آخرین عناوین

يکشنبه 1 بهمن 1396-19:38 کد خبر:49907

رئیس شبکه بهداشت آمل خبر داد:

تعطیلی کارگاه قنادی آمل به علت تخلفات بهداشتی

رئیس شبکه بهداشت و درمان آمل یک واحد صنفی کارگاه قنادی در این شهرستان با حکم قضایی به علت تخلفات بهداشتی به صورت موقت تعطیل شد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط شبکه بهداشت و درمان آمل، حمزه قاسمی اظهار داشت: یک واحد صنفی کارگاه قنادی در این شهرستان با حکم قضایی به صورت موقت تعطیل شد.

وی افزود: این واحد صنفی به علت تخلفات بهداشتی تعطیل شده و پس از بازدیدهای مستمر کارشناسان بهداشت محیط روی داده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان آمل تصریح کرد: این اقدام طبق اصلاحیه ماده قانون 13 مواد خوردنی،‌ آشامیدنی، ‌آرایشی و بهداشتی شکل گرفت و با حکم قضایی به دلیل تخلفات بهداشتی انجام شد.

این مسئول بیان کرد:وجود رنگ غیرمجاز و استفاده آن در شیرینی، عدم نگهداری تخم مرغ مصرفی در شرایط مناسب مطابق دستورالعمل، عدم دارا بودن همه کارکنان مشمول دارای گواهی‌نامه معتبر پایان دوره آموزشی از آموزشگاه بهداشت اصناف، نداشتن کارت بهداشتی معتبر کارکنان مشمول دارای کارت بهداشت و عدم انجام فرآیند خودکنترلی و خوداظهاری بهداشتی مالک مدیر یا متصدی از موارد تعطیلی موقت بوده است.

قاسمی با اشاره به اینکه در این واحد صنفی وضعیت و شرایط سرویس‌های بهداشتی پرسنل دارای ویژگی‌های لازم نبوده و کف، دیوار و سقف انبار یا محل نگهداری مواد غذایی دارای ویژگی‌های لازم نیست، بیان کرد: شست‌وشوی ظروف هم به روش صحیح انجام نشده است.

وی گفت: براساس اصلاحیه ماده 13 تا رفع نواقص بهداشتی اجازه بهره‌برداری این واحد وجود نداشته و پرونده در مراجع قضایی در حال رسیدگی است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :