آخرین عناوین

دوشنبه 21 آبان 1397-17:0 کد خبر:63981

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد:

مرگ مادر باردار آملی در کارگروه ویژه بررسی می شود

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: پرونده مرگ مادر باردار آملی در کارگروه ویژه علوم پزشکی بررسی می شود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران،حامد روحانی زاده در خصوص فوت مادر باردار در بیمارستان امام علی (ع) شهرستان آمل گفت: پرونده بررسی علت مرگ این مادر باردار آملی روی میز کارگروه بررسی مرگ مادران باردار این دانشگاه قرار گرفته است.

روحانی زاده افزود: کارگروه بررسی مرگ مادران باردار دانشگاه علوم پزشکی مازندران این پرونده را با تمام زوایای پیدا و پنهان موشکافانه بررسی خواهد کرد.

وی با استناد به بررسی های اولیه علت مرگ این بانوی آملی را خون ریزی پس از عمل جراحی اعلام کرد و گفت: بررسی اولیه نشان می دهد که اقدام اولیه که نجات جنین باعمل سزارین از سوی پزشک معالج به درستی تشخیص و اجرا شد ودانشگاه علوم پزشکی مازندران پس از بررسی کامل که حدود یک ماه زمان می برد، در صورت تشخیص هرگونه کم کاری با متخلفان برخورد می کند.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی میزان مرگ و میر مادران به سبب عوارض بارداری و زایمان در هر یکصد هزار تولد زنده تا قبل از سال جاری ۲۷ مورد بود که این رقم در حال حاضر به ۲۰٫۳ نفر رسید.

براساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران، میانگین مرگ مادران باردار در این خطه شمال کشور به دلیل آنچه که دسترسی بهتر به خدمات پزشکی و درمانی اعلام شده از میانگین کشوری نیزپایین تر است.

براساس آخرین آمار نرخ باروری در این استان ۱.۵ نفر به ازای هر صد نفر است که این آمار در سطح کشور ۲ نفر اعلام شده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :