آخرین عناوین

چهارشنبه 25 ارديبهشت 1398-10:8 کد خبر:67430

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد:

دریای مازندران پارسال ۷۶ غریق داشت

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران، شمار غرق شدگان در دریا، رودخانه، استخر و کانال را طی سال گذشته ۹۹ نفر اعلام کرد و گفت: ۷۶ نفر از این تعداد در دریا غرق شدند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران،علی عباسی با بیان اینکه در سال گذشته ۹۹ نفر شامل ۹۱ مرد و مابقی زن از هموطنان در دریا، رودخانه، استخر و کانال غرق شدند اظهار داشت: از این تعداد ۷۶ نفر در دریا، ۱۴ نفر در رودخانه سه نفر در دریاچه مصنوعی و سد، دو نفر در استخر کشاورزی و چاه، استخر شنا، حوض یا حوضچه و سایر مکان‌ها هر کدام یک مورد هستند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به توصیه‌هایی برای پیشگیری از غرق‌شدگی در دریا، رودخانه‌ها، استخر اظهار داشت: آشنایی با فنون اولیه شنا، آشنایی با محدودیت‌ها و رعایت آن‌ها از ابتدایی‌ترین الزامات قبل از شنا است، همچنین اطلاع از وضعیت عمق آب قبل از تصمیم به شیرجه زدن و حتی قبل از ورود به آب ضروری است، چرا که شیرجه در آب‌های کم عمق خطر ضربه به سر و نیز شکستگی گردن را به دنبال دارد، هم چنین ورود به آب‌های عمیق برای مبتدیان، خطر غرق شدگی را افزایش می‌دهد.

وی بررسی دمای آب را ضروری دانست و توصیه کرد: به تدریج باید وارد آب شد و به هیچ وجه تنها و در محیط‌هایی که نجات غریق وجود ندارد، شنا نباید کرد.

۹۵ طرح سالمسازی دریا از اول خردادماه در مازندران برپا می‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :