آخرین عناوین

يکشنبه 27 خرداد 1397-12:45 کد خبر:61350

شمال نیوز گزارش می دهد:

دوندگی بازنشستگان مازندرانی برای بیمه تکمیل درمانی !

بازنشستگان صندوق بازنشستگي كشوري ماه‌ها و سال‌هاست نسبت به خدمات بيمه تكميلي خود گلايه دارند و اين در حالي است كه مسئولان هيچ پاسخ قانع‌كننده‌اي نمي‌دهد.


خزرتیترخبر: 25 تا 30 سال را به سختي كار كردند، به‌رغم مشكلات معيشتي سعي در پرداخت حق بيمه داشتند، به اين اميد كه آينده‌اي بهتر را بسازند، به اين اميد كه در روزهاي پيري دغدغه معيشت، بيمه و هزينه‌هاي روزمره را نداشته باشند، اما در شرايط امروز نه ‌تنها دريافتي‌هاي اين قشر هيچ سنخيتي با تورم و قيمت بالاي كالاها ندارد، بلكه از ساده‌ترين خدماتي كه ديروز كاشتند كه امروز از آن برداشت كنند هم محروم شده‌اند.

بازنشستگان صندوق بازنشستگي كشوري ماه‌ها و سال‌هاست نسبت به خدمات بيمه تكميلي خود گلايه دارند و اين در حالي است كه مسئولان در اين صندق حاضر به رفع دغدعه بيمه‌شدگان نيستند و هيچ كس پاسخ قانع‌كننده‌اي نمي‌دهد.

ابراز گلايه اين قشر كه هر روز بر تعداد آن افزوده مي‌شود، در حالي است كه گفته مي‌شود تعداد سالمندان سالانه در حال افزايش است و جمعيت كشور به سمت پيري سوق پيدا مي‌كند.

آنچه گفته شد خلاصه‌اي از حكايت درد اين روزهاي بسياري از بازنشستگان كشور است كه عمري منتظر اتمام طول مدت خدمت بوده‌اند و روزشماري كرده‌اند تا بازنشسته شوند و مثلاً با خيال راحت سال‌هاي باقي مانده از عمر خود را بدون دغدغه كنار خانواده با آبرو سپري كنند، اما نمي‌دانستند كه مستمري اندك كفاف اين روزهاي آنها را براي گذران زندگی در كنار فرزندان نمي‌دهد.

افزون بر اين با وضعيتي كه بيمه آتيه براي آنها ساخته، همواره دست به دعا دارند كه مبادا بيمار شوند؛ چراكه اين بخش هم جزو خدماتي است كه روزگاري روي آن حساب باز کرده بودند، اما امروز جز گلايه‌مندي‌هايي كه با سكوت و انفعال مسئولان مواجه است، نتيجه‌اي برايشان حاصل نشده است.

چند سالي است كه صندوق بازنشستگي كشوري براي بازنشستگان خود در مشاغل مختلف اقدام به صدور بيمه تكميلي مي‌كند و اين در حالي است كه هر ساله نيز انتقادات به بيمه تكميلي آنها بيشتر شده است.

پس از استان تهران با 296 هزار و 607 نفر كه جايگاه نخست بيشترين حقوق‌بگيران صندوق بازنشستگي كشوري را به خود اختصاص داده است، استان‌هاي خراسان رضوي، اصفهان، فارس، مازندران، آذربايجان‌شرقي، گيلان، خوزستان و كرمان قرار گرفته‌اند و همه آنها يكصدا از پرداخت نكردن به موقع هزينه‌ها و پوشش ندادن بسياري از خدمات انتقاد و گلايه دارند.

حال آنكه از روند طولاني اداري و بوروكراسي اداري براي قشري كه به لحاظ جسمي و روحي در شرايط سخت‌تري هستند، بگذريم!

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :