آخرین عناوین

شنبه 21 مهر 1397-21:13 کد خبر:63516

رئیس محیط زیست نوشهر اعلام کرد:

عاملان سلاخی یک قلاده خرس در کجور به ‌زودی دادگاهی می‌شوند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نوشهر با اشاره به تلف‌شدن 2 قلاده خرس در این شهرستان طی سال‌جاری گفت: عاملان سلاخی یک قلاده خرس قهوه‌ای در نوشهر، به‌زودی دادگاهی می‌شوند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس،کامبیز محسن‌سلطانی درباره پرونده شکار یک قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه کجور اظهار داشت: در این رابطه دو نفر دستگیر و یک‌دستگاه خودرو توقیف شده است، در حال حاضر به‌ قید وثیقه آزاد هستند تا زمان احضار دادگاه که چند روز آینده است، برای ادامه رسیدگی به پرونده، پاسخ‌گوی اقدامات خود باشند.

وی افزود: بارها از سوی مقامات محلی یا باغداران اطلاعاتی درباره تخلفات زیست‌محیطی این افراد گزارش می‌شد اما مدارک محکمه‌پسندی ارائه نمی‌شد تا اینکه سرانجام در اقدام اخیر به دام قانون افتادند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نوشهر با اشاره به اینکه شکار خرس قهوه‌ای جوان(سه ساله) در منطقه «دشت نظیر» کجور اتفاق افتاد، گفت: متخلفان هنگام پوست‌کردن این حیوان متوجه حضور مأموران شدند که یکی از آنها فرار کرد اما بعداً به این دلیل که می‌دانست حکم جلب او صادر شده است، خود را به مراجع قضایی معرفی کرد.

این مسئول در پاسخ به اینکه گفته می‌شود متخلفان قصد مصرف گوشت خرس را داشتند، گفت: مأموران یگان حفاظت محیط زیست آنها را در حال سلاخی حیوان مشاهده کردند و حتی در اظهارات اولیه  اقدامات خود را منکر شدند، باید ببینیم در روزهای آینده چه پاسخی برای قاضی کجور دارند!

محسن‌سلطانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه به‌دلیل وجود خشکسالی و کمبود غذا و میوه در جنگل، حیوانات به باغات محدود به عرصه‌های منابع ملی نزدیک می‌شوند، تصریح کرد: به باغداران اعلام کردیم که از روش‌های غیرمتعارف که به محیط زیست صدمه می‌زند برای حفاظت از باغات خود استفاده نکنند، اگر ضرری از سوی حیوان متوجه آنها شد با ارائه مستندات به محیط زیست اعلام کنند تا جبران شود.

وی ادامه داد: اما زمانی که به بهانه حفاظت از باغات و اموال، حیوان‌آزاری و کشتاری صورت بگیرد؛ قطعاً محیط زیست در برابر این تخلفات می‌ایستد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نوشهر با اشاره به مسیر پُرتردد کجور اظهار کرد: در سال‌جاری دو خرس قهوه‌ای در این منطقه کشته شدند که یکی بر اثر تصادف و دیگری نیز مورد اخیر بوده است، همچنین دو خرس جوان از تله آزاد شدند و به دامان طبیعت بازگشتند.

براساس این گزارش، از ابتدای سال‌جاری تاکنون 4 قلاده خرس قهوه‌ای در استان مازندران بر اثر خطا یا تخلف انسانی تلف شدند، جریمه کشتن هر قلاده خرس 50 میلیون تومان است که متخلف علاوه بر پرداخت آن، به‌لحاظ جنبه عمومی جرم نیز باید خساراتی را پرداخت کند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :