آخرین عناوین

يکشنبه 5 اسفند 1397-16:13 کد خبر:66020

با موافقت سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور صورت می گیرد:

تاسیس شرکت مدیریت پسماند در مازندران

مدیر موسسه سازمان پسماند مازندران از تاسیس شرکت پسماند با موافقت سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در استان خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، شیدالله مهدوی در ارتباط با آخرین اقدامات و تلاش‌ها برای استقرار سازمان پسماند دراستان، اظهار کرد: با ایجاد شرکت مدیریت پسماند در استان مازندران موافقت شده است.

وی خاطر نشان کرد: فعالیت شرکت از وضعیت فعلی مناسب‌تر بوده اما به دنبال سازمان هستیم.

مدیر موسسه بازیافت استان مازندران خاطر نشان کرد:شرکتی در صورتی رضایت بخش است که اعتبارات پسماند به صورت متمرکز و با نظارت هزینه شود تا حدودی زمینه رضایت‌مندی را فراهم می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که این شرکت از کی فعالیتش را در استان آغاز می‌کند، افزود:ادله قانونی ما مطرح شده و در جلسه استانداری این موضوع به تایید شوراها و دهیاران استان برسد.

مهدوی در پاسخ به این سؤال که با توجه به وضعیت فعلی آیا ایجاد شرکت مدیریت پسماند در استان  تا حدودی نسبت به وضعیت گذشته مناسب‌تر است، گفت:بستگی به شرایط اساسنامه این شرکت دارد.

وی اضافه کرد: وزیر کشور هم با اصل موضوع سازمان پسماند هم موافقت کرده است که در صورت ایجاد سازمان شرایط ساماندهی پسماند به لحاظ اعتباری مناسب‌تر می‌شود.

مدیر موسسه بازیافت استان مازندران خاطر نشان کرد: مشابه این شرکت در چند شهرداری مختلف وجود داشته ولی به صورت استانی در مازندران ایجاد شده است و به دلیل اینکه در سایر استان‌ها فعالیت سازمان دارای نواقص است اعلام کردند که فعالیت این سازمان‌ها هم باید به صورت شرکتی مدیریت شود.

وی اضافه کرد:سازمان‌های پسماند گیلان و گلستان فعالیت کامل و جامعی ندارند، اعتبار این دو سازمان از طریق شهرداری‌ها در اختیارشان قرار می‌گیرد.

مهدوی با اعلام اینکه یکی از اقدامات قابل پیگیری ما دریافت اعتبارات به صورت متمرکز و برنامه‌ریزی برای تقسیم آن به صورت منسجم و تحت نظارت‌های اصولی باید انجام شود، گفت: در حال حاضر اعتبارات پسماند به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز می‌شود که متمرکز نیست.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :