آخرین عناوین

جمعه 29 اسفند 1393-15:21 کد خبر:5767

مدیرکل روستایی استانداری مازندران خبر داد:

۱۸ روستای گردشگری مازندران آماده پذیرایی میهمانان نوروزی است

مدیرکل روستایی و شوراهای استانداری مازندران از آمادگی ۱۸ روستای گردشگری استان برای پذیرایی از گردشگران نوروزی ۹۴ خبر داد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از تسنیم، جان الله عبدی در نشستی خبری اظهار داشت: بیش از 45 درصد جمعیت مازندران در روستاها زندگی می‌کنند و از نظر جمعیت روستایی، مازندران جایگاه دوم کشوری را دارد.

وی با بیان اینکه با انجام فعالیت‌های عمرانی، زیرساختی و اشتغال‌زایی مهاجرت معکوس به روستاهای مازندران را دنبال می‌کنیم، افزود: با وجود مشکلات مالی، اعتبارات عمرانی امسال در روستاهای استان 2 برابر گذشته افزایش اشته است.

عبدی با اشاره به وجود یش از 2 هزار و 900 روستا در مازندران، گفت: بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر در روستاهای استان زندگی می‌کنند.

وی تاکید کرد: هزار و 900 دهیاری در استان وجود دارد و همه روستاهای بالای 50 خانوار استان دهیاری دارند.

مدیرکل روستایی استانداری مازندران، از نیازمندی برای ساخت دهیاری در 240 روستای بیش از 30 خانوار خبر داد و تصریح کرد: مجوز دهیاری برای 112 روستا بالای 50 خانوار نیز دریافت شده است.

وی با بیان اینکه آموزش دهیاران از موضوعات اساسی بود که در سال 93 انجام شد، خاطر نشان کرد: آموزش گردشگری روستایی از موضوعات آموزشی اساسی بوده که امسال پیگیری شد.

عبدی با اشاره به رایزنی برای در یافت تسهیلات با بهره 4 تا 12 درصد ویزه روستاییان و توسعه مشاغل خانگی تاثیرگذار در معیشت خانوارهای روستایی، گفت: طرح‌های هادی روستایی نیز در 1700 روستای مازندران با پیشرفت 50 درصد در حال انجام بوه و هم اکنون فاز نخست طرح‌های هادی در روستاهای زیر پوشش طرح انجام شده است.

عضو ستاد تسهیلات سفر مازندران  افزود‌: از 26 اسفند دهیاران فضا را برای پذیرایی از میهمانان نوروزی آماده کرده اند.

وی به کسب رتبه نخست مازندران در آسفالت راه روستایی با مشارکت مردمی اشاره کرد و توجه به فعالیت‌های روستایی را خواستار شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :