آخرین عناوین

سه شنبه 28 فروردين 1397-18:26 کد خبر:53330

هشدارهای جدی اعضای شورای شهر ساری به شهرداری و تهدید به افشاگری!!

تعیین اولتیماتوم عضو شورا برای شهرداری ساری/ شهرداری برای انتقادات ارزشی قائل نیست

عضو شورای شهر ساری با تعیین اولتیماتوم برای مسئولان شهرداری گفت: در صورت عدم پاسخگویی شهرداری اسناد مدارک تخلفات شهرداری را در جلسات آتی در اختیار رسانه ها قرار خواهم داد!!


 

به گزارش خزرخبر، عصر امروز بیست و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر ساری در حالی آغاز به کار کرد که هر یک از اعضای شورا به انتقاد از عملکرد شهرداری ساری پرداختند که مشروح این اخبار در ذیل منتشر می شود.

&سعید نجاریان

تعیین تکلیف قیمت کرایه تاکسی‌ها

عضو شورای اسلامی شهر ساری در جلسه علنی شورای شهر ساری با تاکید بر نظارت بیشتر شهرداری بر افزایش خودسرانه هزینه پارکبان‌ها، گفت: بسیاری از پارکینگ‌های خصوصی بدون نظارت نسبت به دریافت قیمت بالای حق پارکینگ اقدام می‌کنند و افزایش قیمت نرخ پارکینگ از 500 تومان به 1500 تومان برای مردم سخت است.

وی با بیان اینکه با گذشت دو ماه از سال هنوز نرخ جدید کرایه تاکسی‌های درون شهری افزایش نیافته است، افزود: شهرداری ساری باید در اسرع وقت سیاست دقیق برای افزایش نرخ کرایه تاکسی اقدام کند.

وی با اعلام اینکه مردم به صورت مستقیم درگیر این موضوع هستند، افزود: قیمت اعلام شده زیاد است، از طرفی برای ساماندهی پارک‌بان‌ها با مشکل مواجه هستیم، بارها و بارها مشاهده کردم که مردم با مشکل مواجه هستند.

عضو شورای شهر ساری با اعلام اینکه برخی تابلوهای حمل با جرثقیل در ساری مناسب نیست، گفت: از حمل خودرو با جرثقیل کنار بیمارستان‌ها، آرامستان و کنار مسجد جلوگیری شود.

این مسئول با اعلام اینکه در پارکینگ‌های بخش خصوصی نظارت مناسبی وجود ندارد، بیان کرد: پرداخت ورودی بسیاری از پارکینگ‌ها مناسب نیست و باید در این زمینه مساعدت جدی شود.

نجاریان در ارتباط با بحث افزایش نرخ تاکسی و اتوبوس بیان کرد: این موضوع در تهران انجام شده است و در ساری هم باید مدنظر قرار گیرد.

عضو شورای شهر ساری در ارتباط با نحوه جمع آوری زباله در ساری، افزود: حذف برخی سطل‌های زباله در تعدادی از خیابان‌ها مناسب نبوده است.

این مسئول درباره ساماندهی خیابان‌های منتهی به میدان ساعت ساری، خاطرنشان کرد: به دلیل نداشتن پارکینگ مناسب مشکلات جدی برای رانندگان ایجاده شده است.

&کوروش یوسفی

تعیین اولتیماتوم برای مسئولان شهرداری

کوروش یوسفی دیگر عضو شورای شهر ساری درباره بحث حمایتی ذلیکانی دیگر عضو شورا از شهرداری گفت: دفاع شما از سوی خودتان باشد، سایر اعضای شورای شهر نسبت به عملکرد شهرداری گلایه دارند.

وی با اعلام اینکه، شیوه کار در شورا نمی‌پذیرم، افزود: حرف ما اثر گذار نیست، آرشیو 6 ماهه جلسات شورا را بررسی کنید در این مدت ما پاسخ مناسبی از شهرداری دریافت نکردیم، شهرداری در نحوه پاسخ‌دهی به اعضای شورا در حال خرید زمان است و پاسخی به نقدهای شورا نمی‌دهد.

یوسفی با تعیین اولتیماتوم برای مسئولان شهرداری گفت: اگر در جلسات بعد متولیان شهرداری به سوالات ما پاسخ ندهند جلسه را ترک می‌کنم.

وی با اعلام اینکه بزرگ‌ترین مشکل شهرداری عدم استفاده از نیروهای جوان و زبده در بدنه شهری است، گفت: نظام پیشنهادات در شهرداری کاملا تعطیل است.

یوسفی با اعلام اینکه نحوه پرداخت به پارکبان در ساری الکترونیکی شود، افزود: گزارش درآمد کل پارکبان‌ها در اختیار مردم قرار گیرد.

کورورش یوسفی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ساری نیز با اشاره به اینکه نظام پیشنهادات در شهرداری ساری مرده است، گفت: باید اعضای شورای اسلامی شهر ساری نسبت به تقویت این نظام در شهرداری ساری اهتمام کنند.

وی با بیان اینکه در آستانه هفته معلم قرار داریم، افزود: اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری ساری در این ایام در شان و جایگاه معلمان تجلیل کنند.

&اسفندیار عشوری

شهرداری به سوال قراردادهای غیر قانونی پاسخ دهد

دیگر عضو شورای شهر ساری نیز گفت: بیش از 100 سوال از شهردار در جلسات شورای شهر مطرح شده است و در ارتباط با قراردادهای غیر قانونی شهرداری پاسخ نداده است.

اسفندیار عشوری با اعلام اینکه شورا شهر ساری تنها 20 جلسه دارد، گفت: در بیشتر کشور جلسات شورا به صورت مرتب برگزار می‌شود، شهردار به شورا پاسخ نمی‌دهد و هر کاری دلشان بخواهد انجام می‌دهند.

عشوری با اعلام اینکه به بسیاری از سوالات پاسخ نمی‌دهند، گفت: در بسیاری از قراردادها اشکالات جدی وجود دارد ولی به این اشکالات و موارد مطرح شده جامعه عمل پوشانده نمی‌شود.

وی ادامه داد: قرارداد 2 میلیاردی را 7 میلیارد تومان منعقد کردند موضوع مطرح شد ولی پاسخی داده نشده است، چهار ماه اعلام کردیم که قرارداد باید باطل شود اما محلی به این مباحث مطرح شده نکردند.

&علی اکبر زلیکانی

علی اکبر ذلیکانی با تبریک پیشاپیش ایام شعبانیه، اظهار داشت: باید از برکات و فیوضات ماه شعبان و رجب باشیم.

وی افزود: ملت ایران همواره با تاسی از فرهنگ حسینی، ابوالفضلی و علوی در مقابله با توطئه‌های استکباری استوار بوده و نقشه‌های آنان را شکرآب کرده است.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به اینکه 29 فروردین به فرمان تاریخی معمار کبیر انقلاب به روز ارتش جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شده است، تصریح کرد: توان دفاعی نیروهای مسلح ایران بزودی موجودیت رژیم غاصب اسرائیل را با کمک جبهه مقاومت در منطقه زیرسئوال خواهد برد.

علی اکبر زلیکانی دیگر عضو شورای شهر ساری نیز با اعلام اینکه اعضای شورا باید سوال کنند، گفت: شهرداری و مدیران شهری باید پاسخ بدهند در نحوه تعامل شهرداری و شورا مشکلاتی وجود دارد، همه قراردادهای مسئله‌دار به صورت مکتوب در اختیار اعضای شورا قرار گیرد.

ذلیکانی با بیان اینکه تعهداتی که شهردار و معاونان وی در جلسات شورای شهر ساری به اعضای شورا می‌دهند باید قابلیت اجرایی داشته باشد، افزود: شهرداری و شورای اسلامی شهر ساری در راستای آبادانی و رفاه عمومی مرکز مازندران گام بر می‌دارد.

وی با اشاره به اینکه کارگران ساختمانی مکان مناسبی برای کسب ندارند، افزود: شهرداری باید نسبت به تحقق این مهم اقدام کند.

ذلیکانی با بیان اینکه شهرداری ساری در مسیر آبادانی پیش خواهد رفت، تصریح کرد: بوستان بزرگ ولایت ساری در نیمه شعبان امسال با حضور مسئولان ملی افتتاح خواهد شد.

&فرامرز نقیبی

فرامرز نقیبی، عضو شورای اسلامی شهر ساری نیز با بیان اینکه توجه شهرداری ساری به منطقه جنوب شهر ساری کمتر شده است، گفت: شهرداری بدون مصوبه شورای شهر ساری اقدام به احداث ساختمان جدیدی در منطقه سه شهرداری ساری کرده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از مدیران شهرداری ساری به اندازه شهردار مرکز استان برای توسعه مرکز استان تلاش نمی‌کنند، افزود: اعضای شورای اسلامی شهر ساری ظاهرا از حوزه وظیفه نظارتی خود دور شدند.

فرامرز نقیبی رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر ساری نیز با مطرح کردن بحث کنده‌کاری‌ها و مشکلات آسفالت در سطح شهر، به انتقاد از عملکرد شهرداری پرداخت.

وی که با حالتی برافروخته و لحن تند صحبت می‌کرد، خطاب به رشیدی معاون فنی شهردار گفت: من امروز خیلی نرم صحبت می‌کنم، از هفته بعد شما را با دوشکا می‌زنم.

رشیدی در این لحظه خواستار توضیح شد که نقیبی اجازه حرف زدن به او را نداد و گفت: توضیح نمی‌خواهم، هر کس به دست‌انداز می‌افتد، فحش نثار شورا و شهرداری می‌کند.

نقیبی از کم‌کاری شهرداری در منطقه 3 گله کرد و ادامه داد: پشت شهرداری منطقه 3، یک ساختمان ساختید و جلوی آن را هم کاخ، 600 میلیون تومان پول مردم هزینه شده، با اجازه چه کسی این کار را انجام دادید؟

وی عنوان کرد: در میان 5 هزار پرسنل، نمی‌توانیم 50 مدیر کارآمد پیدا کنیم؟ بیش از 70 درصد مدیران شهرداری ناکارآمد و نالایق‌اند.

نقیبی که حسابی دل پُری داشت، با بیان اینکه بود و نبود ما اصلاً فایده‌ای ندارد، خاطرنشان کرد: سکوت می‌کنیم و می‌خواهیم با دوستی و برادری صحبت کنیم اما نمی‌شود، اینجا فقط باید مشکل مردم حل شود، هرچه شعار دهیم فایده‌ای ندارد، خودمان رئیس جمهوری داریم که استاد شعار دادن است.

&علیجان شمشیربند

علیجان شمشیربند، عضو شورای اسلامی شهر ساری نیز در این نشست با اشاره به اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران نقشی اساسی در بازسازی اماکن متبرکه در کربلای معلا و نجف اشرف دارند، اظهار داشت: تعهدات مالی شهرداری ساری نسبت به این ستاد به صورت مقطعی تحقق تا این امر خداپسندانه برای ستاد صورت گیرد.

&علی آقامیری

ارتقا جایگاه کارکردی شورای عالی استانها

علی آقامیری، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به اینکه کشور ایران تجربه فراوانی در حوزه سیاست خارجی داشته و دارد، گفت: تلاش استکبار نسبت به کشورهای اسلامی مذبوحانه و غیراصولی است و حرکت‌های ناشایستی را علیه ممالک اسلامی صورت ولی ملت ایران تلاش‌های زبونانه استکبار را پاسخ دندان شکنی می‌دهند.

وی با تاکید بر هوشیاری مسئولان در مسائل سیاست خارجی، افزود: از همکاری و تلاش اعضای شورای اسلامی شهر در سال 96 در حوزه‌های مختلف عمرانی و فرهنگی تقدیر می‌شود.

این عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه سال 96 با همه نوسانات مالی و بودجه ای را پشت سرگذاشتیم، گفت: در سال 97 باید با تعامل فی مابینی بین شهرداری و شورای اسلامی شهر در حوزه عمرانی و فرهنگی برای کلانشهر ساری داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه اعضای شورای اسلامی شهر وظیفه ذاتی نظارت بر عملکرد شهرداری و سازمان‌ها را در سال 97 در خود تقویت کنند، افزود: سال 97 باید اعضای شورا و شهرداری با تعامل مدیریت شهری و اتفاق نظر بین یکدیگر برای آبادانی مرکز مازندران بیش از پیش تلاش کنیم.

آقامیری با بیان اینکه در سال 97 باید شهرداری و شورای شهر تلاش خود را برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام عمرانی معطوف کنند، گفت: اعضای شورا و مدیریت شهری به دنبال جذب سرمایه‌گذاران قوی برای تقویت سرمایه‌گذاری در مرکز مازندران باشد.

این عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه اعضای شورا اهتمام جدی برای ارتقا جایگاه شورای عالی استان‌ها دارند، افزود: رکن اصلی شورای عالی استان‌ها با گذشت چهار دوره از فعالیت شورایی هنوز به بلوغ فکری در جامعه نرسیده است.

آقامیری با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس شورای عالی استان‌ها را اعتنایی ندارند و نوعی آن را هووی خود می‌دانند، تصریح کرد: نمایندگان مجلس هراس چهره شدن برخی اعضای شورای اسلامی شهرها و روستاها در شورای عالی استان‌ها در مجامع ملی را دارند.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :