آخرین عناوین

يکشنبه 3 تير 1397-11:28 کد خبر:61472

مدیرکل دامپزشکی مازندران اعلام کرد:

بیماری تب کنگو تا یک ماه آینده مازندران را تهدید می‌کند/ راه‌اندازی حمام ضدکنه در استان

مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: بیماری تب کریمه کنگو تا یک ماه آینده مازندران را تهدید می‌کند.


به گزراش خزرتیتر خبر و به نقل از فارس،حسین رضوانی امروز درباره آخرین وضعیت بیماری تب کریمه کنگو در مازندران اظهار داشت: بارندگی‌ها موجب شد فعالیت کنه‌ و پشه‌ها افزایش یابد که لازم است بحث سم‌پاشی اماکن نگهداری دام و بدن دام به‌صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

*راه‌اندازی حمام ضدکنه در شهرهای مازندران

وی با بیان اینکه حمام ضدکنه در حال راه‌اندازی است، اضافه کرد: اعتبارات لازم در این زمینه در اختیار سازمان جهاد کشاورزی مازندران قرار می‌گیرد تا با کمک فرمانداری و بخشداری به این مهم کمک شود.

مدیرکل دامپزشکی مازندران ادامه داد: بحث حمام ضدکنه در برخی از شهرها به ویژه غرب به‌منظور کنترل بیماری در حال پیگیری است.

این مسئول افزود: همچنین سم نیز در اختیار شهرستان‌ها و دامداران قرار گرفت تا نسبت به انجام این کار اقدام کنند.

*بیمای تب کریمه کنگو تنها از طریق مصرف گوشت منتقل نمی‌شود

رضوانی با اعلام اینکه بیماری تب کریمه کنگو تا یک ماه آینده مازندران را تهدید می‌کند که باید کنترل شود، تصریح کرد: البته برای مردم و جامعه این‌گونه نیست؛ به این دلیل که این بیماری تنها ازطریق مصرف گوشت منتقل نمی‌شود بلکه ازطریق کنه به ‌صورت مستقیم انتقال می‌یابد.

وی بیان کرد: توصیه ما به افرادی که وارد پارک، سبزه‌زار و مناطق عمومی می‌شوند این است اگر کنه را روی قسمت‌های از بدن خود مشاهده کرده از له کردن آن پرهیز کنند؛ چراکه ممکن است کنه آلوده به ویروس باشد.

مدیرکل دامپزشکی مازندران یادآور شد: همچنین اگر افراد دچار علائمی ازجمله سردرد، خونریزی زیر جلدی، بی‌حالی و کسلی شدند حتماً به پزشک مراجعه کنند.

این مسئول یادآور شد: تاکنون گزارشی مبنی بر فوتی بر اثر بیماری تب کریمه کنگو در مازندران نداشتیم.

رضوانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فصل تابستان و گرمای هوا، اظهار کرد: باتوجه به گرم شدن هوا توصیه ما به مرغداران مازندران این است که نسبت به جوجه‌ریزی با ظرفیت پایین‌تر و همچنین تخلیه زودتر اقدام کنند تا سن گله بالا نرود.

وی  گفت: توجه به بحث تهویه هوا و استفاده از مواد ضداسترس‌ و ضدگرما در واحدهای مرغداری نیز مورد تأکید است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :