آخرین عناوین

يکشنبه 20 آبان 1397-8:53 کد خبر:63951

هردم از این باغ بری می رسد:

نابودی 50 درخت کهنسال در بابلسر و پاسخ مسئولان

بیش از 50 مورد از درختان نارنج سرسبز کهنسال سطح شهر بابلسر با قدمت 50 ساله توسط برخی کسبه سودجو به روش‌های مختلف نابود شدند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، تاکنون  بیش از 50 مورد از درختان نارنج سرسبز کهنسال سطح شهر بابلسر با قدمت 50 ساله توسط برخی کسبه سودجو به روش‌های مختلف نابود شدند.

این درختان از میراث طبیعی ارزشمند و از تعلقات خاطر مردمان این دیار هستند که انتظار می‌رود همه افراد نسبت به این مهم بی‌تفاوت نباشند.

ابتدا با ریختن نفت ساقه‌های درخت را خشکاندند و سپس نسبت به قطع آن اقدام کردند.

درخت 50 ساله‌ای را از ریشه در آورده شد و جای آن درخت گلی به همان اندازه به جایش کاشته شد.

نکته مهم این است که از دو سال گذشته پیشنهاد پلاک‌گذاری ارائه شد اما مورد توجه قرار نگرفت؛ با توجه به اینکه گونه درخت نارنج زیرنظر منابع طبیعی نیست، باید در این زمینه تمهیدات جدی در این زمینه اندیشیده شود.

داستان قطع درخت در بابلسر از جایی شروع شد که در میدان ساعت یک مجتمع تجاری تازه تاسیس و نوساز برای آغاز فعالیت خود یک درخت نارنج با قدمت 50 ساله جلوی درب ورودی مجتمع بوده که باعث کاهش دید این مجتمع شده بود که با اجازه و دستور از شهرداری بابلسر این درخت 50 ساله را قطع کردند که با واکنش مردم بابلسر روبه‌رو شد و شروع به ایجاد پویش نه به قطعی درخت در بابلسر کردند.

حامد تقی‌زاده یک شهروند بابلسری در این‌باره اظهار کرد: درخت 60 ساله بابلسر قطع شد که نباید نسبت به این موضوع اعتراض شود، 50 درخت به بهانه‌های مختلف در شهرستان بابلسر قطع شدند،درخواست ما این است که درخت به هر بهانه‌ای قطع نشود.

وی بیان کرد:این درختان در حقیقت به‌عنوان میراث طبیعی شناخته می‌شوند؛ البته سال گذشته نیز چنین موضوعی اتفاق افتاده که موفق شدیم جلوی این اقدام را بگیریم.

رئیس شورای اسلامی بابلسر در این‌باره اظهار کرد: به جای درختان قطع شده دو درخت نارنج کاشته شده است.

محجوب پروین با بیان اینکه پیگیری حقوقی در زمینه درخت نارنج قطع شده در دستور کار قرار دارد، افزود:درست است مجوز برای قطع درخت داده شده ولی باید جابه‌جایی آن با نظارت فضای سبز انجام می‌شد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه خودسرانه مبادرت به این کار شد قرار است این موضوع به‌صورت قانونی پیگیری شود.

رئیس شورای اسلامی بابلسر خاطرنشان کرد:همچنین موضوع پیگیری پلاک‌گذاری درختان نارنج نیز در دستور کار قرار دارد.

براساس این گزارش، نکته مهم اینجاست به جای اینکه باید شاهد افزایش سرسبزی و شادابی در مازندران سبز باشیم که از هر جایش سبزه می‌روید درختان به بهانه نبود دید برای اماکن تجاری و آسمان‌خراش‌ها قطع می‌شوند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :