آخرین عناوین

پنجشنبه 19 ارديبهشت 1398-11:31 کد خبر:67330

هر دم ازین باغ بری میرسد:

تپه پرتقالی در بستر رودخانه تجن

روز گذشته عبور تنگه‌لته بستر رودخانه تجن تپه‌ای از پرتقال‌های پوسیده ایجاد شده اما سؤالی که در ذهن به وجود می‌آید با توجه به قیمت مناسب مرکبات هدف از این احتکار چه بوده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، روز گذشته عبور تنگه‌لته بستر رودخانه تجن تپه‌ای از  پرتقال‌های پوسیده ایجاد شده اما سؤالی که در ذهن به وجود می‌آید باتوجه به قیمت مناسب مرکبات هدف از این احتکار چه بوده است.

سال گذشته به‌ دلیل شرایط مساعد آب و هوایی باغداران دچار خسارت نشدند و توانستند محصولات خود را با قیمت مناسبی به فروش برسانند در حالی‌که نسبت به سال گذشته که برف موجب یخ‌زگی مرکبات شده بوده ضایعات مرکبات بسیار بالا بود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در این‌باره، اظهار کرد: همه محصولات کشاورزی و باغی، در زمان اوج برداشت ، قابل عرضه یک‌باره به بازار نیستند، ناچارا باید در انبار و یا سردخانه، نگهداری شده و به‌تدریج به بازار عرضه می‌شوند.

هادی ایزدی امیری افزود: کیفیت نگهداری این محصولات ، بستگی به دانش فنی و تکنولوژی واحدهای مربوطه دارد.

وی بیان کرد: با دانش فنی روز، به‌ویژه تکنیک گرمادرمانی ، امکان و قابلیت نگهداری طولانی مدت پرتقال تامسون، حداکثر تا پنج ماه ، فراهم شده و این توانمندی که با همکاری بخش‌های دولتی و خصوصی ایجاد شده، قابل ستایش است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اعلام اینکه درصد ناچیز تلفات، اجتناب‌ناپذیر است، اظهار کرد: ولی دورریز این‌گونه ضایعات، در فضای باز، غیربهداشتی است و اداره محیط زیست با همکاری مسئولان محلی از جمله دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها ، برخورد قانونی به عمل می‌آورد.

ایزدی خاطرنشان کرد: معدوم کردن میوه‌های ضایعاتی باید به‌ صورت دفن در عمق 0.5 متری خاک، انجام شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :