آخرین عناوین

جمعه 1 تير 1397-16:17 کد خبر:61426

انتقاد امام جمعه بابلسر:

گرانی‌ها محصول بی‌عرضگی مسئولان و نمایندگان مجلس است نه تحریم‌ها

امام جمعه بابلسر با انتقاد از وضعیت اقتصادی گفت: اوضاع نابه‌سامان اقتصادی محصول بی‌عرضگی مسئولان و نمایندگان مجلس است، آنها مسئولیت را تنها به‌عنوان یک طعمه می‌بینند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محمداسماعیل قلی‌پور عصر پنج‌شنبه در مراسم چهلمین روز رحلت سرباز مدافع امنیت سعید انتظاری، با بیان اینکه هیچ دعایی برتر از دعای عاقبت‌بخیری نیست، اظهار داشت: دعا به تنهایی نمی‌تواند کارساز باشد بلکه عاقبت‌بخیری نیاز به عمل صالح و پیروی از دستورات الهی دارد.

وی با عنوان اینکه نخستین ویژگی شیعه، افتادگی و تواضع اوست، افزود: اگر می‌خواهید مقبول دل‌ها بشوید، ابتدا باید در مقابل خدا تواضع و خشیعت به خرج داد.

امام جمعه بابلسر با اشاره به اینکه شیعه را باید با امانت‌داری‌اش شناخت، خاطرنشان کرد: مفهوم امانت وسیع بوده و گاهی اوقات یک جمله و یا یک عمل نیز می‌تواند به‌عنوان یک امانت تلقی شود؛ بزرگ‌ترین امانت به تعبیر امام راحل «انقلاب اسلامی» است که در قبال آن فرمودند: «نگذارید این انقلاب به‌دست نااهلان و نامحرمان بیفتد»، انقلاب ما میراث خون شهداست و ما هم میراث‌دار آن هستیم.

این مسئول با اعلام اینکه انسان باید هنگام انتخابات شورا، مجلس و ریاست جمهوری حواسش را جمع کند، ادامه داد: کسی که با یک شام و چندرغاز پول رأی داده و اکنون فریادش از سر نارضایتی بلند است، انسان امانت‌داری نیست.

قلی‌پور با تأکید بر اینکه مرزبانی یک امانت‌داری است، تصریح کرد: آنهایی که از مرزها و امنیت کشور دفاع می‌کنند، امانت‌دار بزرگی هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه این اتفاقات و گرانی‌های لحظه به لحظه، تأثیر تحریم‌ها نیست، یادآور شد: اوضاع نابه‌سامان اقتصادی محصول بی‌عرضگی مسئولان و نمایندگان مجلس است، آنها به فکر منافع خود و اطرافیان‌شان هستند و مسئولیت را تنها به‌عنوان یک طعمه می‌بینند.

امام جمعه بابلسر عنوان کرد: تا چه وقت برای هر مسئله‌ای مقام معظم رهبری باید وسط میدان بیاید؟ و تا کجا ایشان باید برای بی‌عرضگی مسئولان و امانت‌دار نبودن‌شان هزینه بدهد؟

این مسئول در ادامه سخنانش یکی از ویژگی‌های بارز اخلاقی سرباز مدافع امنیت سعید انتظاری را یاد خدا و توجه ویژه به پدر و مادر خواند.

قلی‌پور با عنوان اینکه مجالس تحریم باید با منبر مدیریت شده و تنها به مداحی بسنده نشود، گفت: چون در آینده‌ مداح را نیز کنار می‌گذارند و رفته رفته به آلات موسیقی روی می‌آورند.

وی در پایان با اعلام اینکه آن مداحی که از متوفی می‌خواند، نه‌تنها هیچ سودی نداشته بلکه حق مردم را نیز ضایع می‌کند، گفت: برای سخنرانی به مراسم تحریم جوانی رفته بودم که دو هفته بعد از آن مراسم دوباره از سوی همان خانواده دعوت به سخنرانی شدم، این‌بار مادر این جوان دار فانی را وداع گفته بود، دلیل مرگ این مادر نیز زیاده‌روی در برپایی مراسم عزاداری بود، بدین ترتیب که روز هفتم این جوان بر سر مزار او سفره عقد پهن کرده و ماشین عروس درست کرده بودند، با دیدن این صحنه غم‌بار، مادر این جوان نیز جان باخت.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :