آخرین عناوین

دوشنبه 25 تير 1397-23:26 کد خبر:61934

معاون سیاسی استاندار مازندران مطرح کرد:

مدیران دستگاه های اجرایی باید به سوالات رسانه ها پاسخ دهند

معاون سیاسی،امنیتی استانداری مازندران،گفت:مدیران دستگاه های اجرایی باید به سوالات رسانه ها پاسخ دهند.‌


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از کاسپین24، احمد حسین زادگان، برگزاری مصاحبه های مطبوعاتی مدیران دستگاه های اجرایی در استانداری در راستای پاسخگویی به افکار عمومی را یکی از مصوبات شورای اطلاع رسانی استان اعلام و اظهار داشت: با پیگیری روابط عمومی استانداری، مدیران دستگاه های اجرایی در حوزه های مختلف در برابر رسانه ها قرار می گیرند و رسانه ها می توانند سوالات خود را مطرح کنند که فرصت مناسبی برای مدیران جهت اطلاع رسانی عملکرد خود نیز مهیا می شود.

وی برگزاری ملاقات عمومی و ارتباط چهره به چهره مردم با مسئولان را به عنوان یکی از مسائل مهم دولت در سه شنبه های هر هفته، مهم ارزیابی کرد و یادآور شد: مدیران علاوه بر ملاقات عمومی در محل سامانه سامد نیز حضور می یابند و مردم می توانند با شماره ۱۱۱ با مسئولان ارتباط مستقیم داشته باشند؛استان مازندران رتبه نخست کشوردر پاسخگویی مدیران در سامانه سامد  را دارد.

حسین زادگان پخش زنده برخی از جلسات استانداري در شبكه اجتماعي را از ديگر فعالیت های اطلاع رسانی استانداری بیان کرد و افزود:روابط عمومی استانداری با جذب بیشترين مخاطب در پيام رسان هاي داخلي رتبه نخست را در کشور كسب کرده است.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان، حوزه اطلاع رسانی را بسیار گسترده و پرکار دانست و تصریح کرد: از رسانه ها انتظار داریم که مطالبات مردم را به مدیران انتقال دهند و در راستای منافع مردم مطالبه گری کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با اشاره به اینکه باید از نظرات روابط عمومی های موفق استان هم استفاده می کنیم،خاطرنشان کرد: حرکت هدفمند در شورای اطلاع رسانی می تواند موجب افزایش سطح رضایتمندی مردم در جامعه شود.

وی ادامه داد: در فضای موجود جامعه نوعی بی اعتمادی و نارضایتی روانی وجود دارد که برخی نیز در فضای مجازی به آن دامن می زنند اما با هم افزایی، هم صدایی و اطلاع رسانی دقیق از طریق همه رسانه ها و روابط عمومی ها می توان این فضا را از بین برد .

حسین زادگان افزود: نهادهای اطلاع رسانی در بدنه دولت با انعکاس درست خدمات دولت در ابعاد مختلف با رویکرد کارشناسی انگیزه و امید را در جامعه افزایش می دهند و توان مردمی و دولتی را به بهترین شکل به هم نزدیک می کنند؛ زیرا اعتماد آفرینی،حفظ و تقویت سرمایه اجتماعی و پیشبرد هدفمند امور با انعکاس هنرمندانه و حرفه ای خدمات و دستاورد های دولت و نظام اسلامی باید توسط نهادهای اطلاع رسانی دولت محقق گردد.

وی با بیان این که بین انتظارات مردم با امکانات و اختیارات دولت تناسب لازم وجود ندارد و بايد تلاش كنيم تا اطلاعات دقيق و شفاف در اختيار مردم قرار گيرد گفت:ایجاد بانک اطلاعاتی عملکرد دستگاه های اجرایی جهت دسترسی خبرنگاران، آموزش خبرنگاران و مديران روابط عمومی ها، معرفی شرح وظایف دستگاه های اجرایی جهت جلوگیری از انتقادات غیرمنصفانه از برنامه های پیش روی شورای اطلاع رسانی استان است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :