آخرین عناوین

شنبه 15 تير 1398-19:47 کد خبر:67804

شهردار کوهی خیل خبر داد:

کمبود امکانات آتش نشانی

شهردار کوهی خیل جویبار کمبود امکانات و تجهیزات آتش نشانی را از جمله مشکلات فراروی این شهر اعلام کرد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از مهر، علی اصغر قاسمی پیش از ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه در توزیع اعتبارات باید نگاه ویژه ای با توجه به حجم کارهای عمرانی دستگاه مربوطه در نظر گرفته شود، اظهار کرد: متاسفانه تخصیص اعتبار و امکانات به شهرداری کوهی خیل با توجه به جمعیت ساکن آن در نظر گرفته می‌شود در حالی که جمعیت شناور این شهر جمعیت بالغ بر ۲۵ هزار نفر است.

وی یکی از چالشهای مهم شهرداری کوهی خیل را نبود امکانات و تجهیزات آتش نشانی بیان کرد و افزود: امکانات فعلی این شهرداری پاسخگوی جمعیت ساکن ۲ هزار و ۵۰۰ نفر است و متاسفانه یک ماه پیش شاهد آتش سوزی گسترده‌ای در یک واحد صنعتی در شهرک صنعتی کوهی خیل بودیم که بدلیل نبود ماشین مناسب آتش نشانی ۸۰ در صد کارخانه در آتش تبدیل به خاکستر شد.

شهردار کوهی خیل اعتبار سال گذشته این شهرداری را ۲ میلیاردو ۷۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: علاوه براین بودجه این شهرداری توانست متمم بودجه را جذب و اعتبار شهرداری را به بیش از ۳ میلیاردتومان افزایش دهد.

وی تصریح کرد: از کل بودجه شهرداری، رقم ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان آن چیزی حدود ۶۶ درصد اعتبارات جذب پروژه‌های عمرانی شده است و این شهرداری از این حیث حائز رتبه برتر در بین شهرداری‌های استان شده است.

قاسمی در ادامه اظهار داشت: بودجه امسال شهرداری کوهی خیل همانند سال ۹۷ مبلغ ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است، برهمین اساس سعی داریم هزینه‌های جاری را کنترل و بیشتر اعتبارات را صرف هزینه عمرانی در شهر کنیم.

وی با بیان اینکه شهر کوهی خیل علی رغم نزدیک بودن به دریا، هیچ زمین ساحلی برای اجرای طرح سالمسازی دریا ندارد، گفت: متاسفانه سال‌ها این شهرداری وقت خود برای تملک زمین برای اجرای طرح سالمسازی دریا صرف کرده است، اما به نتیجه نرسیده است چرا که نگاه منابع طبیعی به دادن زمین ساحلی به شهرداری‌ها اصلاً مساعد نیست.

وی تصریح کرد: بحث گرفتن زمین ساحلی را با همکاری فرمانداری را به طور جد امسال پی گیری خواهیم کرد که امیدواریم به نتیجه مطلوب و دلخواه خود برسیم.

شهردار کوهی خیل مهمترین پروژه شهرداری در سالجاری را آسفالت خیابان امام رضا بیان کرد و افزود: اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح ۸۰۰ میلیون تومان است که بلافاصله بعد از اجرای زیرسازی آسفالت آن انجام خواهد شد.

وی افزود: اجرای طرح پایش تصویری نیز تا پایان سالجاری در سطح شهر کوهی خیل اجرا خواهد شد.

قاسمی بیان کرد: اجرای طرح بازآفرینی شهری به منظور خدمات رسانی بهتر و اقدام مشترک دستگاه‌های خدمات رسان در حال انجام است که در مرحله تهیه استعلام هستیم و مشاور این طرح نیز درچند روز آینده انتخاب خواهد شد.

شهردار کوهی خیل با بیان اینکه در توزیع اعتبارات دولتی این شهرداری بسیار مظلوم واقع شده است، گفت: سال گذشته اعتبار دولتی شهرداری کوهی خیل ۳۲۰ میلیون تومان بوده است که ۹۸ درصد این اعتبار رقمی حدود ۳۱۶ میلیون تومان جذب شده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :