آخرین عناوین

يکشنبه 13 ارديبهشت 1394-9:1 کد خبر:6178

نامه ای سرگشاده به شورای شهر قائم شهر:

چرا مدیران جوان ، تحصیلکرده و نخبه قائم شهری دیده نمی شوند؟!

قائم شهر مملو از جوانان و مدیران بومی فعال ، کارامد و توانمند است که متاسفانه توسط  شهردار و اعضای شورا دیده نمی شوند.


به گزارش خزرخبر، نامه ای سرگشاده از سوی جمعی از جوانان تحصیلکرده و نخبه قائم شهری به اعضای شورای اسلامی این شهر نوشته شده که در اختیار رسانه ها قرار گرفته است، متن کامل این نامه سرگشاده جوانان نخبه و تحصیلکرده قائم شهری را به اعضای شورای شهر قائم شهر با هم می خوانیم .

اعضای شورای اسلامی شهر قائم شهر

سلام علیکم

آنچه که موجب شد تا پس از دوسال فعالیت دوره چهارم شورای اسلامی شهر قائم شهر با شما سخن بگوییم اتفاقات اخیر در به کار گماردن مدیران غیر بومی از شهر همجوار در مدیریت شهری قائم شهر است .

هر چند در طول دو سال گذشته ضعف ها و ناکاستی های زیادی در حوزه فعالیت ، نظارت و تصمیم سازی های  شورای شهر وجود داشت که با اغماض از کنار آن گذشتیم اما روند ورود مدیران غیربومی وامتحان پس داده ازساری غیر قابل قبول و نمره ای منفی بر پرونده اعضای شورای شهر محسوب می شود .

این روزها خبر انتخاب مدیران سازمان های مهم و کلیدی زیر مجموعه شهرداری از برخی عناصر غیر بومی موجی از تعجب و نگرانی را در بین مردم شهر خصوصا جوانان تحصیلکرده و نخبه بوجود آورده است و جای تامل فراوانی دارد.

این انتصابات در حالی صورت می گیرد که قائم شهر مملو از جوانان و مدیران بومی فعال ، کارامد و توانمند است که متاسفانه توسط  شهردار و اعضای شورا دیده نمی شوند !!!

در گام نخست و پس از برکناری شهردار سابق ، انتظار می رفت شورای شهرقائم شهر فرصتی را مهیا می کرد تا مدیریت شهری به دست نیروهای توانمند بومی سپرده شود چراکه مزایا و محاسن انتخاب مدیر بومی بسیار بیشتر از انتخاب مدیرغیر بومی ست ، از جمله مزایای نیروهای بومی آشنایی با محیط، دلسوزی برای پیشرفت منطقه خود ، نفوذ کلام ،زمان بیشتر برای حضور در منطقه و نهایت کارآیی و اثربخشی بیشتر در حوزه اجرا و عملکرد است که متاسفانه اعضای شورا همه این ها را نادیده گرفتند و یک شهردار بازنشسته یا دراستانه بازنشستگی غیربومی را انتخاب کردند .

نوشدارو پس ازمرگ سهراب !

نامه اخیرو دیر هنگام تعدادی از اعضای شورا به شهردار قائم شهر که در آن بر استفاده از نیروهای بومی برای مناصب اداری شهرداری تاکید شده است مصداق بارز « نوشدارو پس از مرگ سهراب است ! » چرا که از آغاز پر واضح بود که انتخاب یک شهردار بازنشسته یا در آستانه بازنشستگی که عملکرد درخشانی نیز در شهر ساری نداشته است چگونه رقم خواهد خورد و چند ماه بعد اعضای شورا «کاسه چه کنم ؟ چه کنم ؟ » در دست می گیرند و مجبورند با مکاتبه از او بخواهند لطف نموده !!! و ازتوانمندی مدیران و نیروهای جوان و کارامد شهرشان نیزبهره ببرد !!!

از محتوای این نامه دیرهنگام که بگذریم و به امضاهای ذیل نامه که دقت کنیم عدم وجود امضای سه عضو شورا بوده که معلوم نیست مخالف کدام سطر از این نامه بوده که از امضای آن امتناع نمودند .

و کلام آخر در این مجال با اعضای شورای قائم شهر اینکه ؛

برای مردم و جوانان نخبه قائم شهر مبهم وبسی تعجب آور است که چرا شهردار قائم شهر علی رغم حساسیت های موجود ، تذکر بزرگان ، واکنش های مردمی و در آخر نامه بدون تاثیر اعضای شورا ، بازهم به واردات مدیران دست چندم از ساری اقدام می نماید تا جایی که اخیرا در جدیدترین اقدام مدیر و معاون مالی یک سازمان مهم ، درامدساز و جدیالتاسیس را از شهر ساری وارد کرده است .

بی صبرانه منتظر پاسخی قانع کننده از اعضای شورای شهر و توقف و تجدیدنظر در روند موجود از سوی شهردار قائم شهر می مانیم .

جمعی از جوانان نخبه و تحصیلکرده قائم شهری

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :