آخرین عناوین

سه شنبه 28 فروردين 1397-8:58 کد خبر:53314

انتقاد سرپرست گروه موسیقی نواحی کایر :

برگزاری 50 کنسرت نوروزی و دریغ از یک موسیقی محلی در مازندران

سرپرست گروه موسیقی نواحی کایر مازندران با انتقاد از مسئولان فرهنگی استان گفت: ایام نوروز 50 کنسرت گذاشتید، هنرمند بومی کجای این برنامه‌ها بود؟ مگر هنرمند بومی بد ساز می زند؟


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، سیدجمال محمدی دوشنبه‌ شب در آیین رونمایی از سه آلبوم موسیقی محلی در حوزه هنری مازندران اظهار داشت: حوزه هنری با مدیریت فعلی به اتفاقات مهمی در بخش موسیقی دست یافته است و علاقه‌مندی و عشق تبدیل به آثار و کار هنری می‌شود.

وی افزود: نتوانستیم در صدا و سیما فرهنگ خود به ‌ویژه بخش موسیقیایی را ترویج کنیم و برخی از فرزندان مازندرانی هنوز ساز مازندرانی را نمی‌شناسند.

نوازنده و سرپرست گروه موسیقی نواحی کایر با بیان اینکه کار موسیقی مقامی و تحقیقاتی بسیار سخت است، تصریح کرد: آلبوم‌هایی که در منقبت حضرت رسول(ص) و امام رضا(ع) و درباره نیما یوشیج منتشر شده است، نیاز به پژوهش و تحقیق داشت که کار سختی را گروه موسیقی مقامی به همت سیدجمال محمدی انجام داده است.

محمدی با انتقاد از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: نشستی با احد جاودانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران داشتیم و گفتیم که هنرمند کجای کار سیستم فرهنگی است، باید به هنرمند بگویید که اگر در ایام عید نوروز 50 کنسرت گذاشتید، هنرمند بومی کجای این برنامه‌ها بود؟ ما مخالف موسیقی پاپ نیستیم اما این‌همه هنرمند بومی در تلویزیون آوردیم، مگر بد ساز زدند؟ پیش از نوروز در سالن سید رسول برنامه داشتیم و 2 هزار و 400 نفر آمدند.

این هنرمند موسیقی اظهار امیدواری کرد که توجه به موسیقی و استفاده از هنرمندان بومی بیشتر اوج بگیرد و حوزه هنری بتواند به داد هنرمندان برسد، هر مدیری از جایی می‌رود باید بگوید کاری انجام داده‌ام، الان بحث موسیقی وارداتی ضربه به‌سزایی به موسیقی محلی زده است. 

وی ادامه داد: توقع داریم که اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ماهانه دوبار جلسه‌ای با مفاخر موسیقی داشته باشد اما اساساً جلسات آنها با شرکت‌های تجاری فرهنگی است که ما را فلج کردند.

محمدی در پایان تصریح کرد: این شرکت‌ها با فروش بلیط 120 هزار تومانی، در یک روز  400 میلیون تومان به‌ دست می‌آورند و با خواننده‌های آنها که صحبت می‌کنیم می‌گویند اتفاقی بوده است و به کنسرت دعوت شدیم!

واقعیت این است که شرکت‌های دلال می‌آیند، سالن در اختیار می‌گیرند و می‌نشینند جای آنهایی که 30 تا 40 سال کار کرده‌اند، و دیگر هنرمند بومی نمی‌تواند کاری انجام بدهد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :