آخرین عناوین

شنبه 30 دی 1396-21:2 کد خبر:49889

مدير شبكه بهداشت نكا خبر داد:

تعطیلی 15 کارگاه لبنیاتی غیرمجاز در نکا

مدير شبكه بهداشت نكا از تعطیلی 15 کارگاه لبنیاتی غیرمجاز در سال‌ جاری خبر داد و گفت: نظارت بر فروشگاه‌های تهیه و عرضه محصولات غذایی با قوت در دست انجام است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، علیرضا خانجانی در نشست خبری با خبرنگاران در راستای کمپین تغذیه سالم اظهار کرد: شهرستان‌های نکا و آمل دارای بیشترین بیمار ایدزی در مازندران هستند و موارد شناسایی شده ابتلا به این بیماری، مربوط به افراد قابل دسترسی است و وجود افراد پنهان و غیر قابل دسترسی شناسایی‌های دیگر را با مشکل مواجه می‌کند .

وی افزود: تلاش برای داشتن زندگی سالم از مسائل مهمی است که باید مورد توجه جدی ما قرار گیرد و در راستای بیماری‌های غیرواگیر اطلاع‌رسانی شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا ادامه داد:با آغاز فعالیت در این حوزه، توجه به کاهش هزینه‌ها، رفع کمبود فضای فیزیکی بهداشت و درمان و تلاش برای افزایش سرانه فیزیکی و فرهنگ‌سازی برای کنترل بیماری‌های غیرواگیر در دستور کار قرار گرفت و با تمام توان در این بخش‌ها وارد عمل شدیم.

این مسئول با اعلام اینکه در سالی قرار داریم که با توجه به تأکیدات رهبری مزین به سال اقتصاد مقاومتی است و لذا توجه به توصیه‌های رهبری در این بخش و کاهش هزینه‌ها با اولویت پیگیری شد.

خانجانی گفت: کمبود فضای فیزیکی یکی از مشکلات مهم بخش بهداشت و درمان شهرستان نکا بود که در این حوزه هم تلاش‌های مهمی انجام و با اجرای طرح تحول سلامت، هفت هزار متر مربع به فضای فیزیکی بهداشت و درمان نکا افزوده شد.

وی اظهار کرد: ساخت مرکز جامع سلامت کمیشان، چلمردی، کلینیک طوبی، افزایش فضای اداری بیمارستان امام حسین(ع) و افتتاح دو خانه بهداشت از جمله کارهای انجام شده در این مدت بوده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا ادامه داد: مرکز بهداشتی درویش‌خلک و اطرب، ساخت سه خانه بهداشت روستایی و ساختمان نکا 2 و نکا سه شهری از جمله پروژه‌های دارای 70 تا 90 درصد پیشرفت و در حال احداث است.

این مسئول ساخت فاز دوم بیمارستان امام حسین(ع) نکا را با افزایش 50 تخت برای این بیمارستان در حدود 6 هزار متر مربع در پنج طبقه از جمله برنامه‌های آینده اعلام کرد که با ساخت آن بسیاری از مشکلات موجود حوزه بهداشت و درمان شهرستان برطرف می‌شود.

خانجانی با اعلام اینکه بیش از 50 درصد جمعیت نکا چاق هستند؛ یادآور شد: خطر بیماری‌های غیرواگیر امروز جامعه ما را تهدید می‌کند و 70 درصد مرگ و میرها در این بخش و در حوزه بیماری‌های فشار خون، دیابت، سرطان‌ها، بیماری‌های قلبی و تصادفات است.

وی گفت: این رقم بیماری‌های غیرواگیر در استان مازندران هم رقم بالایی است و براساس بررسی‌های انجام شده، بیش از 50 درصد جمعیت نکا چاق هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا گفت: حدود 7 هزار نفر از مردم شهرستان نکا شامل 8 درصد از جمعیت بالای 35 سال این شهرستان به دیابت مبتلا هستند و بین 6 تا هفت هزار نفر هم از مشکلات فشارخون رنج می‌برند.

این مسئول افزایش تحرک، توجه به ورزش همگانی، تغذیه سالم، دوری از اعتیاد و فرهنگ‌سازی را مهمترین عامل مقابله با بیماری‌های غیرواگیر اعلام کرد که باید توسط آحاد مردم جامعه، مسئولان و رسانه‌ها اجرایی شود.

خانجانی با اشاره به تعطیلی 15 کارگاه لبنیاتی غیرمجاز در نکا در سال جاری افزود: نظارت بر فروشگاه‌های تهیه و عرضه محصولات غذایی همچون نانوایی‌ها، کارگاه‌های تولید لبنیات، شیرینی‌پزی‌ها و اغذیه فروشی‌ها با قوت در دست انجام است.

وی اظهار کرد: برخی از مشکلات در حوزه بهداشت و درمان وجود دارد که ضمن شناخت این مشکلات برنامه‌ریزی برای رفع آن و افزایش سلامت و بهدشات مردم جامعه با قوت در دست انجام است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا در پایان با تأکید بر فرهنگ‌سازی مناسب در بخش بیماری‌های غیرواگیر گفت: بیماری‌های غیرواگیر اکنون مشکل عمده استان و کشور است و همه ما موظف به رعایت این مسأله و توجه دادن به افراد برای دوری از این بیماری‌ها با رعایت نکات پیشگیرانه هستیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :