آخرین عناوین

شنبه 27 مرداد 1397-23:57 کد خبر:62524

واقعیت ماجرا چیست ؟؟؟

دخالت معاونین شهردار در انتخابات هیئت رییسه و خرید و فروش رای ؟!!

عضو شورای شهر ساری با انتقاد از دخالت برخی مدیران شهرداری در انتخابات شورای شهر گفت: متاسفم و عدم استقلال برخی اعضای شورا در انتخاب آرای خود بازی با شعور مردم است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از کرانه شمال،جلسه انتخاب هیئت رییسه شورای شهر ساری در شرایطی عصر امروز بصورت علنی برگزار گردید که طبق برنامه قرار بود بصورت غیر علنی برگزار گردد اما با اعتراض و ایراد آیین نامه ای اسفندیار عشوری و با رای گیری بین اعضای شورا شهر شاهد تغییر روند برگزاری اولین  جلسه شورای شهر در سال دوم بودیم.

اما عشوری عضو منتقد شورای شهر ساری و سردار علیجان شمشیر بند در نطق هایی آتشین از چهره های تاثیرگذار جلسه امروز بودند.

ابتدا عشوری عضو اصلاح طلب شورای شهر ساری خطاب به مسعود مدینه عنوان نمود: در یک سال گذشته شاهد اقدامات غیرقانونی فراوانی از سوی جنابعالی بودیم و دو ماه است درخواست دادم که پرونده بوستان ولایت و پروژه سکوتپه را ارائه دهید اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

وی در ادامه افزود: آیا توانستید گزارش جزییات و اصلاحیه بودجه را در صحن شورای شهر ارائه دهید و عملکردی از گزارش هیئت رییسه در طی یک سال اخیر ارائه دهید.

مصوبه مهم و درست حسابی شورای پنجم در یکسال گذشته چه بوده است و به عنوان رییس شورای شهر چند بار ماده 78 قانون شوراها را اجرا نمودید و شهردار ساری را به صحن علنی شورای شهر بیاورید ؟؟؟

اما بعد از آن نوبت برگزاری انتخابات هیئت رییسه سال دوم شورای پنجم شد که رقابت برای ریاست شورای شهر دوره پنجم بین مسعود مدینه و علیجان شمشیربند برگزار گردید که در این میان اسفندیار عشوری از دو کاندیدای ریاست شورای شهر سوالی مطرح نمود مبنی بر اینکه آیا در توان خودتان می بینید در صورتی که رییس شورای شهر شدید ماده 78 قانون شوراها را اجرا نمایید و شهردار ساری را به صحن علنی شورای شهر بیاورید ؟ 

که دو کاندیدای محترم در پاسخ به سوالات عشوری ابتدا مسعود مدینه در جواب به سوال عضو شورای شهر گفت : این وظیفه هیئت رییسه است نه رییس شورای شهر و آنچه که مربوط به شهرداری است نماینده مربوطه شهردار و معاونت های مربوطه در جلسه شورای شهر حضور پیدا می کنند و پاسخ می دهند که در این میان عشوری از پاسخ مدینه قانع نشد و متن قانون شوراها مبنی بر چگونگی حضور شهردار در جلسات شوراها را برای ریاست شورا قرائت نمود.

اما سپس نوبت سردار شمشیربند شد و در صحبت های خود افزود : رییس شورای شهر باید مدیریت نماید و خروجی شورای شهر در مجامع عمومی و جامعه  نمود داشته باشد و در سه سالی که بنده رییس شورا شهر بودم شورای شهر در سطح مرکز استان مطرح بود و ارتباط شورا باید با دستگاه های مردمی قوی و منسجم باشد.

اما وی در پاسخ به سوال عشوری گفت: شهردار موظف است در جلسات شورای شهر طبق قانون حضور پیدا کند و حتما این اتفاق خواهد افتاد.

اما بعد از پایان صحبت های اعضای شورا شهر رای گیری برای انتخاب رییس شورای شهر انجام گردید که طی آن مسعود مدینه با شش رای در برابر سه رای سردار شمشیربند برای بار دوم  رییس شورای شهر شد.

اما بعد از این انتخاب شاهد واکنش شدید الحن سردار شمشیربند بودیم که افزود: ضمن تبریک به مسعود مدینه بابت پیروزی در انتخابات ریاست شورا شهر هرچند که  به هر شیوه ای که خودشان دوست داشتند جمع آوری آرا نمودند.

وی در ادامه افزود: از دخالت برخی مدیران شهرداری در انتخابات شورای شهر متاسفم و عدم استقلال برخی اعضای شورای شهر در انتخاب آرای خود بازی با ارزش ها و شعور مردم است.

وی یادآور شد: بنده اگر یک رای هم داشتم کاندیدا می شدم و هیچگاه منکر خرید و فروش آرا در انتخابات شورای شهر نبوم اما در انتخابات هیئت رییسه آرا برخی اعضای شورای شهر فروخته می شود ولی خریداری نمی گردد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :