آخرین عناوین

چهارشنبه 30 خرداد 1397-12:9 کد خبر:61397

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران هشدار داد:

پیش‌بینی احتمال ایجاد خسارت در برخی از شالیزارهای مازندران

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران گفت: توصیه ما از ابتدا به کشاورزان این بوده متناسب با آب، اراضی را به زیرکشت ببرند ولی برخی کشاورزان توجه نکردند که احتمال خسارت قابل پیش‌بینی است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، محمدابراهیم یخکشی اظهار داشت: در فصل زراعی امسال نسبت به سال گذشته 13درصد کاهش داریم وآب‌دهی رودخانه‌ها نسبت به دوره شاخص 51 درصد کاهش و نسبت به سال گذشته 44 درصد کاهش دارد.

وی  با اشاره به انجام عملیات نشاکاری در شالیزارهای مازندران، افزود: با توجه به مقدار آبی که داشتیم تلاش شد با اجرای نوبت‌بندی چند مرحله‌ای از هدررفت آب جلوگیری کرده و بتوانیم مقدار آبی را که در اختیار داریم به نحو مطلوب در بین کشاورزان توزیع کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران اضافه کرد: کمبود بارش و آب‌دهی رودخانه‌ها موجب شد بهره‌برداران از آب زیرزمینی بیشتر استفاده کنند که توصیه این است از اضافه برداشت جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه بخشی از خشکسالی قابل پیش‌بینی بود، افزود: از ابتدا اعلام کردیم مناطقی که امکان کشت نبود از این کار پرهیز کنند.

یخکشی خاطرنشان کرد: از ابتدا توصیه شده کشاورزان از آبی که در اختیار دارند برای کشت استفاده کنند و متناسب با آب اراضی را به زیرکشت ببرند ولی برخی کشاورزان توجه نکردند که احتمال خسارت قابل پیش‌بینی است.

وی  با تأکید بر اینکه کشاورزان نسبت به بحث نوبت‌بندی اقدام کنند، خاطرنشان کرد: در همه اراضی حتی داخل دشت‌ها اجرا شود تا بتوانند زمین بیشتری را آبیاری کنند نوبت بندی مقدار مصرف پایین بیاید  و همچنین تأکید شد کشاورزان از کشت ارقام پرمحصول جلوگیری کنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :