آخرین عناوین

دوشنبه 30 بهمن 1396-11:32 کد خبر:50446

قابل توجه جناب استاندار:

آشفتگی مدیران مازندران از انتقادهای سازنده!/شتاب برای شکایت از رسانه‌ها

مدیران موظف هستند نسبت به پاسخگویی در حوزه‌هایی که از آنها نقد شده، اقدام کنند، نه اینکه بلافاصله دست به شکایت بزنند؛ شکایت از رسانه‌ها در شرایط عادی معنی و مفهومی ندارد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، بحث شکایت از رسانه‌ها این روزها در استان مازندران به‌ شدت داغ شده و چندین مدیر رسانه‌های استان به ‌دلیل انتقاد از عملکرد دستگاه‌ها به دادگاه فراخوانده شدند.

* مدیران مازندران به‌ جای شکایت از رسانه‌ها به‌دنبال خدمت‌گذاری مطلوب باشند

در همین ارتباط مدیرمسئول پایگاه خبری شمال‌نیوز که با انتقاد ازمجموعه جهاد دانشگاهی، این روزها حضورش در راهروهای دادگستری فعال شده است، گفت: مدیران آستانه تحمل خود را بالا ببرند و به‌جای شکایت از رسانه‌ها به‌ دنبال خدمت‌گذاری مطلوب به مردم باشند.

عباس رمدانی افزود: رسانه‌ها به‌ دنبال بیان کاستی‌های مدیران هستند و آن‌را همچون آینه‌ای شفاف منعکس می‌کنند، به همین منظور انتظار دارند تا پس از مطرح شدن نقد، مدیران نسبت به رفع مشکلات موجود اقدام کنند.

عضو هیأت منصفه مطبوعات مازندران با بیان اینکه خبرنگاران بدون توجه به شکایت‌ها و ناملایمتی‌ها به رسالت خود می‌پردازند، اظهار کرد: بهترین راهکار برای مدیران در برابر نقدهای رسانه‌ای، پاسخگویی و اطلاع‌رسانی شفاف است و مدیران بدون تردید با طرح شکایت راه به جایی نمی‌برند و نمی‌توانند عملکرد ضعیف‌شان را توجیه کنند.

رئیس انجمن رسانه‌های مجازی مازندران با تأکید بر لزوم نقدپذیری مدیران استان گفت: رسانه‌ها نماینده افکار عمومی هستند و به نمایندگی از مردم مطالبه‌گری می‌کنند و مدیران فراری از نقد در واقع از مردم فراری هستند.

رمدانی در توضیح درباره شکایت اخیر جهاد دانشگاهی مازندران از پایگاه خبری تحلیلی شمال‌نیوز بیان کرد: ما در رسانه خود با رویکرد پیگیری منافع مردم استان به‌عنوان یک اصل اصرار داریم و به همین دلیل در گزارشاتی مبسوط نکاتی که احساس کردیم در راستای منافع مردم نیست را تذکر دادیم.

وی تأکید کرد:از سویی شرح وظایف نهاد جهاد دانشگاهی را که باید در راستای پژوهش‌محوری باشد، به مدیران استانی این مجموعه گوشزد کردیم اما مدیر این مجموعه به‌جای پاسخگویی به نقدهای مطرح‌شده اقدام به شکایت در دادگاه کرده است.

مدیرمسؤول پایگاه خبری شمال‌نیوز با تأکید بر اینکه شکایت‌ها نمی‌تواند رسانه‌ها را از راه خطیر شفاف‌سازی دور کند، تصریح کرد: رسانه‌ها روند اطلاع‌رسانی و نقدهای سازنده را ادامه می‌دهند و طرح شکایت خللی در این مسیر مقدس برای رسانه‌ها ایجاد نمی‌کند.

* رسانه‌ها نسبت به شکایت‌ها واهمه‌ای ندارند

خبرنگار روزنامه قدس که دارای بیش از 20 سال سابقه کاری در حوزه مطبوعات مازندران است، در ارتباط با افزایش روند شکایت مدیران استانی از رسانه‌ها گفت: همه مدیران در اظهار نظرهای علنی خود نسبت به رسانه‌ها بحث شکایت را قبیح می‌دانند و بارها این موضوع را مورد نکوهش قرار داده‌اند اما در عمل این موضوع رعایت نمی‌شود.

حسین احمدی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها به این دلیل که پیگیر امور مردم هستند، نسبت به شکایت از خودشان واهمه‌ای ندارند و با قدرت به کار خود ادامه می‌دهند.

وی اضافه کرد: رسالت خبرنگاران برای آنها در اولویت قرار دارد و به‌ دلیل همین مسئولیت اصرار بر بیان واقعیت‌ها دارند و شکایت که این روزها ابزار تهدیدی توسط مدیران برای رسانه‌ها تلقی می‌شود، برای خبرنگاران مازندران امری پیش پاافتاده است.

* طرح شکایت از مدیران رسانه‌ای قابل پذیرش نیست

مدیرمسئول پایگاه خبری گردشگرآنلاین که مدیر باسابقه‌ای در حوزه روابط عمومی ادارات مازندران است، در ارتباط با طرح شکایت مدیران از فعالان رسانه‌ای گفت: بر اساس قانون مطبوعات، مدیران موظف هستند نسبت به پاسخگویی در حوزه‌هایی که از آنها نقد شده، اقدام کنند، نه اینکه بلافاصله دست به شکایت بزنند.

عباس مهدوی ادامه داد: شکایت از رسانه‌ها در شرایط عادی معنی و مفهومی ندارد، اگر رسانه‌ها در مسائل شخصی افراد ورود پیدا کنند و به حیثیت آنها لطمه وارد کنند، طرح شکایت تا حدودی موضوعیت پیدا می‌کند.

وی یادآور شد: طرح شکایت از مدیران رسانه‌ای مازندران که در ارتباط با مسائل جاری استان است، قابل پذیرش نیست، انتقاد رسانه‌ها از مدیران، پرسش محسوب می‌شود و مدیران بنا به وظیفه ذاتی‌شان باید پاسخگوی رسانه‌ها باشند و این روند در همه جای دنیا مرسوم است.

مدیرمسئول پایگاه خبری گردشگرآنلاین عنوان کرد:وظیفه رسانه روشنگری است و کسی که به‌عنوان مدیر یک مجموعه فعالیت می‌کند، باید پاسخگوی رسانه‌ها که نماینده افکار عمومی و مردم هستند، باشد.

براساس این گزارش، آنچه که امروز در استان مازندران برخی مدیران از رسانه‌ها انتظار دارند، سکوت در برابر اشتباهات احتمالی است؛ ممکن است برخی از تصمیمات ناشی از نبودِ تدبیر و تعدادی از آنها هم با اهداف خاص برای مردم استان ترسیم شود.

رسانه‌ها به ‌دلیل ارتباطی که با مردم و کارشناسان دارند، دغدغه‌های عمومی را با دریافت نظرات کارشناسی همراه کرده و حتی در بسیاری موارد راهکارهای مناسبی برای توسعه استان ارائه می‌دهند.

بسیاری از فعالان رسانه‌ای با آگاهی نسبت به وضعیت موجود و مخاطرات آن مشغول کار در این حوزه هستند و شکایت از رسانه‌ها را هم جز مشقات وسختی‌های این کار تلقی کرده و به رسالت خود ادامه می‌دهند.

یک مدیر موفق و مدبر باید با شفاف‌سازی و بیان حقایق موجود، آنچه بوده و آنچه در حال انجام است و آنچه باید انجام شود را به رسانه‌ها اعلام کنند، تا مردم به ‌واسطه این اطلاع‌رسانی‌ها در جریان اقدامات‌شان قرار گیرند؛ اگر نقد و نظری هم در ارتباط با عملکرد یک سازمان و یا اداره وجود دارد، این مردم هستند که از رسانه‌ها مطالبه می‌کنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :