آخرین عناوین

شنبه 2 تير 1397-11:12 کد خبر:61442

مدیر گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت مازندران اعلام کرد:

تکذیب فوت 2 نفر براثر بیماری تب کریمه کنگو در مازندران

مدیر گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت مازندران گفت: هیچ موردی از فوت بر اثر بیماری تب کریمه کنگو در مازندران گزارش نشد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، روز گذشته در فضای مجازی خبری مبنی بر فون دو نور در روستاهای کوهستان چالوس و دیده شدن ردپای تب کریمه کنگو منتشر شده بود.

محمدرضا پارسایی مدیر گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت مازندران درباره فوت فردی در چالوس به ‌دلیل بیماری تب کریمه کنگو اظهار داشت:هیچ موردی از فوت بر اثر بیماری تب کریمه کنگو در مازندران گزارش نشده است.

وی با اشاره به نگرانی در زمینه بیماری تب کریمه کنگو در مازندران، گفت: بیماری تب کریمه کنگو به‌عنوان بیماری بومی در استان است که خطر انتقال آن از طریق تماس با کنه و کشتار گوشت در خارج از کشتارگاه وجود دارد.

*مردم گوشت قرمز را از جای مطمئن خریداری کنند

مدیر گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت مازندران در عین حال با بیان اینکه مردم گوشت قرمز را از جای مطمئن خریداری کنند، افزود:همچنین افراد کمترین  تماس را با دام‌ها داشته باشند و از له کردن کنه روی بدن دام با دست پرهیز کنند.

پارسایی ادامه داد:افرادی که وارد مناطق جنگلی و ییلاقی می‌شوند نیز لباس روشن بپوشند و مراقب گزش کنه باشند.

وی تصریح کرد:افرادی که با دام سروکار دارند اگر دچار علائمی از جمله دچار تب، درد عضلانی و لکه‌های کبودی روی بدن شدند حتماً به پزشک مراجعه کنند.

*تب شالیزار؛ در کمین شالیکاران

مدیر گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت مازندران با اعلام اینکه تب‌شالیزار نیز در کمین شالیکاران و افرادی که در برکه‌ها آبتنی می‌کنند وجود دارد، اظهار کرد: احتمال دارد روستاییانی که وارد شالیزارها می‌شوند و در برکه‌ها آب‌تنی می‌کنند دچار بیماری شوند.

پارسایی بیان کرد:در فصل گرم سال دو بیماری اسهال حاد و وبا مردم را تهدید می‌کند که لازم است مردم آب آشامیدنی مطمئن مصرف کنند.

*اپیدمی اسهال تابستان امسال در مازندران

وی یادآور شد:شست‌وشوی میوه و سبزی با آب سالم باید باشد و آب چاه روستایی مورد اطمینان نیست.

مدیرگروه بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت مازندران با تأکید بر اینکه در تابستان انتظار داریم با اپیدمی اسهال مواجه شویم، خاطرنشان کرد: شست‌وشوی مرتب دست‌ها و رعایت بهداشت فردی مورد تأکید است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :