آخرین عناوین

يکشنبه 26 فروردين 1397-9:59 کد خبر:53273

تیرو ترکش‌های تعطیلی واحدهای تولیدی این بار در حوزه رسانه:

مجهزترین چاپخانه‌ی مازندران در حوزه رسانه تعطیل شد/کارگران چشم انتظار حمایت مسئولان

تیر و ترکش‌های تعطیلی واحدهای تولیدی این بار در خاکریز رسانه‌ها با تعطیلی چاپخانه جام قرار گرفت و کارگران این مجموعه بیکار شدند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس،روزگاری تیتر بسیاری از رسانه‌ها قبل از چاپ به صورت فیلم و زینک در اختیار آنها قرار می‌گرفت، تا اقدام نهایی چاپ انجام شود.

خبرهای تلخ و شیرین زیادی را چاپ کردند، با تیتر رسانه‌ها خندیند و گاهی هم در حین چاپ با خبرهای ناگواری مواجه می‌شدند.

خبرهای ایجاد اشتغال آنها را خوشحال و خبر بیکار شدن کارگران در واحدهای مختلف تولیدی آنها را ناراحت می‌کرد،چون خودشان کارگر یک واحد چاپخانه در مرکز استان مازندران بودند.

واحد چاپی که بیش از 20 سال در استان مازندران مشغول کار است و بسیاری از کارگران این مجموعه همسن این واحد سابقه کاری دارند.

این مجموعه روز به روز شکل گرفت و در روزگاری که باید به اوج برسد و زمینه جذب نیروهای دیگری را فراهم کند،به یکباره بحث تعدیل نیرو از سال گذشته مطرح شده و این روزها به راحتی به 34 کارگر چاپخانه جام‌جم ساری گفتند که  فعالیت این مجموعه در حال حاضر صرفه اقتصادی نداشته و باید تعطیل شود.

14 خانواده‌ در حوزه چاپ رسانه بدون اینکه مطلب‌شان رسانه‌ای شود از 14 فرودین ماه سال جاری بیکار شدند، به دلیل اینکه تعدادشان محدود است، کسی تجمع آنها جلوی استانداری مازندران را هم جدی نگرفت، ولی حقیقت این است که کارگران چاپ‌خانه جام‌جم ساری به دلیل آنچه که فعالیت این مجموعه صرفه اقتصادی ندارد به راحتی پس از 15 تا 20 سال سابقه کاری از کار بیکار شدند.

کارگرانی که در حال حاضر در آستانه 40 تا 50 سالگی قرار داشته و فرزندان دانشجو یا دم بخت دارند که  به پشتوانه همین حداقل حقوق و دستمزد تعین شده قرار بود زندگی جدی را آغاز کنند.

در حال حاضر کارگران این مجموعه در استان مازندران انتظار دارند که با پا درمیانی مسئولان استانی زمینه‌ای ایجاد شود که این فرصت در استان مازندران از دست نرفته و به راحتی تعطیلی این مجموعه شکل نگیرد.

متولیان چاپ‌خانه جام‌جم که خودشان از بدنه رسانه‌ها هستند به خوبی می‌دانند که کشور با هجمه‌ها زیادی اقتصادی مواجه هست، نگهداری این ظرفیت اگر چه شاید ممکن است سودهی پیش‌بینی شده را نداشته باشد ولی می‌توان با اندک مماشت و قانع بودن به سود مناسب زمینه فعالیت این مجموعه که پشتوانه زندگی کارگران در حال کار است را ادامه داد.

انتظار است مدیران استانی و شهرستان با حساسیت بیشتری نسبت به تعطیلی این مجموعه در استان واکنش  نشان داده و امیدهای کارگران چاپخانه در سال 97 را احیاء کنند.

براساس این گزارش، کارگران چاپخانه جام‌جاری ساری که تعداد آنها 14 نفر هست، برای بیان دغدغه‌های خویش تجمع از سر اطلاع‌رسانی درباره وضعیت این مجموعه جلوی استانداری مازندران برگزار کردند و خواستار ورود مسئولان استانی برای جلوگیری از تعطیلی این مجموعه شدند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :