آخرین عناوین

سه شنبه 1 خرداد 1397-11:12 کد خبر:59909

مدیر نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد:

گزارشی مبنی بر مسمومیت مصرف قارچ در مازندران دریافت نکردیم

مدیر نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت:تاکنون در استان گزارشی مبنی بر مسمومیت مصرف قارچ دریافت نکردیم.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از بلاغ،خبرها و گزارش‌های مسمومیت ناشی از مصرف قارچ سمی یکی از خبرهای پربیننده این روزها است.

در استان مازندران به دلیل شرایط اقلیمی احتمال رویش انواع قارچ وجود دارد،غیر از این در برخی از واحدها و مجتمع‌ها قارچ‌های خوراکی تولید می‌شود.

قارچ خوراکی زرد کیجا یکی از محصولات پر استفاده در مازندران است، برداشت این محصول از جنگل‌های استان در اواخر شهریور و آغاز فصل پاییز پس از اولین بارندگی شروع می‌شود.

رنگ آن زرد یا نارنجی است، قطر کلاهک این قارچ‌های از سه تا 15 سانتیمتر هم می‌رسد، بافت قارچ گوشتی بوده و طول ساقه آن باریک، بلند و یا کوتاه است.

مدت‌هاست که مصرف این قارچ در مازندران مرسوم است و مشکلی از این بابت هم وجود ندارد.

در ارتباط با وضعیت مسمومیت با قارچ سمی حسن مکرمی مدیر نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار کرد: تاکنون گزارشی از این بابت در استان دریافت نشده است.

وی با اعلام اینکه قارچ‌های متعددی در استان مازندران به دلیل شرایط ویژه آب و هوایی می‌روید، خاطرنشان کرد: نه تنها در سال جاری بلکه در سنوات گذشته هم موردی از مسمومیت قارچ سمی در استان مازندران نداشتیم.

براساس خبرهای دریافتی تاکنون بیش از 700 نفر در اثر استفاده از قارچ سمی در استان‌های کرمانشان، لرستان، زنجان و کردستان دچار مسمومیت شدند که گفته می‌شود تاکنون بیش از 10 نفر فوت کردند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :