتدا و پیش از ورود به دستور کار این جلسه نطقی را به شرح ذیل ایراد نمود:

بسم الله الرحمن الرحيم

السّلامُ عَلي الْحسين وَ عَلي علي ابْنِ الْحسين وَ عَلي اَوْلادِ الْحسين وَ عَلي اَصْحابِ الْحسين

 با سلام و خير مقدم خدمت همكاران گرامي و ميهمانان عزيز ، پنجاه و چهارمين جلسه شوراي اسلامي شهر ساري در دوره پنجم را آغاز مي كنيم .

قبل از هر سخني ايام سوگواري سرور و سالار شهيدان را خدمت شما عزيزان تسليت عرض مي نمايم و اميدوارم همه ما اين توفيق را داشته باشيم كه جزو شيعيان واقعي آن حضرت قرار گيريم .

مردم ما عشق و محبت خاصي به ائمه اطهار به ويژه امام حسين (ع) دارند و شكوه و عظمتي كه در برپايي آئين هاي سوگواري تاسوعا و عاشورا مشاهده مي شود بيانگر همين امر مي باشد اما اين يك بُعد قضيه هست و ما در صورتي مي توانيم خود را شيعه آن حضرت بناميم كه در شئونات زندگي خود نيز به آموزه هاي مكتب خونبار حضرت سيد الشهداء عامل باشيم و اين هم نيازمند معرفت نسبت به شخصيت والاي سالار شهيدان و قيام عاشوراست.

امام حسين (ع) پيشواي بزرگي است كه يكي از صحنه هاي شگفت انگيز تاريخ بشر را آفريد و حماسه اي را خلق كرد كه عقل از درك اَسْرارِ آن عاجز مي باشد زيرا آن حضرت در قيام خود عشق و عقل ، عرفان و بُرهان ، ديانت و سياست ، حقيقت و واقعيت ، دنيا و آخرت ، شور و شُعور ، روح و تن و فكر و فِقْه را در هم آميخت و به همين دليل از هر زاويه اي كه به حماسه عاشورا نگاه كنيم ، جلوه اي خيره كننده را شاهد خواهيم بود، بنابراين همانطوركه رهبري معظم و معزز انقلاب بارها تاكيد فرموده اند عزاداري براي امام حسين (ع) و اصحاب و يارانش جهت زنده نگهداشتن نهضت عاشورا اگرچه لازم هست ولي قطعا كافي نيست و ما بايد در كنار برپايي آئين هاي سوگواري ، به نداي هَلْ مِنْ ناصِرِ آن حضرت نيز لبيك بگوئيم چراكه اين نداي ملكوتي در سراسر تاريخ طنين انداز هست و مربوط به زمان و مكان خاصي نيست.

سالار شهيدان نداي هَلْ مِنْ ناصِر يَنْصُرُني را جهت پيشبرد اهداف قيام خود سر داد و معناي لبيك گفتن به امام اين است كه اين اهداف را بشناسيم و در زندگي خود بكار بنديم، از جمله اهداف قيام ابا عبدالله الحسين (ع) احياي حدود الهي ، احياي حق ، احياي سنت پيامبر (ص) ، مبارزه با بدعت ها ، مبارزه با فساد آشكار ، مبارزه با كساني كه حرام خدا را حلال شمردند ، مبارزه با ظلم و ستم ، مبارزه با پيمان شكنان ، مبارزه با باطل و عمل به حق ، اصلاح امت پيامبر ، عمل به احكام الهي ، امر به معروف و نهي از منكر و تشكيل حكومت اسلامي است.

مي دانيم كه رهبران بسياري از نهضت هاي آزادي بخش جهان ، امام حسين و قيام عاشورا را سرمشق خود اعلام كرده اند چنانكه حضرت امام رضوان الله تعالي عليه كه از سلاله پاكان و دانش آموخته مكتب عاشوراست ، در برپايي انقلاب اسلامي از نهضت عاشورا الهام گرفت و اساسا ماه محرم و حوادثي كه در اين ماه رخ داد ، نقش بارزي در شكل گيري و پيروزي انقلاب داشت و حتي پس از پيروزي انقلاب نيز در برهه هاي حساس مثل مبارزه با ضد انقلاب ، جنگ تحميلي ، دوران سازندگي و در دهه پيشرفت هم نقش تفكر عاشورايي را شاهد بوده و هستيم و جوانان مومن اين سرزمين به عنوان فرزندانِ عاشورا با درخشش خود چشم جهانيان را خيره كردند ،متقابلا به بركت انقلاب اسلامي ، شرايط ويژه اي براي افزايش معرفت اجتماعي نسبت به نهضت عاشورا فراهم آمد .

اما اين نكته را بايد مورد تاكيد قرار دهيم كه درس هاي عاشورا مي تواند ضامن سلامت و پيشرفت و اقتدار حكومت و جامعه اسلامي باشد ، امروز هم كه نياز به نيرو و انگيزه مضاعفي براي ايستادگي در برابر زياده خواهي و زورگويي استكبار و تقويت جبهه مقاومت داريم ، عاشورا و آموزه هاي آن بيشترين كمك را به ملت ما خواهد نمود، اميدواريم خود حضرت سيد الشهداء با لطف و عنايت بيكران خود در معرفت افزايي نسبت به نهضت عاشورا دست ما را بگيرد.

شمشیربند در ادامه با بیان اینکه اعضای محترم شورا باید جلسات شورا را مقدم بر سایر جلسات و برنامه ها بدانند، اظهار داشت: البته که بعضی از اعضای محترم شورا مسئولیت هایی دارند اما با این وجود بهتر است جلسه شورا به دلیل تعهدی که به مردم داریم در اولویت باشد.

وی در خصوص درخواست یوسفی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا پیرامون نزدیک شدن به بازگشایی مدارس و لزوم هماهنگی و همکاری شهرداری با آموزش و پرورش و پلیس گفت: این خواسته کاملاً بجاست، ما هر ساله در چنین زمانی جلسه ای با حضور مسئولان مرتبط با این حوزه از جمله آموزش و پرورش و پلیس راهنمایی رانندگی برگزار و هماهنگی هایی را انجام می دادیم و امسال هم خواسته ما این است که این جلسه هرچه زودتر شکل بگیرد، قطعاً در مکاتبه ای با شهرداری موارد را منتقل خواهیم کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری پیرامون مشکلات به وجود آمده اخیر در منطقه چهاردانگه ساری و جلوگیری اهالی منطقه از دفن زباله در پشت کوه گفت: سیزده سال قبل قرار شد زباله ها از سمسکنده به منطقه پشت کوه منتقل شود،دستگاه های متولی وقت آن منطقه را انتخاب کردند و من از همان زمان که مسئولیتی در امر اجرا نداشتم شاهد اعتراضات گسترده اهالی منطقه بودم و قرار شد این موضوع فقط برای شش ماه باشد اما با گذشت 13 سال همچنان زباله به آنجا منتقل می شود.

وی افزود: در جلساتی که در سال های اخیر شرکت می کردم با توجه به مصوبات آنها، وعده هایی را به مردم برای افتتاح نیروگاه زباله سوز می دادم اما تخصیص نیافتن اعتبارات دولتی و بروز برخی مشکلات باعث شد تا این نیروگاه به بهره برداری نرسد.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به اینکه مردم منطقه پشت کوه در سالهای اخیر سختی زیادی را متحمل شدند، گفت: جا دارد از مردم صبور منطقه چهاردانگه به خاطر صبوری مثال زدنی شان تشکر کنم،ان شاءا... مسئولان امر بتوانند تصمیمات لازم را بگیرند و این مشکل هرچه زودتر حل شود.

وی با بیان اینکه در یک هفته اخیر شب و روز ما به این موضوع اختصاص یافته گفت: جا دارد از فرماندار محترم تشکر کنم چرا که آقای رضایی تمامِ وقت، آبرو و حیثیت خود را گذاشته تا این موضوع حل شود،ما (شورا) نیز باید تمام تمرکز و تلاشمان را مصروف حل این موضوع کنیم.

شمشیربند با بیان اینکه در زمینه حل مشکل احداث نیروگاه زباله سوز ساری دو جلسه با استاندار مازندران داشته، اذعان داشت: آقای فرماندار با حمایت و پشتیبانی استاندار محترم برای حل این موضوع حساس همت گماشته است، من خلاصه ای از آنچه که اتفاق افتاده را گفتم و لذا به جهت حساسیت موضوع ممکن است جلسات فوری و اضطراری داشته باشیم و در این خصوص شورای تأمین هم نامه ای به شورا ارسال نموده که باید بررسی شود.

وی ادامه داد: راهکاری که فعلاً روی آن متمرکز شده ایم این است که با پیشنهاد شهرداری و موافقت شورای شهر اولین اصلاحیه بودجه سال 98 شهرداری را انجام دهیم، مبلغ 200 میلیارد ریال از ردیف های اعتباری برخی پروژه ها کاسته می شود و به تکمیل ابنیه نیروگاه زباله سوز اختصاص داده می شود تا به اهالی منطقه چهاردانگه این پیام را برسانیم که صدای شما به گوش ما رسیده است.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه در 10 روز اخیر شاهد اراده و عزم خوبی در بین مسئولان شهری و استانی برای رفع موانع احداث نیروگاه زباله سوز بوده است، خاطرنشان کرد: بنا شده یکی از مسئولان رده بالای دولتی نیز در آینده ای نزدیک در محل نیروگاه حضور پیدا کند که امیدوارم این سفر و حضور ایشان مثمر ثمر واقع شود تا شاهد افتتاح زودهنگام نیروگاه باشیم.

علی اکبر زلیکانی نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری:

مشکل کندی روند احداث نیروگاه زباله سوز منابع مالی نیست

علی اکبر زلیکانی نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری در این جلسه با بیان اینکه متأسفانه طرح جامع مدیریت پسماند نداریم، اظهار داشت: البته به نظر می رسد در جلسه اخیر کارگروه مدیریت پسماند استان این موضوع مطرح شده و در دستور کار قرار گرفته است، از استاندار محترم که اهل همین شهر است خواهش می کنم با جدیت این موضوع را پیگیری نماید.

وی با بیان اینکه مشکل احداث نیروگاه زباله سوز منابع اعتباری نیست افزود: متأسفانه مشکل پروژه پول نیست چرا که پیمانکار ساخت ابنیه نیروگاه اصلاً طلبکار نیست و مشکلات در بخش های دیگری از جمله اختلاف بین مشاور پروژه و پیمانکار آن است که با ورود مسئولان استانی و شهرستانی امیدوار هستیم تا این موانع برداشته شود.

زلیکانی به بازدید اخیر خود از نیروگاه زباله سوز به همراه اعضای شورای تأمین شهرستان ساری اشاره و تصریح کرد: در جلسه ای که در آنجا برگزار کردیم، مشاور و پیمانکار پروژه موعد افتتاح نیروگاه بر اساس برنامه زمانبندی شان را 15 اردیبهشت 1399 اعلام کردند که آقای فرماندار این موضوع را نپذیرفت و خواهان اتمام عملیات احداث نیروگاه تا پایان سال 98 شد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری خاطرنشان کرد: الحمدلله همه مسئولان و دستگاه ها پای کار آمده اند و همه برای اتمام ایستانده اند، شورای شهر و شهرداری ساری نیز کما فی السابق در جهت افتتاح هرچه زودتر نیروگاه زباله سوز از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند بود.

کوروش یوسفی ساداتی عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر ساری:

نگاه سنتی به مدارس برای دانش آموزان مشکل آفرینی می کند

کوروش یوسفی ساداتی عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر ساری در این جلسه با اشاره به در پیش بودن اول مهرماه و آغاز سال تحصیلی جدید اظهار داشت: خواهشم این است شهرداری برای شروع هر چه با نشاط تر فصل مدارس برنامه ریزی هایی داشته باشد، ترافیک در هفته اول بسیار زیاد است، لزوم هماهنگی هرچه بیشتر شهرداری با پلیس راهنمایی و رانندگی و آموزش و پرورش ضروری است.

 

وی با انتقاد از نگاه سنتی به مدارس گفت: فرزندان ما گاهاً برای رسیدن بموقع به مدرسه باید از یک ساعت قبل از موعد از منازل شان حرکت کنند،گاهاً دانش آموزان برای طی مسافتی از شمال به جنوب و از شرق به غرب شهر با سختی هایی مواجه هستند، این معلول علت هایی دارد که از جمله آن اجرا نشدن طرح آمایش سرزمینی است.

سید علی آقامیری عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر ساری:

نباید تا زمان صدور ابلاغ شهردار جدید کارها در شهرداری روی زمین بماند

سیدعلی آقامیری دیگر عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر ساری نیز با تأکید بر اهمیت تسریع در احداث نیروگاه زباله سوز گفت: اهالی چهاردانگه مظلوم واقع شده اند البته در روزها و هفته های اخیر اقدامات موثری در این زمینه صورت گرفت و ما هم در شورا وظیفه داریم با دغدغه خاطر نسبت به موضوع اقدامی انجام دهیم و همین گونه نیز هست و ما با تصویب اعتبار 20 میلیارد تومانی برای سرعت بخشیدن به اجرای این پروژه باید به وظیفه مان عمل کنیم.

وی با انتقاد از کم کاری شهرداری در انجام تعهداتش در قبال احداث پارک موزه دفاع مقدس گفت: مسئولان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران از این بدقولی ها ناراحت هستند لذا اولاً باید به تعهدات عمل شود و ثانیاً هفته دفاع مقدس فرصت خوبی است تا شهرداری در نشستی با فرماندهی سپاه ساری که دبیر ستاد گرامیداشت این هفته است، همکاری مناسبی را با آنها داشته باشد.

آقامیری با اشاره به اینکه تا زمان مشخص شدن وضعیت شهردار منتخب، شهرداری با سرپرست اداره خواهد شد، اذعان داشت: تا قبل از صدور ابلاغ شهردار جدید نباید کارها را روی زمین گذاشت، نباید شهر را فَشَل کرد و سرپرست شهرداری باید مجموعه و پرسنل را نسبت به این موضوع حساس کند.

اسفندیار عشوری رئیس کمیسیون مشارکت و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر ساری:

شهرداری ساری باید جوابگو عدم تصفیه شیرابه زباله ها باشد

اسفندیار عشوری رئیس کمیسیون مشارکت و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر ساری نیز در جلسه پنجاه و چهارم این نهاد گفت: یکی از مشکلاتی که اهالی منطقه پشت کوه چهاردانگه را می رنجاند، شیرابه زباله هاست، شهرداری باید پاسخگو باشد چرا شیرابه ها را تصفیه نکرده است.

وی با بیان اینکه شهرداری بابت تصفیه شیرابه ها به پیمانکار پول پرداخت می کند، گفت: متأسفانه در عمل هیچ اقدامی در این زمینه مشاهده نمی کنیم و به همین خاطر پیمانکار باید در این زمینه پاسخگو باشد.

عشوری در خصوص اصلاح بودجه 20 میلیارد تومانی شهرداری ساری به منظور تسریع در عملیات احداث ابنیه نیروگاه زباله سوز نیز گفت: شهرداری باید اعلام کند از اعتبارات کدام ردیف ها برای تأمین این مبلغ کاسته می شود،. باید بدانیم از اعتبار چه پروژه هایی قرار است کسر شود تا این مبلغ تامین شود.

قاسم قاسمی عضو شورای اسلامی شهر ساری:

شهرداری ساری گزارشی از درآمدها و هزینه های شش ماهه اول 98 را به شورا ارسال کند

قاسم قاسمی عضو شورای اسلامی شهر ساری در این جلسه با اشاره به اینکه از ابتدای دوره پنجم شورا تا چند وقت پیش شهرداری حسابرس نداشت، گفت: چندماهی است که حسابرس در حال انجام فعالیت است، ما باید از جریان حسابرسی ها خبر داشته باشیم و با گذشت 6 ماه از سال از هیات رئیسه شورا می خواهم گزارشی از روند حسابرسی ها را از شهرداری دریافت کند.

وی افزود: ما به عنوان عضو شورا باید بدانیم وضعیت پیشرفت پروژه ها در حوزه خدماتی و عمرانی چگونه است، همچنین باید گزارشی از وضعیت سپردن پروژه ها به سازمان عمران ارائه شود چرا که امروز کمتر می بینم که پروژه ای به سازمان محول شود.

قاسمی با اشاره به مشکلات عدیده ای که شهرداری ساری در بحث درآمدها با آن مواجه است، اذعان داشت: در کمیسیون بودجه در زمان تصویب بودجه سال جاری روی ردیف های درآمدی تأکید فراوانی کردیم. یکی از آن ردیف ها دریافت اوراق از ادارات و دستگاه های دولتی بود که متأسفانه در جریان انتخابات شهردار جدید این موضوع مغفول مانده است، من در جلسات قبلی شورا هم بر این نکته حساس تأکید کردم، اگر این موضوع رعایت نشود بحران مالی خیلی زودتر از موعود بر شهرداری سایه خواهد افکند.

وی خاطرنشان کرد: از آقای طاهری بعنوان معاون اداری و مالی شهرداری می خواهم گزارشی از وضعیت هزینه و درآمد شش ماهه اول شهرداری به شورا ارسال نماید، موارد ضروری در بودجه باید پیگیری شود تا به نتیجه مطلوب نظر برسیم.

عضو شورای اسلامی شهر ساری در خصوص مصوبه شورا مبنی بر اصلاح 20 میلیارد تومانی بودجه شهرداری جهت تسریع در روند احداث نیروگاه زباله سوز نیز گفت: همه ما برای هرچه زودتر به بهره برداری رسیدن این نیروگاه مصمم هستیم و معتقدیم باید در اسرع وقت این اتفاق بیفتد تا مردم منطقه چهاردانگه از این وضعیت نامناسب رهایی پیدا کنند.

قاسمی با بیان اینکه به پیشنهاد شهرداری مبنی به تخصیص مبلغ 20 میلیارد تومان به تکمیل ابنیه نیروگاه زباله سوز رأی موافق می دهد، اذعان داشت: نباید از این موضوع غافل شویم که این پروژه ملی است و اعتبارات آن باید تماماً از سوی دولت تأمین شود.

موضوعی که در سفرهای ریاست جمهوری به مازندران بارها مورد توجه و تأکید قرار گرفت اما اعتبارات لازم تخصیص پیدا نکرد تا وضعیت به گونه ای پیش رفته باشد که از جیب مردم ساری برای یک پروژه ملی هزینه شود.

وی تأکید کرد: تمام این 20 میلیارد تومانی که به تصویب شورا می رسد، باید در پروژه نیروگاه زباله سوز هزینه شود، اگر ما این مبلغ را به تصویب برسانیم و شاهد پیشرفت پروژه نباشیم فایده ای ندارد و این اتفاق در شان مردم ساری به عنوان مرکز استان نیست.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :