آخرین عناوین

دوشنبه 31 ارديبهشت 1397-20:7 کد خبر:59893

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد:

مازندران رتبه دوم آمار خودکشی را دارد

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه آمار تلفات قرص برنج در کشور هفت درصد افزایش داشته است، گفت: مازندران در رتبه دوم آمار خودکشی قرار دارد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از ایلنا، کامبیز سلطانی‌نژاد (متخصص سم شناسی و عضو هیات علمی مرکز تحقیقات پزشکی قانونی، سازمان پزشکی قانونی کشور) با اشاره به آمار مرگ و میر سال گذشته براثر استفاده از قرص برنج گفت: در سال گذشته ۶۴۰ نفر در کشور بر اثر مسمومیت با قرص برنج جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با سال قبل از آن که آمار تلفات قرص برنج در کشور، ۵۹۸ نفر بود، هفت درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: بیشترین آمار تلفات در سال گذشته به ترتیب مربوط به استان های تهران با ۱۳۴، مازندران با ۸۸ و گیلان با ۶۹ فوتی بوده است.

متخصص سم شناسی و عضو هیات علمی مرکز تحقیقات پزشکی قانونی ادامه داد: متاسفانه به دلیل عواملی مانند سمیت بالا و میزان کشندگی زیاد این ماده و سهولت دسترسی به این سم، در سالیان اخیر آمار نسبتا بالای مسمومیت های ناشی از این عوامل در کشور به ویژه در برخی استان ها مانند تهران، گیلان، مازندران و گلستان رواج یافته است.

سلطانی‌نژاد بیان کرد: در سالیان اخیر مسمومیت ناشی از فسفید آلومینیوم به عنوان یکی از مهم ترین علل مسمومیت‌های حاد منجر به فوت ناشی از مواد شیمیایی در برخی از استان‌های کشور است،این مسمومیت‌ها بیشتر در رده سنی ۴۰-۲۰ سال بوده و بیشتر آنها به قصد خودکشی بوده است.

متخصص سم شناسی و عضو هیات علمی مرکز تحقیقات پزشکی قانونی با بیان اینکه همچنین بوی ماهی گندیده از تنفس بیمار ممکن است استشمام ‌شود، تصریح کرد: علائم تاخیری مسمومیت نیز شامل ادم ریوی، تتانی هیپوکلسمیک، کلاپس قلبی- عروقی، آسیب کبدی، برادیکاردی، اسیدوزمتابولیک، اختلالات قلبی، ترومبوسیتوپنی و متهموگلوبینمی است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • جمعه 8 آذر 1398-2:51


    سلام.
    اما من جاهای دیگه خوندم که منطقه غربی بیشتر درگیر خودکشی هستن...