آخرین عناوین

پنجشنبه 30 فروردين 1397-8:53 کد خبر:53344

فرماندار سیمرغ خبر داد:

ممنوعیت کشت دوم در سیمرغ

فرماندار سیمرغ از ممنوعیت کشت دوم در این شهرستان در سال زراعی جدید خبر داد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از سیمرغ ما، مجتبی حبیب‌نژاد در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان سیمرغ که با محوریت مدیریت مصرف منابع آبی شهرستان جهت جلوگیری از بحران کم‌آبی در فرمانداری این شهرستان برگزار شد از ممنوعیت کشت دوم در این شهرستان در سال زراعی جدید خبر داد.

وی افزود: با توجه به کاهش میزان نزولات جوی در سال گذشته و کاهش سطح ذخیره‌سازی آب و احتمال بروز بحران خشک‌سالی در سال ۹۷ و با هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده با جهاد کشاورزی شهرستان کشت دوم در سال زراعی جاری ممنوع شد.

فرماندار سیمرغ با اشاره به اینکه تأمین آب شهرستان سیمرغ از چهار منبع رودخانه تالار، سد البرز، آب‌بندان‌ها و چاه‌ها است، تصریح کرد: در این شهرستان 2 هزار و ۶۱۸ حلقه چاه مجاز در شهرستان و ۲۲ قطعه آب‌بندان وجود دارد که ۱۱ آب‌بندان با استفاده از اعتبارات دولتی و مشارکت مردم لایروبی شد.

این مسئول ادامه داد: سد البرز توانایی تأمین آب ۱۵۰۰ هکتار از ۳۳۰۰ هکتار اراضی شالیزاری این شهرستان را دارد که تاکنون حدود هزار هکتار خرید آب توسط کشاورزان انجام شد.

حبیب‌نژاد با تأکید بر لزوم آموزش کشاورزان در راستای شیوه‌های نوین آبیاری و تغییر الگوی کشت، اظهار کرد: مطالعات آمایشی و سند توسعه شهرستان به ما نشان داد که محور توسعه این شهرستان بخش کشاورزی است و تغییر الگوی کشت برای بهره‌وری بهتر از اراضی مستعد این شهرستان امری ضروری است.

وی در پایان با اشاره به اهمیت موضوع بیمه کشاورزی جهت جبران خسارت کشاورزان گفت: ۲۸۵ هکتار تحت پوشش بیمه کشاورزی در سال زراعی جاری قرار گرفتند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :