آخرین عناوین

سه شنبه 28 فروردين 1397-11:39 کد خبر:53320

هردم از این باغ بری می رسد:

ماجراهای شگفت انگیز مدیریت شهری کیاسر

در اقدامی تامل برانگیز در شورای شهر چهارم کیاسر شاهد یک اتفاق عجیب بودیم و اینکه جناب شهردار وقت ناگهان از سمت خود استعفا داده و اتفاق عجیب تر آنکه اعضای شورا بلافاصله با استعفا موافقت کردند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از عبارت، اگرچه در طول سال در شوراها و شهرداری های استان مازندران و حتی کشور، شاهد اتفاقات عجیب و غریب هستیم، اما پر بیراه نیست اگر بگوییم نادرترین و جالب ترین اتفاقات مدیریت شهری در کیاسر روی می دهد، شهری کوچک در جنوب ساری با جمعیتی حدود 5 هزار نفر اما پر از ماجراهای شگفت!

اگرچه بسیاری، عملکرد شهردار سابق (انتظاری) را نسبت به شهرداران قبلی مثبت و قابل دفاع ارزیابی می کردند اما اعضای جدید و جوان شورای شهر کیاسر که راضی به این مقدار نبودند، تصمیم به تغییر شهردار گرفتند تا شاید کمبودها و کاستی های 24 ساله شهری کیاسر را در این دوره جبران کنند.

آن ها در ابتدا از بین 15 گزینه به سه گزینه فاطمی، محمودی و محمدنژاد رسیدند و سرانجام در عصر یکشنبه ششم شهریور، سیدحسین محمودی را به عنوان گزینه نهایی و شهردار کیاسر معرفی کردند، 29 روز بعد در 5 مهر، محمودی رسما به عنوان شهردار کیاسر منصوب شد و با یک دنیا امید و اشتیاق آغاز به کار کرد.

تازه داشت ماجراها و حواشی انتخاب شهردار ششم کیاسر به دست فراموشی سپرده می شد و همه منتظر اخبار خوش و امید بخش از مدیریت شهری جدید بودند که در روزهای پایانی سال 96، «ناگهان زنگ می خورد تلفن/ ناگهان وقت رفتنت باشد»!!

ابراهیمی رئیس شورای شهر کیاسر (5 اسفند)، در گفتگویی از معرفی شهردار جدید کیاسر خبر داد!

وی درباره این اقدام یهویی شورای کیاسر گفته بود: «طرح استیضاح شهردار در برنامه کاری شورا بوده اما آقای شهردار ترجیح داد به جای پاسخگویی، استعفا دهد و...».

نکته جالب اینجاست این استعفای عجیب و غریب، بلافاصله مورد موافقت اعضای شورای شهر قرار می گیرد و عجیب تر اینکه اعضای شورای که گزینه جایگزین را در آستین داششتند، بلافاصله  محمدرضا ایزدی خالق آبادی را به عنوان جایگزین محمودی و شهردار جدید کیاسر معرفی کردند!

به گونه ای که خبر انتصاب شهردار جدید زودتر از خبر استعفا یا عزل آقای شهردار منتشر شد و این نشان می دهد شورای کیاسر حواسش به همه چیز است و به آسانی می تواند مدیریت بحران کند.

این ماجرا با پادرمیانی و راهنمایی های دفتر امور شهری و شوراهای استان، ختم به خیر می شود و حسین محمودی بهرحال به کار خود ادامه می دهد تا اینکه درست در روزهای آغازین سال 97 (26 فروردین)، رئیس شورای شهر کیاسر، ناگهان از عزل مجدد شهردار این شهر خبر داد و گفت: «مراتب عزل شهردار، پس از پیمودن مراحلی قانونی به فرمانداری و استانداری اعلام شده است».

وی افزود: «یکی از مباحث جدی عزل شهردار(که شورا اخیرا آن را کشف کرده بود)، فعالیت همزمان وی در شورای روستای معلم کلا و شهرداری بود که بر اساس تبصره دو ماده 80 شهردار نمی‌تواند همزمان عضو شورا باشد».

ابراهیمی با بیان اینکه چندین گزینه برای انتخاب شهردار وجود دارد که پس از تعیین تکلیف وضعیت فعلی نسبت به انتخاب شهردار جدید اقدام می‌شود، گفت: «در حال حاضر سرپرست شهرداری کیاسر معرفی شده است»باید دید در روزهای آینده سرانجام این ماجرا چه خواهد شد!

در شورای شهر چهارم کیاسر نیز شاهد یک اتفاق عجیب بودیم و اینکه جناب شهردار وقت که خود از مدعیان حضور مجدد در این منصب بود در جلسه ای ای که با حضور اعضای شورا برگزار شده بود در روز پایانی کار، آن هم ناگهانی متوجه ناکارمدی‌اش شده بود و از سمت خود استعفا داده و خلقی را حیران کرده بود.

اما شورای وقت کیاسر، نیز بیکار نمی نشیند و اتفاق عجیب تر را رقم می زند،شورای چهارم بلافاصله با استعفای لحظات پایانی شهردار موافقت می کند و حیدر آهنگر را به عنوان سرپرست یک روزه (به عبارتی نیم روزه) معرفی می کند تا یک یادگاری تاریخی را به نام خود ثبت کند.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :