آخرین عناوین

چهارشنبه 26 دی 1397-17:35 کد خبر:65227

مدیرکل هواشناسی مازندران اعلام کرد:

دمای هوای مازندران ۱۸ درجه سردتر می شود

مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به نفوذ هوای سرد در استان گفت: دمای هوا در روزهای پایانی هفته در استان بین ۱۰ تا ۱۸ درصد کاهش می یابد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از مهر،محمدرضا رضوی با اشاره به پیش بینی وضع هوای استان اظهار داشت: از اواسط صبح پنجشنبه بارندگی از سمت غرب استان شروع و تا بعدازظهر به تدریج به مناطق مرکزی و شرقی استان کشیده می شود و از عصر پنجشنبه به تدریج شاهد تشدیدبارندگی، وزش باد گاهی شدید، کاهش محسوس دما و احتمال رعدوبرق در استان خواهیم بود.

وی افزود: طی این مدت بارش برف ابتدا در ارتفاعات و محورهای کوهستانی شروع و از نیمه شب تا روز جمعه دامنه بارش برف به تدریج به سمت کوهپایه ها و دامنه ها کشیده می شود و مقدار بارندگی بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلی متر، حداکثر سرعت وزش باد بین ۵۰ تا ۷۰ کیلومتر است و در ارتفاعات شرقی تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت پیش بینی می شود.

رضوی اظهار داشت: بارش برفی که منجر به نشست روی زمین شود از مناطق با ارتفاع ۴۰۰ متر شروع و تا گردنه ها ادامه پیدا می کند، بارش برف در مناطق با ارتفاع ۱۰۰ تا ۴۰۰ متر شروع می شود و در مناطق با ارتفاع ۵۰ تا ۱۰۰ متر نیز مخلوط باران و برف داریم.

وی یادآور شد: میزان بارش برف در ارتفاعات و گردنه های کوهستانی بین ۵۰ تا ۱۰۰ سانتی متر برآورد می شود.

مدیرکل هواشناسی مازندران تصریح کرد: با توجه به افزایش قابل ملاحظه دمای هوا مجموعا در روزهای پنجشنبه و جمعه بین ۱۰ تا ۱۸ درجه کاهش دما داریم به طوری که روز جمعه بیشینه دما در شهرهای ساحلی و جلگه ای به حدود ۷ درجه سلسیوس می رسد و ضمنا در شهرهای ساحلی و جلگه ای صبح روزهای جمعه و شنبه یخبندان نداریم.

وی به مسافران و هم استانی ها توصیه کرد: هم استانی ها از مسافرت طی این مدت در محورهای کوهستانی خودداری کنند و در صورت الزام زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند

به گفته رضوی، از جمعه شب بارندگی قطع و به تدریج این سامانه از استان خارج می شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :