آخرین عناوین

يکشنبه 1 مهر 1397-9:15 کد خبر:63161

عالیه زمانی/فعال سیاسی و اجتماعی:

بعضی از نمایندگان مازندران ثابت کرده اند که از موانع توسعه استان هستند

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با انتقاد شدید از عملکرد نمایندگان استان مازندران در ماجرای ایجاد منطقه آزاد در استان گفت: بعضی از نمایندگان مازندران ثابت کرده اند که از موانع توسعه استان هستند.


خزرتیترخبر:عالیه زمانی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با انتقاد شدید از عملکرد نمایندگان استان مازندران در ماجرای ایجاد منطقه آزاد در استان گفت:نمایندگان مازندران در مجلس  در فرایند اعلام بندرامیرآباد به عنوان منطقه آزاد مازندران ثابت کرده اند تا چه میزان از منشور همگرایی و درک منافع استانی در سطح کلان فاصله دارند و هنوز گرفتار کلاف سردرگم اقدامات و تصمیمات قومی و قبیله ای هستند.

وی با اشاره به اینکه مازندران همواره از تصمیمات غیرعقلایی تصمیم سازان استانی و کشوری متضرر شده است تصریح کرد:انشقاق در درک منافع استانی در مجمع نمایندگان استان کاملا مشهود است و این افراد که با صدها وعده برای ایجاد تحول در روزگار اقتصادی ساکنان مناطق مختلف استان آرای مردم را در سبد خود قرار داده اند و به خانه ملت رفته اند هم اکنون به زعم بسیاری از مردم و فعالان سیاسی ،خود از موانع عمده توسعه استان به شمار می روند و با اقدامات مبتنی بر سیاستهای «حیدری و نعمتی» فرصتهای زیادی را از استان گرفته اند.

زمانی با ابراز تاسف از این همه فرصت سوزی دراستان گفت:مجمع نمایندگان مازندران باید پاسخگو باشد که چرا به جای همگرایی و اتخاذ تصمیمی که به عمران و آبادانی استان کمک شایانی خواهد کرد با پاک کردن صورت مسئله ، توپ را به زمین یکدیگر می اندازند و از اظهار نظر شفاف طفره می روند.

این فعال سیاسی و اجتماعی با تاکید بر اینکه ظرفیتهای توسعه مازندران باید به عنوان یک کلانشهر درنظر گرفته شود و استقرار هرگونه زیرساختهای توسعه دراستان باید با نگاه «مازندران، کمپلکس واحد » انجام شود گفت:درحالیکه نمایندگان سایراستان ها در خانه ملت از رهگذر وحدت رویه و درک منافع استانی با رایزنی و لابی گری با وزراتخانه های مختلف در صدد اخذ امتیازات ویژه و توسعه آفرین برای استان خود هستند،توان چانه زنی و لابی گری شماری از نمایندگان مازندران به ایجاد مانع در فرایند توسعه کلان استان معطوف شده است و با وتو کردن تصمیمات نماینده عالی دولت و شخص استاندار می کوشند به پندارهای شهرستانی خود جامه عمل بپوشند که ماجرای منطقه آزاد نمونه بارز آن است.

زمانی با انتقاد از این رویه گفت:مازندران و ساکنان صبور و نجیب آن به هیچ رو مستحق این شرایط ناگوار اقتصادی و معیشتی نیستند و ظرفیتهای بالقوه استان اگر در اختیار هر استان دیگری قرارداشت هزاران برابر بهتر و بهینه تر مدیریت می شد.

وی در پایان گفت: ساکنان استان با هوشمندی اینگونه اقدامات را رصد می کنند و یقناً در زمان تصمیم گیری و انتخاب های مجدد ملاک عمل خود قرارخواهند داد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :