آخرین عناوین

پنجشنبه 27 دی 1397-12:55 کد خبر:65254

حاشیه‌ های جلسه پسماند با حضور کلانتری:

هیس! صحبت درباره طرح انتقال آب دریایی خزرفعلا نه

محمدعلی‌ شاعری در بخشی از اظهارات خویش با لبخند اعلام کرد، استاندار در گوش من گفت که فعلا درباره طرح انتقال آب دریایی خزر در این جلسه صحبت نشود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست که برای حضور در جشنواره میانکاله به مازندران سفر کرده است، در جلسه کارگروه پسماند مازندران هم حضور پیدا کرده است که این نشست دارای حاشیه های خواندنی بود.

حاشیه های این نشست به شرح ذیل می باشد:

*چالش‌های زیست محیطی بحث پسماند و میزان اعتبار مورد نیاز آن توسط محمد تاکامی مدیرکل امور شهری دفتر استانداری مازندران مطرح شده است.

*محمدعلی‌ شاعری نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی پس از محمدی درباره مباحث پسماند و اعتبارات مورد نیاز آن سخنرانی کرده است.

*بخشی از اظهارات شاعری در ارتباط با طرح انتقال آب دریایی خزر بوده که مدیرکل محیط زیست مازندران اعلام کرده است که به دلیل مشکلات جدی بحث پسماند در این حوزه و ورود پیدا نمی‌کنیم.

*عبدالله رضیان نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی که کنار دست استاندار مازندران نشسته بود و قبل از صحبت‌های خویش با استاندار به صورت درگوشی صحبت می‌کرد، درباره چالش‌های پسماند صحبت به میان آورد و موضوع را به طرح انتقال آب دریایی خزر کشاند.

*رضیان در بخشی از اظهارات خویش با لبخند اعلام کرده استاندار در گوش من گفت که فعلا درباره طرح انتقال آب دریایی خزر در این جلسه به دلیل عدم چالش‌های جدی که در پسماند داریم صحبت نشود.

*این اظهارات رضیان با واکنش استاندار مواجه شده است و گفت: به دلیل حساسیت‌های زیست محیطی این مباحث را مطرح کردم و گرنه شما درباره هر موضوعی دوست دارید صحبت کند.

*رئیس کل دادگستری مازندران هم دغدغه حفظ محیط زیست و طرح انتقال آب دریایی خزر را مطرح کرد و گفت: انتظار داریم که این موضوع بدون مباحث کارشناسی انجام نشود.

*نوبت به صحبت تشکل‌های مردم نهاد مازندران شده بود که مسعود مولانا عضو تشکل‌های مردم نهاد کشور رسید که حسین‌زادگان دوباره با خنده خطاب به این سخنران اعلام کرد که شما در هر حوزه‌ای دوست دارید صحبت کنید و فقط خواهشا ما را کمتر مورد نوازش قرار دهید.

*مسعود مولانا که نظرات متعددی در حوزه طرح انتقال آب دریایی خزر داشت در صحبت‌های خویش به هیچ وجه درباره این موضوع صحبت نکرده است.

*محمد محمدپورعمران رئیس سازمان صعنت، معدن و تجارت مازندران که یک دقیقه درخواست وقت برای اظهارنظر خویش داشت،گفت: امروز همه حامی محیط زیست شدند و شما هم مطالب خویش را بیان کنید.

*رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران بحث موافقت زیست‌محیطی را برای کک‌سازی مطرح کرده است که کلانتری در لابه‌لای صحبت‌های خویش این طور پاسخ داد، زمانی که بحث مطالبات زیست محیطی سایر استان‌ها مطرح می‌شود همه حامی می‌شوند اما وقتی موضوع به استان آنها برمی‌گردد خواستار تخفیف ملاحظات می‌شوند.

*عیسی کلانتری به صورت کلی دست رد به سینه محمدپورعمران زد و گفت: کک‌سازی در سوادکوه توجیه زیست محیطی ندارد.

*قبل از شروع صحبت‌های استاندار و رئیس محیط زیست کشور، شاعری و رضیان جلسه را ترک کردند و این موضوع در لابه‌لای صحبت‌های کلانتری مورد نقد قرار گرفته است.

*وی بدون اشاره به اظهارات نماینده‌ای خاصی گفت: نمایندگان مجلس سال گذشته بودجه هزار و 300 میلیارد دلاری دولت در بحث پسماند را حذف کردند و به اذعان خودشان دولت را مکلف کردند که این اعتبار را از محل صنایع آلاینده وارداتی به کشور تامین کند که عملا این بودجه محقق نشده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :