آخرین عناوین

سه شنبه 27 شهريور 1397-7:53 کد خبر:63102

کدام استانداران رفتنی هستند؟

نام استاندار مازندران در لیست رفتنی ها!!؟

بر اساس قانون منع به‌کارگیری بازنشسته‌ها 14 استاندار باید با سمت خود خداحافظی کنند ، این در حالی است که اخبار ضد و نقیضی در این باره شنیده می‌شود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از تیترامروز،طبق آخرین اخبار و شنیده‌ها، بر اساس قانون منع به‌کارگیری بازنشسته‌ها 14 استاندار باید با سمت خود خداحافظی کنند تا جوان‌ها جای آنها را در وزارت گرفته و تحولی در مدیریت کشور ایجاد شود.

این در حالی است که اخبار ضد و نقیضی در این باره شنیده می‌شود، پس از قانونی شدن طرح عدم به کارگیری بازنشستگان، بنا به گفته سخنگوی شورای نگهبان افرادی که شامل این قانون می‌شوند فقط 2 ماه فرصت دارند تا هرچه زودتر از جایگاه خود کنار بروند.

کدام استانداران رفتنی هستند؟

از میان 31 استاندار در کشور؛ 14 استاندار بالای 60 سال هستند و نام این 14 استاندار به ترتیب در ادامه آورده شده است: استاندار همدان (محمد ناصر نیکبخت) با 78 سال و استاندار فارس (اسماعیل تبادار) با 61 سال و استانداران آذربایجان شرقی (مجید خدابخش) و استاندار البرز (محمد علی نجفی) و استاندار اصفهان (محسن مهر علیزاده) و استاندار مازندران (محمد اسلامی) با 62 سال و استانداران ایلام، چهارمحال وبختیاری، تهران، خراسان رضوی و جنوبی و شمالی، قزوین و مرکزی هم سن آنها بین 63 تا 69 سال است.

جایگزینی استانداران مهم است

در همین راستا عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در نشست با استانداران در پاسخ به سوالی که مربوط به زمان معرفی استاندار کرمان گفت:«ما منتظر بودیم قانون جدید منع به‌کارگیری بازنشستگان به ما ابلاغ شود،اکنون تعدادی از استانداران هستند که باید جابه‌جا شوند که در این جابه‌جایی جایگزینی استانداران بسیار مهم است».

با توجه به صحبت‌های اخیر وزیر کشور این شائبه به‌وجود می‌آید که قصد جدی برای بازنشست کردن این استانداران وجود ندارد، این در حالی است که طبق ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری که شامل روسای سه قوه، معاون اول رئیس‌جمهور، نواب رئیس مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای نگهبان، وزرا، نمایندگان و معاونان رئیس‌جمهور می‌شود و مشمولان بندهای «د» و «ه» که شامل استانداران و معاونان استانداران همطراز سفرا و معاونان وزرا می‌شود، مشمول این قانون محسوب می‌شوند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :