آخرین عناوین

يکشنبه 1 بهمن 1396-16:17 کد خبر:49905

نخستین حضور شهردار جدید در صحن شورا با طرح یک سؤال :

تعدیل نیرو در شهرداری قائمشهر و طرح سؤال از شهردار جدید

عضو شورای قائم‌شهر گفت: اینکه شهردار بعد از گذشت تنها 17 روز از تصدی ، بدون ارائه برنامه و تست عملی در اقدامی عجولانه دست به تعدیل نیرو زده است راه حل مشکل نیست.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، سی‌و‌مین جلسه علنی شورای پنجم در قائم‌شهر امروز بدون حضور رئیس و خزانه‌دار مالی شهرداری قائم‌شهر ظهر امروز برگزار شده است.

مهم‌ترین بحثی که امروز در صحن علنی شورا مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت، اخراج چند تن از نیروهای استیجاری شهرداری بود که با روی کار آمدن شهردار جدید استارت خورد.

بهمن معین‌پور به عنوان بیست‌وپنجمین شهردار قائم‌شهر در صحن علنی شورا حضور یافت تا دلایل اخراج 10 نیروی شهرداری را عنوان کند و به سؤالات مطرح شده پاسخ دهد.

یکی از اعضای شورای اسلامی قائم‌شهر، در نطق پیش از دستور خود به تعدیل نیروهای استیجاری شهرداری اشاره کرد و خواستار شنیدن توضیحات شهردار در این رابطه شده است.

محمدعلی شیرسوار با بیان اینکه برای انتخاب شهردار چندین شاخصه را مدنظر خود قرار دادیم که مهم‌ترین آن بعد از سلامت و پاکدامنی، بومی و فنی بودن فرد مورد نظر بود، اظهار کرد: دلیل انتخاب شهردار بومی این بود که وی به دلیل مراودات و نزدیکی با مردم و منطقه، بهتر می‌تواند نظر ما را اعمال کند و با درد و مشکلات شهر آشنایی داشته و با دلسوزی و ترحم بیشتر کار کند.

وی افزود: بومی بودن سبب می‌شود مدیران با پشتوانه مردمی مستقیم و روان‌تر به جلو بروند ولی در روند ایجاد شده به دلیل دخالت‌های بیرونی و عقده‌گشایی‌های داخلی مجموعه در مسیری قرار گرفتیم که جای بازاندیشی و بازنگری دارد.

این عضو شورا تصریح کرد: ورشکستگی، عدم کارکرد درست مدیران در گذشته و سیاست‌گذاران سابق، بیکاری را برای مردم رقم زده است و دیگر مشکلات موجود در شهر که از آن جمله می‌توان از کارخانه‌های نساجی، بافت‌های فرسوده، ترافیک، عدم جذب سرمایه‌گذار، کمبود فضاهای ورزشی و فرهنگی و پروژه‌های نیمه‌کاره نام برد.

شیرسوار با بیان اینکه  آیا تعدیل نیروهایی که همشهری ما هستند  و یا  وقت تلف کردن با سیاسیون دمیده شده که برخی از مشکلات تاوان ندانسته‌ها و ندانم کاری آنها است می‌تواند مشکلات و کمبودها را برطرف کرد، اظهار کرد: توقع بنده به عنوان عضو شورا از شهردار و همکارانم، الگوسازی مناسب قبل از هر اقدام تحکمی و واپس‌گرا است.

وی ادامه داد: اینکه شهردار بدون ارائه برنامه و تست عملی در اقدامی عجولانه دست به تعدیل نیرو زده است راه حل مشکل نیست و بعد از گذشت تنها 17 روز از تصدی پست شهرداری، فضای گله در بین مردم، کارمندان و تریبون نمازجمعه شکل گرفته است.

این مسئول تصریح کرد: به جای ارسال برنامه‌ها و لوایح مورد نیاز شورا گله و شکایت از شهرداری به شورا می‌رسد و این جای نگرانی و تأسف دارد.

شیرسوار در پایان از شهردار خواست تا پاسخ‌های خود را ارائه دهد که بعد از شنیدن پاسخ، قانع نشد و تذکر اولیه به شهردار داده شد و با طرح سؤال از سوی وی، استیضاح شهردار تازه معارفه شده، کلید خورد.

عباس صالح‌زاده نائب‌رئیس شورای اسلامی قائم‌شهر در ادامه با بیان اینکه شهردار جدید هنوز معارفه رسمی نشده چند نفر را اخراج کرد و همین امر سبب شد تا در نخستین جلسه حضورش در شورا از وی طرح سؤال شود، اظهار کرد: باید با کمک هم ظرفیت مدیریتی را بالا ببریم و در شهر بچرخیم و بر تصمیمات گرفته شده نظارت کنیم و حذف و تعدیل باید آخرین گزینه ما باشد.

دیگر عضو شورای اسلامی قائم‌شهر با بیان اینکه بعضی از حرف‌ها برای ما هزینه دارد و در بدنه اجتماعی مردم هر تصمیمی مؤافق و مخالف خواهد داشت، اظهار کرد: تعدیل نیرو در شهرداری با هرگونه تبعات اجتماعی نیاز است چرا که 700 نفر نیروی مازاد در شهرداری داریم.

ایمان پویامهر افزود: در تعدیل نیروی انجام شده توسط شهردار جدید صحبتی از نیروهای شرکتی و حجمی نشده و شهردار تصمیم گرفت برای مدیریت در هزینه‌ها، کمتر از خودروهای استیجاری استفاده کند.

براساس این گزارش، تصمیم بر آن شد تا کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای پنجم جلسه فوری بگذارد و به بررسی ابعاد این مسئله و پیگیری آن بپردازد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :