آخرین عناوین

چهارشنبه 20 اسفند 1393-23:54 کد خبر:5700

دادستان آمل:

پاشیدن بنیان خانواده ها هدف اصلی برنامه های ماهواره ای

دادستان آمل  با بیان اینکه یکی از مسئال مهم درجامعه طلاق است که آموزه های دینی با آن نفرت دارد گفت: برای پیشگیری از طلاق درجامعه تقویت باورهای دینی می تواند در استحکام خانواده ها تاثیر گذار باشد.


به گزارش خزرخبر،علی طالبی محبت میان زوجین را عامل مهم کاهش آمار طلاق درجامعه دانست وافزود:  محبت بین زوجین باعث می شود که این واقعه شوم درجامعه اتفاق نیافتد.

دادستان آمل ادامه تفاوت فاحش فکری و مسائل اقتصادی را تا حدودی درافزایش طلاق تاثیر گذاردانست وتاکید کرد :پخش فیلم های خارجی از ماهواره که بنیان خانواده رامورد هدف خود قرارداده است  هدفی جز بالا بردن آمار طلاق وپاشیدن بنیان ندارند و با نمایش فیلم های خانوادگی درشبکه های ماهواره ای فارسی زبان متاسفانه ازدواج را با این تبلیغات ضد ارزش وضد دینی خود ازدواج را یک امر شوخی تلقی میکنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دشمنان با هجمه های فرهنگی در فکر این هستند تا این سنت نبوی را به عنوان یک تفریح قلمداد کنند درحالی که آموزش خانواده ها درجامعه کمرنگ دیده می شودوما باید قوی تر به آموزش خانواده ها قبل وبعد از ازدواج بپردازیم .

غلامحسین شفیع زاده فرماندار ویژه شهرستان آمل هم  با بیان اینکه در زندگی باید آنچه را که می‌دانیم عمل و با غرور اعلام کنیم که زندگی ما اسلامی است، به فاجعه طلاق در فروپاشی خانواده اشاره و خاطرنشان کرد: طلاق آتشی است که علاوه بر اینکه در روز قیامت دامین گیر طرفین خواهد شد در این دنیا نیز مشکلاتی را برای آنان فراهم می‌کند.

وی یکی از راه‌های حل مشکلات خانوادگی از جمله طلاق  را دادگاه های حل اختلاف دانست وتصریح کرد :  بزرگان و ریش سفیدان فامیل  نقش مهمی در حل این سوتفاهم ها واختلافات دارند و بهتر این است که از فامیل و طرفین درخواست کنیم که برای حل مشکل با هم مشورت کرده تا از طلاق جلوگیری شود.

فرماندار ویژه شهرستان آمل در خاتمه تجمل پرستی را عامل مهم بسیاری از طلاق ها دانست و تاکید کرد :حاکم شدن روح تجمل‏‎پرستی و اسراف بر خانواده‏‌ها عامل مهم دیگری است که به خصوص زنان را در یک حالت نارضایتی دایم نگه می‏دارد و با انواع بهانه‏‎گیری‌ها راه طلاق و جدایی را صاف می‏کند که باید همگان تلاش کنیم تا این این مصرف گرایی وتجمل پرستی به حداقل برسد و این جز با فرهنگ سازی و ترویج ازواج آسان و آموزش خانواده ها میسر نیست .

آتنا عزیزی(آمل)

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :