آخرین عناوین

يکشنبه 20 آبان 1397-9:26 کد خبر:63952

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران خبر داد:

۱۲ نفر براثر حوادث کار طی مهرماه در مازندران جان باختند

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به افزایش مرگ و میر ناشی از حوادث کار طی مهرماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: ۱۲ نفر با حوادث کار جانشان را از دست دادند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی اظهار داشت: در مهر ماه سالجاری ۱۲ نفر (همگی مرد ) در حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه بامدت مشابه سال قبل که ۸ نفر بود  به ۱۲ نفر افزایش داشت.

وی افزود:در مهر ماه سالجاری بیشترین آمار تلفات حوادث کار در شهرستان های تنکابن و بهشهر هر کدام با ۳ نفر و شهرهای آمل ، بابلسر، ساری ،سوادکوه ، نور و فریدونکنار هر کدام با یک مورد فوتی ثبت شده است و از این تعداد ذکر شده ۹ نفر متاهل و ما بقی مجرد هستند.

وی عنوان کرد:سنین ۴۱ تا ۵۰ سال با ۵ مود دارای بیشترین فوتی و سنین ۳۱ تا ۴۰ و ۲۱تا ۳۰ هر کدام با ۲ فوتی و بیش از ۶۱ و کمتر از ۲۰ هر کدام با یک فوتی در رتبه های بعدی قرار دارند و سقوط از بلندی بیشترین علت مرگ و پس از آن برق گرفتگی است به نحوی که در مهر ماه سالجاری ۶ مورد مرگ های ناشی از حوادث کار به دلیل سقوط از بلندی و ۶ مورد نیز برق گرفتگی  است.

عباسی با اشاره به افزایش ۲ درصدی مصدومین ناشی ار حادثه کار افزود: بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان تعداد ۸۸ نفر مصدوم (۸۴ مرد و مابقی زن)ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل سه درصد افزایش داشت.

این مقام اجرایی استان با اشاره به اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان است گفت: ارزش نهادن به جان انسانها ، داشتن برنامه ایمنی در کار ، رعایت استاندارد ها و قوانین مربوطه ، آموزش و ایجاد نظام اطلاع رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده را از مهمترین راهکارها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار دارد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :