آخرین عناوین

چهارشنبه 5 تير 1398-17:4 کد خبر:67741

رئیس پلیس راهور پاسخ می دهد:

چرا جاده‌های منتهی به شمال فقط باید برای تهرانی‌ها یک طرفه شود؟

رئیس پلیس راهور گفت: مگر ساکنان شهرهای شمال کشور نباید به سایر نقاط سفر کنند؟ چرا همیشه باید جاده‌ها را به سمت شمال برای تهرانی‌ها یک طرفه کنیم؟


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از شمال نیوز، سید کمال هادیان‌فر صبح امروز در نشست خبری رئیس درباره مشکلات و معضللات عدیده پیش‌آمده برای سفر در مسیرهای شمالی کشور و تمهیدات پلیس برای کاهش این مشکلات گفت: چهار محور شمالی کشور زیرساخت قدیمی و در بخشهای زیادی از آن محدودیتهای زیادی وجود دارد.

رئیس پلیس راهور افزود: در این محورها مانند هراز، چالوس، قزوین ـ رشت مواردی مانند وجود دستفروش‌ها و عدم وجود سرویس بهداشتی نیز باعث ایجاد ترافیک می‌شود، باید بپذیریم که یک میلیون و 400 هزار وسیله‌نقلیه تصمیم گرفتند در پنج روز به محورهای شمالی کشور سفر کنند.

وی تصریح کرد: مسافران شمال حتی در شهرها نیز مشکل تردد داشتند و با ایجاد هر زیرساختی نیز، این مشکلات با وجود این تعداد سفر به وجود می‌آید، چرا زیبایی‌های کشور را فقط در شمال نمی‌بینیم، آیا فقط تهرانی‌ها دوست دارند به شمال بروند مگر ساکنان شهرهای شمال کشور نباید به سایر نقاط سفر کنند؟ چرا همیشه باید جاده‌ها را به سمت شمال برای تهرانی‌ها یک طرفه کنیم و این کار را نیز برای برگشت آنها انجام دهیم.

رئیس پلیس راهور خاطرنشان کرد: در تعطیلات عید فطر افراد زیادی بودند که به دلیل فوت بستگان و انتقال بیمار به تهران به دلیل ترافیک ایجاد شده نتوانستد از شهرهای شمالی خارج شوند، اعتراضات زیادی در آمل روی داد، می‌گفتند چرا همه ظرفیتها باید برای تهرانی‌ها ایجاد شود.

هادیان‌فر افزود: بدون استثتاء جاده چالوس را در هر پنجشنبه یک طرفه و دو طرفه می‌کنیم.

وی با بیان اینکه جاده چالوس 120 سال گذشته احداث شده و دچار مشکلات زیادی است، گفت: آیا جاده‌های کشور ظرفیت کشش این تعداد حجم خودرو را دارد؟ در تهران بسیاری از خودروها تک سرنشین هستند، برخی مسائل باید توسط مردم رعایت شود، در زمان تعطیلات عیدفطر اطلاع‌رسانی گسترده‌ای مبنی بر ترافیک در محورهای شمالی انجام شد، چرا همه به شمال می‌روند و انتقاد از عدم حضور پلیس دارند، پلیس باید چه کند؟

رئیس پلیس راهور افزود: در محور رودبار ـ منجیل فقط هشت کیلومتر از تکمیل راه مانده، اخیراً به ریاست جمهوری، وزیر راه، کشور، ستاد کل نیروهای مسلح نامه نوشتیم و از آنها خواستیم این هشت کیلومتر احداث شود، در تعطیلات عیدفطر مجبور شدیم از کنار رودخانه رودبار، حاشیه درست کرده، تیغه دیوار را شکافته که راه برای عبور یک خودرو باز شود.

هادیان‌فر گفت: در مسیر رودبار ـ منجیل همکاران با موتورسیکلت جابه‌جا می‌شدند و امکان تردد خودروهای امدادی در ترافیک وجود نداشت، گزارشی کامل و مبسوط بعد از تعطیلات عیدفطر تهیه شد، اگر امروز کلنگ تکمیل هشت کیلومتر راه انجام شود، تکمیل آن (فقط یک لاین) سه سال زمان می‌برد، دقیقاً برای این مسیر تونل و پل هوایی باید احداث شود.

وی با بیان اینکه مخالف سفر مردم به شمال کشور نیستیم، یادآور شد: از مردم می‌خواهیم زمان را مدیریت کرده و متناسب با آن سفر کنند، پلیس لحظه به لحظه اطلاع‌رسانی می‌کنیم اما یک ضدانقلاب خارج‌نشین با انتشار عکسی اعلام می‌کند راه باز است.

رئیس پلیس راهور با بیان اینکه از دستگا‌ه‌ها برای تکمیل زیرساختهای جاده‌های شمال کشور، درخواست صورت گرفته، خاطرنشان کرد: جان مردم برای ما ارزش دارد، تا خیالمان راحت نباشد که تردد سالم صورت نمی‌گیرد اجازه تردد نمی‌دهیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :