آخرین عناوین

يکشنبه 28 مرداد 1397-9:13 کد خبر:62530

فرماندار سلمانشهر با تایید خبر انحلال شورا اعلام کرد:

ارسال گزارش انحلال شورای شهر سلمانشهر به هیأت مرکزی

فرماندار سلمانشهر با تایید خبر انحلال شورای شهر گفت: گزارش انحلال شورای شهر به هیأت مرکزی ارسال شده و طی مدت یک ماه نظر نهایی آنها اعلام می‌شود.


به گزارش خزرتیترخبر وبه نقل از فارس،حق‌الله کثیری در ارتباط با تایید خبر انحلال شورای شهر سلمانشهر اظهار داشت: عدم توفیق شورای اسلامی شهر در وظایف شورایی،عدم معرفی و انتخاب شهردار در مهلت قانونی تعیین شده بعد از انقضای زمان قانونی اتمام مهلت فعالیت سرپرست شهرداری و کم‌توجهی به تذکرات و تاکید فرمانداری و استانداری زمینه انحلال توسط اعضا شورا فراهم شده است.

وی با اعلام اینکه این موضوع در جلسه هیأت حل اختلاف استان مطرح شده است، گفت: پس از بررسی و با در نظر گرفتن مهلت مناسب برای جبران کم  کاری‌های گذشته به هیأت حل اختلاف استان پیشنهاد انحلال را مطرح کرده  و در هیأت حل اختلاف مرکزی کشور پس از تهیه گزارش‌های کارشناسان و استماع دفاعیات اعضای شورای شهر هیأت مرکزی اقدام به صدور رای  و اعمال نظر در ارتباط با پیشنهاد هیأت حل اختلاف استان مازندران می‌کند.

فرماندار سلمانشهر در پاسخ به این سوال که گزینه برای انتخاب شهردار نداشتند و یا در انتخاب فرد مورد نظر دچار مشکل بودند، افزود: تقریبا هر کدام از اعضا یک گزینه داشته و سر همین جریان هم به نتیجه نمی‌رسیدند.

وی یادآور شد: اعضای شورای شهر در اجرای کار گروهی با همدیگر مشکل داشته با وجود اینکه یکی از اعضای شورای قبلی بودند در پیگیری امور به شدت دچار مشکل بودند.

کثیری با اعلام اینکه کارشناسان هیأت اختلاف شورای مرکزی در سلمانشهر حضور پیدا کردند، افزود: اگر گزارش‌های شهرستان به تایید آنها برسد بر این رای صحه می‌گذارند.

وی در پاسخ به این سوال که پس از انحلال استاندار براساس قانون اقدام به معرفی شهردار می‌کند، گفت: افکار عمومی هم به دلیل اینکه در این مدت شاهد کم‌کاری اعضای بودند این موضوع را به خوبی پذیرفتند.

فرماندار شهرستان سلمانشهر اضافه کرد: جلسات به صورت نامناسب برگزار می‌شد و به مسائل اساسی شهر پرداخته نمی‌شده است منافع مردم در شورای شهر سلمانشهر رعایت نشده است.

وی در پایان گفت: اعضای شورای شهر می‌توانند برای بازنگری در رای  تا یک ماه فرصت دارند به دستگاه قضا مراجعه کنند.

براساس این گزارش، استانداری پس از اعلام رای هیأت مرکزی حل اختلاف و تایید رای استان مازندران نسبت به معرفی شهردار ورود پیدا می‌کند.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :