آخرین عناوین

سه شنبه 28 فروردين 1397-11:18 کد خبر:53319

معاون بنادر مازندران خبر داد:

تخریب ۳۰ سازه غیرمجاز دریایی در سواحل مازندران

معاون فنی اداره ‌کل بنادر و دریانوردی مازندران از تخریب ۳۰ سازه غیرمجاز دریایی در سواحل استان طی دو سال گذشته با همکاری مراجع قضایی و دستگاه‌های اجرایی ذیربط خبر داد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی اداره ‌کل بنادر و دریانوردی مازندران، محسن مصطفایی با تشریح اهم عملکرد حوزه معاونت فنی و نگهداری در سال ۹۶ گفت: این اداره‌ کل در راستای انجام و ظایف حاکمیتی خود در دریا و صیانت از نوار ساحلی استان مازندران، طی دو سال گذشته تعداد ۳۰ سازه غیرمجاز دریایی را تخریب و جمع‌آوری کرده است که از این تعداد ۱۴ مورد مربوط به سال ۹۵ است.

وی از افزایش تعداد صدور مجوز تأسیس سازه‌های دریایی در سال ۹۶ خبر داد و افزود: با توجه به فرهنگ‌‌سازیِ انجام‌شده در سطح استان در زمینه صدور مجوز برای متقاضیان حقیقی و حقوقی به ‌منظور ساخت سازه‌های دریایی، در این مدت ۱۵ مورد مجوز تفریحی و شیلاتی صادر شده است.

معاون فنی و نگهداری اداره‌کل بنادر و دریانوردی مازندران تصریح کرد: همچنین طی این مدت تعداد ۶ مجوز توسط کمیته صدور مجوز سازه‌های دریایی سازمان بنادر و دریانوردی بررسی و صادر شده که شامل دو شاخه موج‌شکن اسکله و پرورش ماهی شرکت سمام گستر شمال، سکوی تفریحی هتل نارنجستان، مجتمع تفریحی کاسپین، دو شاخه دستک آبگیر پرورش ماهی کلارگستر نیکو، دوشاخه موج شکن پرورش ماهی خاویاری جویبار و بندر پشتیبانی پرورش ماهی در قفس لاریم است.

وی با اشاره به  تصویب جانمایی طرح پرورش ماهی در قفس عنوان کرد: با توجه به اینکه اجرای این طرح از اواخر دهه ۸۰ در استان مازندران در دستور کار قرار گرفته بود، این اداره‌کل طی برگزاری جلسات متعدد با حضور مسئولان شیلات استان، نسبت به بررسی و جانمایی زون‌های طرح پرورش ماهی در قفس در دریا و تصویب آن توسط سازمان بنادر و دریانوردی اقدام کرد.

مصطفایی یادآور شد: با تصویب جانمایی مذکور از این پس نیازی به انجام فرآیند موافقت اولیه نبوده و مراحل صدور مجوز ساخت از سوی متقاضیان از طریق سامانه جامع مدیریت و نظارت بر سواحل انجام می‌شود

بر اساس سیاست‌های ابلاغی سازمان شیلات، تا پایان امسال باید حدود ۱۰۰ قفس دریایی با سرمایه‌گذاری حدود ۵۳۰ میلیون ریال و تولید سالانه 3 هزار و 500 تن در مازندران ایجاد شود که با تصویب جانمایی طرح پرورش ماهی در قفس در استان، این مسیر هموار شده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :